Deník Blesk dělá ze čtenářů idioty "v jejich vlastním zájmu"
Mnohdy není možné jednoduše říct, kde končí polemika a začíná řízený spin či jen primitivní demagogie. Deník Blesk poskytl - dokonce prostřednictvím textu pana šéfredaktora - dokonalý příklad hodný ke studiu v oblasti mediální teorie. Způsob, jakým Blesk zcela diskredituje jakoukoliv rozumnou debatu o tzv. inkluzi, by měl být zkoumán z hlediska možného porušení zákona kvůli šíření poplašné zprávy. Podle trestního zákoníku by mohl jít šéfredaktor Blesku až na pět let do vězení. Před tím by ale bylo záhodno prověřit jeho trestní odpovědnost, jelikož jeho veřejný projev může být zároveň důkazem o tom, že s ohledem na své kognitivní omezení (rozpoznávací schopnosti) trestně odpovědný být nemůže.
Jestliže se Daniel Veselý podivuje nad tím, že česká média legitimizují extremistické názory, pak je nutno podotknout, že samy aktivně vytvářejí naprosto neuvěřitelné konspirace, které jsou motivovány čistě ekonomickými zájmy.
Stalo se tak dokonce prostřednictvím rubriky "Slovo šéfredaktora Blesku". Tím je Radek Lain, o jehož vzdělání, erudici či znalosti věci lze dohledat pouze tolik, že od prvopočátku své mediální kariéry působí v Blesku a že se jako redaktor věnoval sportu. Jaké má ten člověk vzdělání se zjistit nedá, ale vzhledem k tomu, že se náročnému povolání sportovního redaktora Blesku věnoval už od 90. let (podle dostupných informací), pravděpodobně nic, co by stálo za zmínku.
Tento člověk, o němž se z historie nedá dohledat jediný záznam o tom, že by se blíže zabýval tématem vzdělávání, respektive jakýmkoliv intelektuálněji náročnějším tématem vůbec, překvapivě zplodil slohové cvičení s názvem Stop škodlivé inkluzi. V textu se dopouští zcela zjevných manipulací naprosto neslučitelných se skutečností, jako že třeba Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání (ČOSIV) je "servisní organizací ministerstva školství", že inkluze je "ambicí několika úředníků", že "učitelům je nabízeno držhubné v podobě 10 % navýšení platu", že inkluze staví ředitele před dilema, v němž musí "obětovat svoji školu" atp.
Jde o kontinuum hlouposti, z níž se vymyká pouze informace o tom, že ministerstvo školství není schopné představit smysluplný plán provedení reformy. Ostatní tvrzení, z nichž nejvýše ční "ďábelském antisociálním programu řízeném ministryní školství Kateřinou Valachovou", jsou buď halucinace, nebo velmi špatně podaná konspirace.
Skutečnost se snažili na pravou míru uvést na včerejší tiskové konferenci zástupci Bleskem "diskreditované" ČOSIV, společně s Marií Gottfriedovou, ředitelkou ZŠ Trmice , která inkluzivní vzdělávání dlouhodobě realizuje, Janou Strakovou z Akademie věd ČR či Jiřím Zlatuškou, předsedou školského výboru sněmovny.
Už jen to, že řada lidí, kteří se vzdělávání profesně a na akademické úrovni dlouhodobě věnují, musí vyvracet bludy trousené zcela nezodpovědně nějakým pologramotným manažerem bulvárního média, stojí za zamyšlení nad stavem českého mediálního diskursu. Tvrzení o "ďábelském antisociálním programu" pak zcela zjevně otevírá otázku, zda není v rozporu s trestním zákoníkem, konkrétně § 357, odst. 1, v němž se praví: "Kdo úmyslně způsobí nebezpečí vážného znepokojení alespoň části obyvatelstva nějakého místa tím, že rozšiřuje poplašnou zprávu, která je nepravdivá, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo zákazem činnosti."
Tvrdit, že novelizace školského zákona (ve znění doplňujících právních předpisů), která má vstoupit v účinnost 1. 9. 2016, je "ďábelským antisociálním programem řízeným ministryní školství", je nutno dokázat. Není-li toho šéfredaktor Blesku schopen, jde s největší pravděpodobností o naplnění skutkové podstaty poplašné zprávy, která klamně vzbuzuje obavy z jakési celospolečenské újmy, již novela přivodí.
Otázkou zůstává, proč vlastně deník s reputací Blesku vede demagogickou kampaň proti reformě vzdělávání. Nejsnazším vysvětlením je, že Blesk prostě zjistil, že většina veřejnosti je skeptická vůči začleňování dětí se speciálními potřebami do běžných škol. Stejně jako v případě imigrační krize se snaží monetizovat hysterii plynoucí z nevědomosti a izolace české společnosti v důsledku nízké úrovně jazykových schopností a ochoty získávat informace odjinud. Vysvětlením může být i to, že jde o záměrnou kampaň, za kterou stojí určitý zájem a peníze. K takovému tvrzení ale scházejí potřebné důkazy a - zcela upřímně - i možný "investor".
