Videozáznam vystoupení na 1. diskusním fóru Učitelského profesního sdružení Inkluze 20§16.
Inkluze 20§16 - Ing. Jana Navrátilová a PhDr. Eva Zichová: Likvidace speciálního školství je krokem zpět
čtvrtek 25. února 2016
·
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
11 komentářů:
Další naprosto zásadní vyjádření.
Víme to všichni. Kromě fanatiků.
Do "zvláštních" škol se nedostávalo dítě proto, aby mu tam někdo škodil a znemožňoval normální vzdělávání.
Byl tam proto, že nezvládal výuku spolu s vrstevníky a tak se dostal do prostředí, kde mu příslušně ODBORNĚ vzdělaní pedagogové mohli poskytnout maximální podporu ke zvládnutí alespoň toho, co zvládnout mohl. Likvidace speciálního školství je tedy zločin vůči těm, jejichž zájmy se propagátoři inkluze zaštiťují.
Jen drobné upřesnění:
z "poskytnout maximální podporu" na "poskytnout MAXIMÁLNÍ podporu".
Dnes jsem se náhodou octla v Praze v Člověku v tísni - visí tam plakát s titulem "Nechci na zvláštní školu jako máma". Je tam obraz chlapce, který má doučování, a pod tím tendenční text - jakási matka (samozřejmě smyšlená), absolventka zvláštní školy, říká, že je velký rozdíl mezi základní a "zvláštní" školou, ona že chodila do zvláštní a teď že nemůže sehnat práci a nechce, aby její syn byl na tom stejně.... Je tohle vůbec možný?
opusťte ten defétismus malověrní, není cesty zpět, jest jen cesta kupředu!
helena/seděli jsme v kabinetě dva staří psi a naše absolventka a přiběhla matka a začala na ní ječet,že dala jejímu toníčkovi čtyřku, když je to nadané dítě , a tu se ozval kolega: jejda maruško,ty už máš tak velkého hošíká?a je víc po tobě nebo po tondovi (manžel dotyčné),načež dotyčná něco zamumlala a vypadla,a kolega na to , "jí jsem dával čtyřky ,aby nám furt nepropadala a její tonda,tak toho jsme nakonec poslali na zvláštní...
tento kolega měl tři nezapomenutelné hlášky, jak říkával, dle havlíčka, věnované žákům,rodičům a vedení školy:
1.z prkna krokodýla neuděláš
2.blbec s blbkou génia nezplodí
3.k.r.v šest (karbanický výraz)
Jak i z uvedeného vynikajícího příspěvku dvou zkušených a moudrých učitelek vyplývá, speciální školy u nás představují vysoký pedagogický nadstandard, jehož cílem je, aby se lidé s různými druhy zdravotního postižení co nejlépe uplatnili ve společnosti.
Až dosud se to stále ještě daří........
"Připravila paní ministryně pedagogy na tito situace (s autistickými dětmi), budou umět na ně reagovat?"
Pokud mohu soudit podle absolvování seminářem o výuce žáků s Aspergerovým syndromem, kde každá diskuse probíhala ve stylu "máme integrovaného žáka, dělá to a to, co si s ním proboha máme počít", NE a NE. A to si myslím, že účastníci semináře nebyli běžný statistický vzorek pedagogů, ale ti, kteří se starají a mají zájem se dozvědět.
Perlička z onoho semináře: integrovaný autista měl ve třídě svůj koutek oddělený lavicí, protože potřeboval mít svůj oddělený prostor, do kterého by ostatní nevstupovali a nevyrušovali ho. Inspektor za to pedagožku "zprdnul", že žáka segreguje. Nejspíš o tom věděl asi tolik jako p. Valachová.
cat/ eu není ochotna nám platit tento nadstandard,již to konečně pochopte,to je všechno krásné,jaký jsme měli systém dříve,ale to už je pryč,euroškolství teče jinou řekou než to staré totalitní socialistické,zbytešně nákladné
Já to nechci chápat, a už vůbec se s tím nechci smiřovat, protože pořád vidím před očima ty malé "mentálky" ve třídě plné rozjívených "intaktních" spolužáků.
Okomentovat