Videozáznam vystoupení na 1. diskusním fóru Učitelského profesního sdružení Inkluze 20§16.
Inkluze 20§16 - Mgr. Jana Karvaiová: Zrušení RVP pro LMP a jeho nahrazení upraveným plánem RVP ZV
středa 24. února 2016
·
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Včera jsem pročetla RVP.Změny ve výstupech nejsou žádné!!!!!!!!! Příklad:
ČJS-5-2-03p uvede základní práva dítěte, práva a povinnosti žáka školy
ČJS-5-2-04p používá peníze v běžných situacích, odhadne a zkontroluje cenu jednoduchého nákupu a vrácené peníze
ČJS-5-2-04p porovná svá přání a potřeby se svými finančními možnostmi, uvede příklady rizik půjčování peněz
ČJS-5-2-04p sestaví jednoduchý osobní/rodinný rozpočet, uvede příklady základních příjmů a výdajů
Tak toto mají být minimální výstupy do 5.ročníku předmětu vlastivěda. Prosím pěkně, tohle žáci s LMP NEZVLÁDAJÍ. Oni to nezvládají někdy ani ve vyšších ročnících. Kdo hovořil o překlopených výstupech ,tak se asi trochu sekl. Tohle mi tam nemáme. Nároky se většinou zvýšily. A výstupy se plnit musí navzdory tzv.IVP.
A takhle bych mohla jít kapitolu za kapitolou a bude to stejné. Bomba je angličtina od třetího ročníku.
"Výstupy se musí plnit navzdory IVP".
Tím se škola i žák dostává do neřešitelné situace. Požadovat na žákovi s mentálním retardací, aby zvládal učivo pro průměrné a nadané žáky, na které vzhledem ke svému postižení "nemá", je jako chtít na žákovi s amputovanými dolními končetinami, aby běhal a skákal.
Žák s těžkým tělesným postižením může dostat berle nebo protézy a bude aspoň chodit, ale pro mentální deficit žádné berle ani protézy neexistují.
Školy si budou muset "nějak poradit" s nesmysly, které vymysleli nepoučení laici, k velké škodě všech žáků, postižených i těch ostatních.
Argument MŠMT, že některé školy to už zvládají, nic nevypovídá o tom, jak to ve skutečnosti zvládají.
Absurdnost některých opatření názorně demonstrovala paní Karvaiová ve svém vystoupení.
Školy si budou muset "nějak poradit"
S tímto typem inkluze nastává právě ten okamžik, kdy si školy prostě neporadí. A odnesou to naprosto všichni - žáci nadaní, průměrní, podprůměrní i ti s LMP. Jedni se nenaučí trivium a ti ostatní budou zpomalováni a tlačeni ve svých výkonech dolů. A podstatná část učitelstva skončí v ambulancích psychiatrů na antidepresivech.
Co k tomu dodat. Tohle je problém, který narůstá už řadu let a experti v kancelářích a neziskovkách, místo aby jej řešili, tak jej prohlubují. Neboť pak mohou čerpat další finanční prostředky na jejich řešení.
Učitelé, kteří se pokouší něco dělat končí na psychiatrii a v invalidním důchodu. Paní Karvaiová přeji pevné zdraví a držím vám palce. Buďte opatrná a pamatujte, že oni jsou silnější(je jich víc a jde jim o peníze).
Paní Karvaiová skvěle vystihla základní organizační a legislativní problémy inkluze.
Já bych si dovolila připomenout ještě jeden. Týká se autistů bez LMP apod.
Pokud nastane situace, že takové dítě nebude schopné existence v početné třídě běžné základky, kam bude chodit? Do třídy praktické pro žáky s LMP nesmí podle vyhlášky ani náhodou. Na malých praktických školách zase těžko vytvoří speciální třídu pro tyto žáky, neboť by jich museli nasbírat minimálně čtyři. Takové třídy budou asi vznikat ve velkých praktických školách, ale to bude obnášet hodinové dojíždění tam a hodinové zpátky. Chudáci děti, chudáci rodiče a chudáci učitelé, protože mít ve třídě byť jen čtyři turisty asi nebude žádný med.
A ještě poznámku ke speciálním pedagogům na běžných základkách. Z doposud zveřejněného nástřelu inkluzivních šablon, které mají být vypsány v dubnu, vyplývá možnost zaměstnat speciálního pedagoga na jedné škole na 0,1 úvazku. Mám obavy, že to asi koresponduje s tím, jak si to ministerstvo představuje i do budoucna po šablonách. Tohoto člověka tedy uvidíme na škole jednou za 14 dnů. Na nějakou přímou práci těchto lidí s dětmi zapomeňte. Tu budou dělat běžní základkáři, kteří o speciální pedagogice mnoho neví, no a pak ti nešťastní asistenti.
Okomentovat