Personalisté si vybírají uchazeče podle praxe a aktivit nad rámec školní výuky.
Data a zjištění z výzkumu nazvaného Diplom nestačí, který v loňském roce probíhal mezi profesně úspěšnými lidmi a personalisty, kromě jiného konstatují, že samotné vysokoškolské vzdělání rozhoduje stále méně jak o profesním úspěchu, tak o získání dobrého pracovního místa.
Šetření probíhalo za účasti personalistů velkých firem, kteří jsou spoluzodpovědní za přijímání kandidátů na pozice vyžadující vysokoškolské vzdělání. Zajímalo nás, podle čeho si ve skutečnosti vybírají mezi kandidáty na pracovní místa.
Zároveň bylo online dotazníkem osloveno 115 úspěšných osobností. Mezi nimi byli jak podnikatelé a manažeři, tak úspěšní specialisté. Na otázky odpovídaly i známé osobnosti, například medailisté z olympijských her, jichž jsme se dotazovali, co bylo klíčem jejich úspěchu.
V obou případech bylo zajímavé, že samotné vysokoškolské vzdělání, reprezentované diplomem, bylo u jedněch i druhých dotazovaných tou méně důležitou položkou. Pro personalisty je důležité, co dělali absolventi nad rámec svých školních povinností, zajímají je praxe, brigády a zahraniční pobyty a také záliby, z nichž jsou patrné organizační schopnosti nebo dispozice k týmové práci.
Průzkum Diplom nestačí vznikl na podzim 2015 na objednávku J&T Banky a provedla ho agentura Perfect Crowd. EDUin byl v rámci projektu odborným garantem.
Vlastimil Nešetřil, výkonný ředitel J&T Banky, řekl: „Průzkumem Diplom nestačí hledáme odpověď na to, co ovlivňuje cestu k úspěchu a snažíme se zmapovat význam formálního a neformálního vzdělávání u profesně úspěšných lidí. Vzdělávání vnímáme jako klíčovou investici s celoživotním výnosem.“
Tomáš Feřtek, odborný konzultant EDUin, řekl: "Neznamená to, že vysokoškolské vzdělání není důležité, ale v situaci, kdy vlastně téměř všichni zájemci mají diplomy podobné váhy, rozhodují se personalisté podle dalších parametrů. S názory profesně úspěšných lidí se shodují v tom, že rozhodující je propojení profese a nějaké osobní záliby.“
Diplom nestačí. K úspěchu pomáhá propojení profese a osobní záliby
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Neplatilo jeste v rijnu neco ve smyslu "cim vyssi vzdelani, tim vetsi sance na pracovnim trhu"?
----
Jinak by mne jeste zajimalo, jestli tyto tiskove zpravy o rozsahu 1 A4 jsou jedinym vystupem eduinovskych pruzkumu a vyzkumu, nebo je mozne nekde najit neco delsiho, kde bude aspon popsani koho a na co se vlastne ptali?
Doplňující informace: Informace pocházejí z výzkumu nazvaného Diplom nestačí, na němž spolupracuje EDUin s J&T Bankou a agenturou Perfect Crowd. Průzkum byl realizován v loňském roce a jeho výsledky budou prezentovány v pátek 19. února 2016 v prostorách J&T Banky.
Neznamená to, že vysokoškolské vzdělání není důležité, ale v situaci, kdy vlastně téměř všichni zájemci mají diplomy podobné váhy, rozhodují se personalisté podle dalších parametrů.
Měl jsem pocit, že stav, kdy většina populace bude mít diplom podobné váhy, je dlouhodobým cílem našich vizionářů. Takže maturita není už dávno nic, bakálář je šmrdlačka, tak snad alespoň dva tituly doktora žeby znamenaly cosi.
To, že něco navíc má mít váhu, a že tvořit nad rámec zadání je patřičné, víme od nepaměti. Mám žáky, kteří pracují i na sto třicet procent. Klasifikační řád však takovou skutečnost nezohledňuje, a obejmout svoje žáky nesmím.
Nezbude, než vzpomenout Vladimíra Renčína:
"Ale pane inženýre, impotence není přece žádná tragédie. Zkuste si najít jiného koníčka."
"Diplom jest potřebným základem.K úspěchu pomáhá propojení krativity a rodinných kontaktů"
Uvědomte si, že největším zaměstnavatelem v této zemi jest stát a ten se řídí tabulkami,které obsahují požadavek na nějaký diplom.Takže potřebujete na úřadě příbuzného, kamaráda apod, kdo vám to místo vytvoří nebo vás na uvolněné přijme.
U soukromých firem,pokud nejsou rodinné či spřátelené, to funguje tak,že zrovna při nástupu ten diplom nepotřebujete,ale když se osvědčíte,tak si ho v případě potřeby dálkově dostudujete nebo dokoupíte,ať na státní či soukromé vš.
Když se nám podaří propojit vzdělání, nadání, kreativitu, kontakty a ještě velký kus štěstí, může se stát, že před odchodem do důchodu dosáhneme v tom našem školství dokonce i na průměrnou mzdu.
"Personalisté si vybírají uchazeče podle praxe a aktivit nad rámec školní výuky."
Škoda, že tak u přijímaček nepřemýšlí naše VŠ a stačí jim Scio. Jen.
Okomentovat