Společné vzdělávání běžných a znevýhodněných žáků, takzvaná inkluze, budí mezi učiteli i rodiči rozpaky. Podle nových pravidel by přitom takové školy měly začít fungovat od příštího školního roku. Podle učitelů je ale sporné i to, jak zařazení do běžné třídy budou snášet děti s lehkým mentálním postižením.
Český rozhlas: Inkluzivní vzdělávání budí rozpaky. Názory se liší třeba ve výuce dětí s mentálním postižením
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
3 komentářů:
"Pro žáky s lehkým mentálním postižením může být inkluzivní výuka problematická, tvrdí někteří odborníci"
A všichni praktici odpoví, že ti "někteří" odborníci mají pravdu a zdravý selský rozum, který se v EU začíná rychle vytrácet.
zdravý selský rozum, který se v EU začíná rychle vytrácet.
To jako že někdy byl?
Někteří odborníci dokonce tvrdí, že pro žáky s jakýmkoliv mentálním postižením je inkluzivní výuka nevhodná, škodlivá, někdy dokonce zničující. A mají pro to mnoho pádných argumentů, podpořených jak pedagogickou teorií tak pedagogickou praxí. Jenže až dosud jim nikdo z představitelů decizní sféry nenaslouchal.
Okomentovat