Dan Franc je sociolog, personalista a ajťák, celý život se zabývá vzděláváním dospělých. V USA měl firmu na e-learning, zároveň působil dlouhodobě jako zážitkový pedagog nebo lektor sociálních dovedností manažerů a učil personalisty a učitele sladit se s generací mileniálů. Kdysi založil a aktuálně coby programový manažer globálního Googlu celosvětově rozvíjí rozsáhlé učící se komunity, které dokážou formou nezávislých a samoorganizovaných nadšeneckých skupin v určitých kontextech vzdělat lidi lépe než klasické vzdělávací instituce.
Daniel Franc: Proč svět nové práce potřebuje nově vzdělané lidi
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
které dokážou formou nezávislých a samoorganizovaných nadšeneckých skupin v určitých kontextech vzdělat lidi lépe než klasické vzdělávací instituce.
A už zase.
Kdo to změřil?
Jakou metodikou?
Co s čím porovnával?
S jinými nadšeneckými skupinami, fungujícími v rámci klasické vzdělávací instituce?
Pochybuji.
Jo, dnes se lidi živí různě. jedna moje známá začala lidem číst z ruky a dělat karmické životopisy. A platí jí,holenkové.
Takže když to někdo koupí.......
Takže, když to někdo zadotuje... :))
Tak,tak
Jen aby nedošlo k omylu.
Já nemám problém s tím, co pan Franc říká. (No, s většinou.)
Hlavní myšlenka je to, že naše děti budou muset v mnohem větší míře zvládat to, co většinově nazýváme "soft skills". A to je i má myšlenka a dlouhodobá kritika našeho školství, že těmto schopnostem cíleně nevyučujeme.
Jen ale nechápu, proč je potřeba se otírat o tu základní školu, na které přitom i to "komunitní vzdělávání" stojí.
Ani jazykový supertalent se nenaučí cizímu jazyku bez pomoci učitele.
I matematický génius začínal malou násobilkou a nebylo to na Googlu.
Zdá se tedy, že
"7. Spolupráce vždy a všude" neplatí, pokud se jedná o školu.
"8. Spolehlivost, pravdomluvnost, CHARAKTER" nezahrnuje úctu k učitelům
ale určitě to zachrání
"10. Vysoká emoční inteligence" Nahrávka to dokládá.
Proč musí všichni ti "svobodní" a "alternativní" pořád kopat do obyčejných škol?
Proč si nemohou odpustit ty úsměšky a urážlivé poznámky?
I trpaslík si připadá velký, když stojí na vrcholku pyramidy.
Je to podobné, jako když jeden guru "ekologického života" prohlásil, že se vzdal osobního auta, aby snížil svou uhlíkovou stopu. Vždyť se přece všude může dostat stopem!
A ještě jedna poznámka.
Ne všichni budou pracovat u Googlu.
I z popelnic Googlu musí někdo vyvážet odpadky a třídit je.
Při programování CNC stroje, 3D tiskárny, při pokládce asfaltového koberce, při montáži palubní desky ve škodovce, při sběru jahod není prostor pro kreativitu, protože jde o rutinní vykonávání přesně popsaných činností.
Možná tyto profese jednou zaniknou. Pak by ale měli u Googlu začít rychle přemýšlet, co s těmi miliardami naštvaných lidí bez práce budou dělat.
Ne všichni budou pracovat u Googlu.
A ten Gůgl vyrábí co? V naší večerce nebo železářství jsem od něj zatím nic neviděl...
Okomentovat