DVTV: Martin Odehnal: Mentálně postižené dítě nevyléčíte, běžná škola je pro něj horší, nezvládne ji

čtvrtek 18. února 2016 ·

Ať mi někdo přivede žáka, který je lehce mentálně postižený a s úspěchem zvládá učivo sedmé třídy, říká kritik návrhu na inkluzivní vzdělávání Martin Odehnal. Obsah učiva na druhém stupni odpovídá možnostem těch dětí, oponuje místopředsedkyně České společnosti pro inkluzivní vzdělávání Lenka Felcmanová.



Video na webu Aktuálně.cz

11 komentářů:

Zdeněk Bělecký řekl(a)...
18. února 2016 v 16:46  

"Obsah učiva na druhém stupni odpovídá možnostem těch dětí, oponuje místopředsedkyně České společnosti pro inkluzivní vzdělávání Lenka Felcmanová."

Těch dětí = mentálně postižených dětí. To je perla, která by měla být oceněna Bludným balvanem, ne-li Nobelovou cenou. Kam se hrabe Lysenko.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
18. února 2016 v 16:49  

Zatím to vypadá tak, že paní Felcmanová je taktéž mentálně postižená.

Jana Karvaiová řekl(a)...
18. února 2016 v 16:56  

Paní Felcmanová - dlouholetá a zasloužilá učitelka mentálně postižených, která přesně ví, jaký je obsah učiva podle přílohy a podle RVZ ZV .
PROČ TY LIDI OTEVŘENĚ LŽOU DO TELEVIZE A DALŠÍCH MÉDIÍ?
A pak ještě mají drzost napadat další lidi(v poslední době prezidenta).Jenže on nelže,alespoň v inkluzi ne.Zato tihle lidskoprávníci ,až se jim od huby práší.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
18. února 2016 v 17:05  

Kolik taková předsedkyně může mít zkušeností? Vypadá, že má čerstvý diplom a hlavu plnou teorií a ideálů.

Takový člověk "rozhoduje" o statisících jiných? Děkuju pěkně.

Unknown řekl(a)...
18. února 2016 v 17:15  

Není pravda ani to, že první dva roky bude inkludované dítě s MP v běžné škole pohodě.
Do školy nastoupí se zpožděním 2 - 3 let a jeho opoždění proti vrstevníkům se bude dále prohlubovat. Je možné, že první 2 roky to bude méně patrné.

Unknown řekl(a)...
18. února 2016 v 17:22  

Inkluzisté stále tvrdí, že
základní školy praktické se rušit nebudou,
a že rozhodování o tom, do jaké školy bude žák chodit záleží na rodičích.
Také jsem četla že rodiče se "v zájmu dítěte" musí svobodně rozhodnout pro běžnou školu, jinak si na ně došlápne sociálka.
Vyzná se v tom někdo?

Eva Adamová řekl(a)...
18. února 2016 v 18:05  

Inkluzisté melou stále dokola jednu a tu samou naučenou písničku. A vůbec si neuvědomují, že až se od 1.9.2016 začne projevovat naprostá nepřipravenost škol na tuto monstr akci, pošlou oni sami inkluzi do kopru.

Nejvíc mne ale štvou ty řeči o tom, jak je na některých školách inkluze už dnes úspěšná. Jenže sama Felcmanová přiznává, že žádné výzkumy z této oblasti neexistují, a navíc, která inkluzivní škola sama přizná, ano inkludujeme, ale ne vždy se to podaří, ne u všech dětí to má skutečný přínos. Potěmkinovy vesnice tady už ale jednou byly.

Unknown řekl(a)...
18. února 2016 v 18:13  

Co znamená, že je inkluze úspěšná?
V nejlepším případě to může znament to, že si inkludovaný žák s LMP osvojil učivo uvedené v Příloze.
Žádný jiný úspěch nepřipadá v úvahu, protože kdyby si osvojil s pomocí boží, všech svatých a několka asistentů učivo 7.-8. třídy ZŠ, znamená to jediné - nebyl mentálně postižený.
Srovnávací výzkumy nejsou. Není o ně zájem, kdo by asi do nich chtěl investovat?

Lexxa řekl(a)...
18. února 2016 v 20:09  

A ani ty výzkumy nejsou potřeba paní CatCatherine25.
Jediný rozdíl je v tom, že oni (ČOSIV&spol.) jsou přesvědčeni, zatímco my jsme se už přesvědčili.
Longitiduálně mne nadále přesvědčuje ČOSIV o jejich vlastní neschopnosti a hlavně neodbornosti.

Jana Karvaiová řekl(a)...
18. února 2016 v 20:13  

Srovnávací výzkumy nejsou. Asi tušíme proč.
Romové se v základkách, středních a vysokých nepočítají, nejsou data. Data jsou jen z praktických. A VŮBEC TO NIKOMU NENÍ DIVNÉ.
Současní inkludovaní žáci s MP na základkách jsou tam na zbožná přání svých rodičů. Budiž jim vyhověno.Jen ať nikdo netvrdí, že to tam zvládají- tj. že plní očekávané výstupy. Ty se totiž plnit musí, i kdyby měly padesát IVP.Dnes potvrzeno inspekcí na naší škole. Tudíž to,co je vydáváno za inkluze je hra na inkluzi. Pepíček je hodný, má asistenku, rodina spokojená. Pepíček nemá kamarády, děti ho trpí, jsou na něj hodné. Toť vše. Rodiče si plní SVŮJ sen :Dítě má na 100% jiný, ale koho to zajímá.

Kritik společnosti řekl(a)...
19. února 2016 v 14:43  

Znám také jednu školu s navenek úspěšnou inkluzí - dva žáci jsou výrazně utlumeni medikamenty, pravidelně spí vsedě, v bdělém stavu jim pomáhá asistentka, hodnoceni jsou v úlevovém režimu - tedy za co by ostatní dostali bez pardónu kouli, zvládají inkludovaní v pohodě za tři. Nu což, když se daří, tak se daří :)

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.