Ministryně školství Kateřina Valachová kapitulovala. Projekt inkluze, tedy společného vzdělávání všech dětí, bez ohledu na to, zda jsou takzvaně normální, nebo postižené či znevýhodněné, se nerozjede v září, jak původně chtěla, ale fakticky až za dva roky.
Doprovodný článek
Český rozhlas: Petr Honzejk: Inkluze ve školách jako test české demokracie
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
7 komentářů:
Zajímavé je, jak se najednou všichni v médiích těch dvou let tzv. odkladu Inkluze chytli. Přitom skutečnost, že školy mohou jet dva roky postaru je, v návrhu prováděcí vyhlášky uvedena od samého počátku nebo alespoň byla uvedena hned v první verzi, která prosákla na veřejnost už zkraje podzimu.
"Poroste tlak, aby děti, které nejsou fyzicky, mentálně či rasově „v normě“, zůstaly vyčleněné na okraji hlavního vzdělávacího proudu. "
Pan autor si zřejmě vůbec nevšiml toho, že děti fyzicky postižené jsou už dávno běžně integrovány. Dále si nevšiml toho, že ve třídách máme běžně Vietnamce, Ukrajince, Romy,..Jen mám výhrady k začlenění žáků, "kteří nejsou mentálně" v normě. Tady asi bude docela problém, pač vyučovat, vychovávat a vzdělávat dítě s IQ 60 a je fakt problém. Doporučuji panu autorovi jeden školní rok s takovým dítětem a 29 žáky k tomu v běžné učebně.
A ještě k úvaze pana Honzejka. Opravdu nevím, jestli zrovna děti s LMP jsou vhodným materiálem k testování české demokracie. Já navrhuji na několika zastáncích totální individuální integrace provést jaderný test inkluze.
1. Do konce února nechť podají přihlášku na VŠ obor jaderná fyzika.
2. Na počátku října nechť ke studiu nastoupí.
3. Kdyby jim to jako zpočátku moc nešlo, tak zpracujeme plán pedagogické podpory a u piva prodiskutujeme význam slova jádro. S těmi schopnějšími dojde možná i na slovo fyzika.
4. Jestliže do tří měsíců podpora nepomůže, pošleme je k psychologovi, který určí, do kterého stupně 2-5 podpůrných opatření je zařadit.
5. Očekávám, že psycholog určí diagnózu jaderný dyslektik a stupeň dva. Tam ještě není asistent a je to levnější.
6. Řekněme, že po dvou letech studia, se nám pro ně podaří vybojovat peníze na jaderného asistenta a úpravu učiva jen na základy. Tzn., že žák na obrázku rozliší atomové jádro od jadérka v jablku.
7. No a pak je tam necháme další tři roky sedět a kreslit obrázky Slunce, kde přece probíhá jaderná fúze, to dá rozum.
8. No a po pěti letech studia budeme mít hordu konkurenceschopných jaderných fyziků na světě.
Teď mám oprávněné obavy, aby z toho spíš nebyl jaderný výbuch.
Eva Adamová řekl(a)...
... a u piva prodiskutujeme význam slova jádro ...
No ... my z vesnice tohle známe ... a víme, že když nedáme krávě do držky jádra, ona nám nedá do dížky mléka. Ani ten pašík bez šrotu moc nepřibude. Že bych měl nakročeno k titulu z jaderné fyziky?
Po zkušenosti posledního týdne bych Vám paní Adamová doporučil, abyste u podobných příspěvků začínala vždy velkým nadpisem POZOR - NADSÁZKA. A pro některé novináře, politiky a jiné idioty pro jistotu i tučným fontem a červenou barvou. Mám obavu, že někteří jsou schopni to pojmout vážně.
Honzejk asi mluví z hladu. Tolik překroucených a lživých informací se hned tak neslyší.
To je ten samý autor, který nedávno psal o tom, že škola je mentální genocida. Škoda dalších slov.
Okomentovat