Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
Ale Ale. Jeden z ministrů. kteří přispěli k současnému neblahému stavu školství.Když měl možnost nekonal a teď bude něco vymýšlet?
No kdyby alespoň nekonal...
Tento zelený ministr přivedl na ministerstvo paní Laurenčíkovou a zahájil inkluzivní pitomost.
Inkluze jako taková za to nemůže, způsob její implementace je úděsný. Ovšem takových zpackaných projektů napříč obory je více, INDOŠ, OpenCard, Fotovoltaika, školství v tom není samo.
Ve světle či stínu těch, kdo byli těsně před Liškou a skoro všichni po Liškovi, byl on na výši. Za Lišky se nejintenzivněji pracovalo na profesionalizaci učitelů a zlepšení jejich přípravy. Zlepšení podmínek pro práci učitelů později zkomplikovaly evropské fondy, ale na to už neměl vliv.
V příspěvku řekl, že by učitelé měli mít dvojnásobné platy. Vypadá to jako myšlenková zkratka. Ale je to skutečně zlaté personalistické pravidlo: pokud chcete mít v profesi kvalitní personál, musíte ho dobře zaplatit. S trochou nadsázky bychom už nemuseli pak dělat nic moc dalšího (možná ani ten zmíněný KS), protože s dobrými platovými podmínkami pro učitele MŠ, ZŠ, SŠ a VŠ by úroveň vzdělávání do 10 let udělala obrovský skok k lepšímu - a to skoro "AUTOMATICKY". Pohlídat by se měla pouze spravedlnost ve smyslu, že mezi výši odměn učitelů MŠ, ZŠ, SŠ a VŠ nejsou strukturální rozdíly. Kosmetické zvýšení platů v relaci 10-30% nic neřeší, všichni to budou brát pouze jako vyrovnání dluhu.
Chtěl bych upozornit ještě na jeden aspekt, který moc nezaznívá. Je to ZDRAVÍ UČITELŮ. V mnoha případech je podlomené. Výzkumy zdraví učitelů jsou poměrně alarmující: stres, přecházení nemocí, vyhoření... Je to velké téma k řešení. Neznáme medicínskou příčinu smrti paní učitelky. Je však možné, že zemřela v důsledku kombinace příčin pojících se s jejím povoláním.
Pane Veleta, já nic co by mi pomohlo v práci za pana mimnistra Lišky nepozoroval. A že by se pokoušel o nápravu toho nepořádku ve školství, který pořádně rozjel ministr Pilip a ostatní ho udržovali a přiživovali se na něm o tom nemůže být ani řeč. Mluvit teď o dvojnásobných platech kdy je v opozici je stejné jako když exministr Fiala mluví o podpoře drobných podnikatelů a při tom všichni mají v paměti jeho činy.
Jsou to jen populistické řeči, které mu málokdo uvěří.
Milý pane doktore Veleto,
nemohu nekomentovat Vaše tvrzení, že:
"Za Lišky se nejintenzivněji pracovalo na profesionalizaci učitelů a zlepšení jejich přípravy. Zlepšení podmínek pro práci učitelů později zkomplikovaly evropské fondy, ale na to už neměl vliv."
1) "V příspěvku řekl, že učitelé by měli mít dvojnásobné platy..." - myšlenka jistě dobrá, ale v době dvou let ministrování se o podobné ani nepokusil
2) "...se nejintenzivněji pracovalo na profesionalizaci učitelů..." - možná máte na mysli naštěstí již zapomenuté dílko tzv. Standardu učitele, které dodnes straší v podobě kariérního řádu
3) "zlepšení podmínek pro práci učitelů, kterou později zkomplikovaly EU fondy" - možná zlepšil podmínky nikoli učitelů, ale ministerského úřednictva a konečně kdo myslíte, že způsob využívání a administrace fondů nastavil
Pan Liška až teď říká, že by učitelé měli mít dvojnásobné platy. Jako ministr učitelům platy nezvětšil. Platy se zvětšily za ministryně Buzkové a za náměstkování V. Pícla. Přiznání 12. platové třídy učitelům se tehdy zdůvodnilo mj. i tím, že učitelství je tvořivá práce např. i proto, že učitelé si budou tvořit podle RVP svá vlastní ŠVP. Jak to s těmi ŠVP dopadlo, vidíme dnes - učitelé jsou jimi svázání téměř do kozelce: nemají volnost průběžně reagovat na situaci ve třídě a aktuální potřeby dětí, nemají tam možnost ani čas na tvořivé uzpůsobení učiva. Vyhráli grantožrouti a jezdiprstiči po třídnici a ŠVP. Darmo huhňat - ta pitomost je dotovaná z EU. A teď k tomu ještě přibyla ta inkluze...*
Pro odlehčení: Někdy se mi zdá, že u některých věcí jde o dílo agentů neznámé mocnosti zosnované s cílem ochromit vzdělanost a tím i konkurenceschopnost v Česku. Dovoluji si proto v rámci tohoto dnešního příspěvku k teorii spiklštábů dát znovu námět na manuál pro paní ministryni a pana předsedu vlády: viz Konec agenta W4C prostřednictvím psa pana Foustky - brožurka "Myslet!" (6.50 min.:)))
https://www.youtube.com/watch?v=zyeS1bflo9w"
S pozdravem "My jsme to neměli brát. Viď, Pajdo"
J. Týř :-)))))
* Viz
http://www.ceskaskola.cz/2016/02/msmt-zasady-karierniho-radu.html
Tím námětem na brožurku Myslet! jsem myslel evropsky dotovanou příručku pro učitele v vydanou v tištěné a elektronické verzi v rámci projektu "Implementace kariérního řádu" (IMKA) - viz odkaz výše v komentáři 24. února 2016 14:26. J.Týř
Okomentovat