Věřme tedy, že jde jen o tupost a prvoplánovou taktiku média s nulovým kreditem. O projev čirého pomatení kapitána lodě bláznů...
Převzato z Britských listů
Bohumil Kartous: Ďábelský antisociální svět podle redaktora sportovní rubriky
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
A co Česká televize? Viděli jste ten reklamní šot na podporu inkluze ve včerejším zpravodajství? Na Barandově něco podobného. To je vyvážené veřejnoprávní zpravodajství? Krásný materiál pro občankáře při výuce manipulace médií s davem. To by stálo za podnět do rady pro rozhlasové a televizní vysílání. A to si platíme jako veřejnoprávní médium.
Začíná akce propagace inkluze. Teď čekám, jestli nastoupí další fáze, kdy budou odpůrci inkluze umlčováni.
Měl jsem ten dojem, že při diskusi s oponenty pořádané Eduinem minulý měsíc, se pánové a dámy z OSF a z Eduinu domáhali toho, že z diskuse o vzdělávání nemá být nikdo vyčleňován. A už vůbec ne na základě vzdělání, či osobních zkušeností. Obzvláště se diskutovalo o odbornosti a erudici členů Eduinu a zda je vhodné, aby se vyjadřovali ke vzdělávání, když mnozí sami neučili a neučí a občas jsou rovněž bez relevantního, či dokonce jakéhokoliv terciálního vzdělání.
Proto mi kádrování pana Kartouse připadá licoměrné. Ano, Blesk jistě není výkvětem české novinařiny, nicméně způsob, jakým se pan Kartous vzteká, vysvětluje mnohé. Najednou proti sobě nemá jen ty nebohé, ztrápené a nesebevědomé učitele, ale stojí proti němu velmi silný soupeř a to v jeho profesi. A najednou přestává fungovat ten model demokracie, v níž vzdělávání je věcí všech. Najednou neplatí ta názorová pluralita. Protože se karty obrací. Najednou demagog a manipulátor křičí, že někdo jiný také manipuluje a dokonce mnohem efektivněji. A jak je to možné, když nemá žádné vzdělání? Najednou nevadí někoho vyčleňovat z diskuse a veřejně jej dehonestovat kvůli formálnímu vzdělání a nenáročnosti jeho novinářské profese. Pan Kartous najednou obrátil o 180 stupňů a zastává přesně ten model, který dosud hystericky vyvracel a bořil. Díky Blesku za to, že odkrývá pravou podstatu našich "expertů na vzdělávání".
" jakoukoliv rozumnou debatu o tzv. inkluzi"
Pan Kartous tady píše o debatě pedagogické veřejnosti. Žádná nebyla, pač to do škol přišlo od vrchnosti. Vrchnost se považuje za osvícenou, ale spíše je to jen soubor "expertů" a "odborníků" na všechno možné, především však na levicovou multikulturu.
Takže trestní odpovědnost, tupost, bludy a kdo ví co ještě. To prosím napíše člověk, který se nedokáže vyjádřit k jedinému argumentu opravdových odborníků. Žlučovitost B. Kartouse a jeho zalykání se zuřivostí nad tím, že mu kdosi boří jeho nádherné inkluzokomunistické zítřky je stejně tak doslova hmatatelná jako odpudivá. Ukázkový profil extremisty.
Patří k absurditám současného mediálního provozu, že tento radikál dostává prostor v Lidových novinách - a že zde vyzývá učitele ke radikálnímu protestu. Námět pro V. Havla v nejlepších tvůrčích letech.
Samozvanci a ztroskotanci si republiku rozvracet nedáme!
Pane Bělecký, správně to zní: Samozvanci, ztroskotanci a experty si školství rozvracet nedáme!
No jen ať pan Kartous začne. Mám jeho článečky, kde tvrdí, že se děti po praktické nemohou vyučit! A další také žalovatelné vejplky, neboť jde o šíření poplašné zprávy mezi rodiči a veřejností. A taky umí mooooc hezky překrucovat fakta. Např. napsal, že jsem řekla že nelze vzdělávat podle individuálních plánů a tím jsem měla říct, že nelze všeobencě vzělávat děti s postižením. Lepší ukázku čtenářské a posluchačské negramotnosti jsem zatím neviděla. To co napsal byla reakce na můj referát na Foru Inkluze 2016. Kdo tam byli nebo to četli tady na ČŠ tak přesně tuší, jakým super způsobem pan Kartouz mlží, ne doslova lže a to záměrně.
Okomentovat