Publikujeme prezentaci Jany Karvaiové ze sobotního diskusního fóra Učitelského profesního sdružení Inkluze 20§16.
Zdroj: Učitelské profesní sdružení
Jana Karvaiová: Praktické problémy, které mohou vzniknout základním praktickým školám a žákům s LMP zařazeným do běžných škol
pondělí 22. února 2016
·
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
17 komentářů:
Visité l'Kocourkov
Prezentace měla sloužit pouze jako základ pro přednášku. Tedy glosy pro mě. Nic víc. Nevěděla jsem že ji bude někdo zveřejňovat. Ale chyby jsem pro média opravila, jenže se asi nedostaly na ČŠ.Nevím, kdo tam dal tuhle verzi.
Ano,jsem blbá učitelka ze zvláštní, která neumí dělat prezentace pro veřejnost.
Pravidel pro tvorbu prezentací není tolik, existují jednoduché a přehledné materiály, do kterých se dá nakouknout. Kolega Pytlik potvrdí.
NICMÉNĚ, podstatnější bude vždy obsah, než forma a toho bych se v této situaci držel.
No, poukazovat na chyby pani Karvaiove je snadne, pokud vam jde o formu a ne o obsah. Na druhe strane redakce ci redaktor, ktery umisti tento necesky text do zahlavi clanku, mne trapi vice: Publikujeme prezentaci Jana Karvaiová ze sobotního diskusního fóra Učitelského profesního sdružení Inkluze 20§16. A doporucuju poukazat ted na to, ze pani Simona pise bez diakritiky!
Paní Karvaiová, vám bych své děti svěřil. ;-)
Co se vrátit k obsahu prezentace?
Jestli jste to myslel vazne,pane Steffle,tak dik
Jo, zcela vážně. Víte, nejvíc podle mého uškodí dětem učitelé, kteří si myslí, že všechno vědí nejlíp. A že jich je, ve školách i na České škole. Což vy rozhodně nejste. Navíc máte děti ráda (já čtu pozorně i mezi řádky ;-)). Já s vámi sice občas nesouhlasím, ale to mi nevadí, abych si vás nevážil.
Kolega Pytlik potvrdí.
Potvrdí. V prezentaci jsem našel přibližně asi tak 4726 typografických nedostatků nebo přímo chyb. No a co? Vy přitroublé L.
Zásadně se ovšem vyjadřuji právě a jen k pracem svých žáků a výtvorům pracovníků institucí státní správy a samosprávy ve školství, popřípadě odborných konzultantů a expertů na vzdělání. Paní Karvaiová nespadá do žádné z těchto skupin. Přesto je přibližně na úrovni skupiny budoucích vzdělanců, kterým strčili mobil už do zavinovačky, a vysoko nad úrovní skupin ostatních.
Pokud ale mohu přispět drobným doporučením, nenechte se, paní Karvaiová, rozhodit kdejakými hlupci. Obal sice prodává, ale myšlenka není houska na krámě. Tady je, jak pravil kolega Anonymní, podstatný obsah.
nejvíc podle mého uškodí dětem učitelé, kteří si myslí, že všechno vědí nejlíp
Možná ještě víc pseudoodborníci, kteří si myslí, že všechno vědí nejlíp, a navíc o školství přímo či nepřímo rozhodují. (Disclaimer: toto není osobně míněná poznámka.)
A že jich je, ve školách i na České škole.
Pozor, nenaběhni si zase. Nebo se někdo zeptá, kteří že na ČŠ to mají být a na základě čeho soudíš o jejich počtu ve školách...
nejvíc podle mého uškodí dětem učitelé, kteří si myslí, že všechno vědí nejlíp
S tím mohu jen souhlasit. Pak je ale také otázka, kdo nejvíc škodí učitelům.
A chtěl bych ještě připodotknout, že třeba já asi tak tři, možná i čtyři věci vím jen obstojně.
Blesk neblesk, paní K sem paní K tam, konference nekonference.
Dnes 22.2. 2016 byl oficiálně zrušen nařízením ministryně RVP ZV(s přílohou pro vzdělávání žáků s LMP).
Sbohem a šáteček. Iluzionisté mohou slavit, projekty OP VVV se roztáčet. Dobrá práce pane náměstku. Což takhle zavrtěti psem?
Platnost Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, včetně přílohy
upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením, vydaného podle dosavadních
opatření, končí dnem 31. srpna 2016.
Čl. 8
Toto opatření nabývá účinnosti dnem 1. března 2016.
Kateřina Valachová, v.r.
Po letmém prostudování mých připomínek, které jsem posílala v listopadu jsem dospěla k názoru, že zohledněny nebyly vůbec. Proč se tedy připomínkuje? Já vím, že to byl jeden názor, ale pochybuji, že ostatní nic nenamítali. Zkusím porovnat první dokument a ten dnešní. Moc bych se nedivila, když bych zjistila, že jsou totožné. Taková hra na to, jak profesní veřejnost připomínkuje. Už jsem o tom psala i článek, lze dohledat.
Platnost Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, včetně přílohy
upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením, vydaného podle dosavadních
opatření, končí dnem 31. srpna 2016.
Znamená to, že "přechodné období" se de facto nekoná, není-liž pravda?
Přesně jak kolegyně Karvaiová od začátku varovala.
Takže na připomínky se kašle.
Na kritiku také.
Nebylo by na čase si respekt a pozornost vynutit?
Taková malá stávková pohotovost by možná neuškodila.
Média na to občas slyší a tentokrát by snad i mohla být na straně učitelstva.
Jen je otázka, zda by nebylo také třeba založit nezávislé odbory.
Že, pane Dobšíku?
To,co se nazývá přechodným obdobím je nutná doba, kdy budou muset být znovu vyšetřeny děti. A jelikož kapacita poraden je již dnes přetížená, někomu došlo, že do září se to prostě nestihne. Takže dva roky jsou na to, aby poradny žáky přediagnostikovaly, nic víc. Od 1.9. to vypukne. Nevěřím tomu, že hordy rodičů poběží a budou se dožadovat převedení svých dětí do základních škol. Spíš mám obavy z toho přediagnostikování. Abychom zde neměli nové Lurdy, kdy zázračně vstanou z mrtvých děti dosud postižené a my se jako země dostaneme tímto aktem na špici léčby LMP a dalších (dnes nevyléčitelných) onemocnění. ČŠI (vedení) se dokonce dopustilo úžasného blábolu, že LMP je důsledkem špatné výchovy a socializace. Bože chraň nás od podobných expertů.
Okomentovat