Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Česká škola jako nezávislý školský zpravodajský portál publikuje články především k ožehavým školským tématům, jako je aktuálně inkluze, reforma financování regionálního školství, kariérní řád pedagogů, nebo jednotné přijímací řízení. Česká škola umožňuje necenzurovanou diskusi čtenářů.
Copyright © 2000-2015· Albatros Media a.s.
Theme by Brian Gardner · Bloggerized by Zona Cerebral and GirlyBlogger · Modified by J4W
8 komentářů:
Ale Ale. Jeden z ministrů. kteří přispěli k současnému neblahému stavu školství.Když měl možnost nekonal a teď bude něco vymýšlet?
No kdyby alespoň nekonal...
Tento zelený ministr přivedl na ministerstvo paní Laurenčíkovou a zahájil inkluzivní pitomost.
Inkluze jako taková za to nemůže, způsob její implementace je úděsný. Ovšem takových zpackaných projektů napříč obory je více, INDOŠ, OpenCard, Fotovoltaika, školství v tom není samo.
Ve světle či stínu těch, kdo byli těsně před Liškou a skoro všichni po Liškovi, byl on na výši. Za Lišky se nejintenzivněji pracovalo na profesionalizaci učitelů a zlepšení jejich přípravy. Zlepšení podmínek pro práci učitelů později zkomplikovaly evropské fondy, ale na to už neměl vliv.
V příspěvku řekl, že by učitelé měli mít dvojnásobné platy. Vypadá to jako myšlenková zkratka. Ale je to skutečně zlaté personalistické pravidlo: pokud chcete mít v profesi kvalitní personál, musíte ho dobře zaplatit. S trochou nadsázky bychom už nemuseli pak dělat nic moc dalšího (možná ani ten zmíněný KS), protože s dobrými platovými podmínkami pro učitele MŠ, ZŠ, SŠ a VŠ by úroveň vzdělávání do 10 let udělala obrovský skok k lepšímu - a to skoro "AUTOMATICKY". Pohlídat by se měla pouze spravedlnost ve smyslu, že mezi výši odměn učitelů MŠ, ZŠ, SŠ a VŠ nejsou strukturální rozdíly. Kosmetické zvýšení platů v relaci 10-30% nic neřeší, všichni to budou brát pouze jako vyrovnání dluhu.
Chtěl bych upozornit ještě na jeden aspekt, který moc nezaznívá. Je to ZDRAVÍ UČITELŮ. V mnoha případech je podlomené. Výzkumy zdraví učitelů jsou poměrně alarmující: stres, přecházení nemocí, vyhoření... Je to velké téma k řešení. Neznáme medicínskou příčinu smrti paní učitelky. Je však možné, že zemřela v důsledku kombinace příčin pojících se s jejím povoláním.
Pane Veleta, já nic co by mi pomohlo v práci za pana mimnistra Lišky nepozoroval. A že by se pokoušel o nápravu toho nepořádku ve školství, který pořádně rozjel ministr Pilip a ostatní ho udržovali a přiživovali se na něm o tom nemůže být ani řeč. Mluvit teď o dvojnásobných platech kdy je v opozici je stejné jako když exministr Fiala mluví o podpoře drobných podnikatelů a při tom všichni mají v paměti jeho činy.
Jsou to jen populistické řeči, které mu málokdo uvěří.
Milý pane doktore Veleto,
nemohu nekomentovat Vaše tvrzení, že:
"Za Lišky se nejintenzivněji pracovalo na profesionalizaci učitelů a zlepšení jejich přípravy. Zlepšení podmínek pro práci učitelů později zkomplikovaly evropské fondy, ale na to už neměl vliv."
1) "V příspěvku řekl, že učitelé by měli mít dvojnásobné platy..." - myšlenka jistě dobrá, ale v době dvou let ministrování se o podobné ani nepokusil
2) "...se nejintenzivněji pracovalo na profesionalizaci učitelů..." - možná máte na mysli naštěstí již zapomenuté dílko tzv. Standardu učitele, které dodnes straší v podobě kariérního řádu
3) "zlepšení podmínek pro práci učitelů, kterou později zkomplikovaly EU fondy" - možná zlepšil podmínky nikoli učitelů, ale ministerského úřednictva a konečně kdo myslíte, že způsob využívání a administrace fondů nastavil
Pan Liška až teď říká, že by učitelé měli mít dvojnásobné platy. Jako ministr učitelům platy nezvětšil. Platy se zvětšily za ministryně Buzkové a za náměstkování V. Pícla. Přiznání 12. platové třídy učitelům se tehdy zdůvodnilo mj. i tím, že učitelství je tvořivá práce např. i proto, že učitelé si budou tvořit podle RVP svá vlastní ŠVP. Jak to s těmi ŠVP dopadlo, vidíme dnes - učitelé jsou jimi svázání téměř do kozelce: nemají volnost průběžně reagovat na situaci ve třídě a aktuální potřeby dětí, nemají tam možnost ani čas na tvořivé uzpůsobení učiva. Vyhráli grantožrouti a jezdiprstiči po třídnici a ŠVP. Darmo huhňat - ta pitomost je dotovaná z EU. A teď k tomu ještě přibyla ta inkluze...*
Pro odlehčení: Někdy se mi zdá, že u některých věcí jde o dílo agentů neznámé mocnosti zosnované s cílem ochromit vzdělanost a tím i konkurenceschopnost v Česku. Dovoluji si proto v rámci tohoto dnešního příspěvku k teorii spiklštábů dát znovu námět na manuál pro paní ministryni a pana předsedu vlády: viz Konec agenta W4C prostřednictvím psa pana Foustky - brožurka "Myslet!" (6.50 min.:)))
https://www.youtube.com/watch?v=zyeS1bflo9w"
S pozdravem "My jsme to neměli brát. Viď, Pajdo"
J. Týř :-)))))
* Viz
http://www.ceskaskola.cz/2016/02/msmt-zasady-karierniho-radu.html
Tím námětem na brožurku Myslet! jsem myslel evropsky dotovanou příručku pro učitele v vydanou v tištěné a elektronické verzi v rámci projektu "Implementace kariérního řádu" (IMKA) - viz odkaz výše v komentáři 24. února 2016 14:26. J.Týř
Okomentovat