1. 3.: Jak založit alternativní škol(k)u

sobota 27. února 2016 ·

V úterý 1. března 2016 se od 18 do 21 ve Vile Flora bude konat letos již druhé Setkání zakladatelů a podporovatelů nových zajímavých škol.


Tentokrát se zaměříme na otázky hledání a vzdělávání učitelů, vytváření týmu a společné vize. Na jednotlivých příkladech budeme ilustrovat zdravý a nezdravý vývoj sociálního organismu, časté chyby, které se dělají, a jak jim předcházet. Co to znamená snažit se spolu realizovat ideály svobody, rovnosti, bratrství ? Proč se tyto ideály nedaří realizovat v praxi?

Uslyšíte několik příběhů zakládání nových škol – plánujeme pozvat zástupce waldorfsky-intuitivních tříd na státní ZŠ v Letohradské, soukromé „učitelské“ školy Jedna Radost v Poděbradech, soukromé „rodičovské“ školy v Purkrabce, lesní komunitní škola (HÁJENKA V MECHU A KAPRADÍ)

Hosté: Michaela Rybová nebo Kateřina Mrzenová (Purkrabka), Pavel Kraemer (Institut) , Jindřich Monček (Jedna Radost), Kryštof Hajn (Letohradská) , Veronika Friebová (HÁJENKA V MECHU A KAPRADÍ)

Místo: Vlašimská 13, Praha 3, metro Flora

Podrobnosti naleznete na modernivzdelani.cz/jak-zalozit-alternativni-skolku.

22 komentářů:

Nicka Pytlik řekl(a)...
27. února 2016 v 12:24  

Nějakou dobu už nosím v hlavě inovativní představu alternativní soukromé luční školy domácího vzdělávání waldorfského typu s prvky Montessori podle Daltonského plánu 'Jedna báseň, jeden vzorec' pro komunitně inkluzivní vyčleňování asociálně sloučených laborantů.

Jana Karvaiová řekl(a)...
27. února 2016 v 13:36  

Můžu se přidat?,něco podobného mě taky napadlo.Už jsme dva.

Jirka řekl(a)...
27. února 2016 v 14:06  

Umím si utřít zadek, spláchnout, utřít nudli, jíst lžící, příbor trénuji, tkanička mi občas povolí, obléknu se sám, rukavice někdy ztrácím, po obědě rád spím a doufám, že ze mne vaše Alternativa konečně udělá osobnost. Jen tak na okraj, jaké bude školkovné? Doufám, že si ho budu moci odečíst z daní.

PS: Nechci říkám jen v kriminálních případech.

Jana Karvaiová řekl(a)...
27. února 2016 v 15:16  

Vedoucí je Pytlík, já jsem personál.

poste.restante řekl(a)...
27. února 2016 v 15:46  

A já budu mluvčí.
Mám to slíbené.
:-)

Unknown řekl(a)...
27. února 2016 v 17:48  

Do luční waldorfsko- montessoriovské školy se hlásím také.Budu dělat pedagogickou asistentku inkludovaným dětem.

Tajný Učitel řekl(a)...
27. února 2016 v 20:27  

..alternativní soukromé luční školy domácího vzdělávání waldorfského typu s prvky Montessori podle Daltonského plánu 'Jedna báseň, jeden vzorec' pro komunitně inkluzivní vyčleňování asociálně sloučených laborantů.

Dvě cesty se dělily, já šel tou,
kde jich šlo méně přede mnou
a pak bylo všechno jiné

tyrjir řekl(a)...
27. února 2016 v 21:19  

Dvě cesty se dělily, já šel tou,
kde jich šlo méně přede mnou
a pak bylo všechno jiné

a vybíralo se tam mýto silné.

J. Týř:)))

Unknown řekl(a)...
28. února 2016 v 10:05  

" snažit se spolu realizovat ideály svobody, rovnosti, bratrství ?"

Rovnost, volnost, bratrství - tady se někdo snaží oživit myšlenky poslední čtvrtiny 18. století, přidat k tomu trochu reálného socialismu a rovnou skočit do komunismu. Zajímavá kuchařka. Kde se to prodává?

Nicka Pytlik řekl(a)...
28. února 2016 v 10:22  

realizovat ideály svobody, rovnosti, bratrství

I kurikulární revoluce požírá svoje děti hlasitě krkaje.
Saturn hadra...

Miloslav Novotný řekl(a)...
28. února 2016 v 10:24  

V jaké úpravě se bude podávat Nováčková?

Unknown řekl(a)...
28. února 2016 v 10:43  

Bude se podávat v menu - "Nejznámější škůdci českého národa a školství první poloviny 21. století."
A že jich tam je. O tom netřeba pochybovat.

Unknown řekl(a)...
28. února 2016 v 10:45  

"revoluce požírá svoje děti"

Stále čekám, čekám, čekám kdy dojde na Kláru a Kateřinu, Tomáše,....

Nicka Pytlik řekl(a)...
28. února 2016 v 11:00  

Měl jsem správně napsat:
Kurikulární revoluce požírá naše děti.

Unknown řekl(a)...
28. února 2016 v 11:54  

Měli bychom ty škůdce začít sepisovat i s citacemi jejich názorů a teorií.

Tajný Učitel řekl(a)...
28. února 2016 v 13:46  

Měli bychom ty škůdce začít sepisovat i s citacemi jejich názorů a teorií.
...a pak vystavit na pranýř s cedulí "ZRÁDCI NÁRODA".

Nicka Pytlik řekl(a)...
28. února 2016 v 14:32  

"Zrádci rozumu"
Národní hledisko do toho netahejte. Porád už.

Unknown řekl(a)...
28. února 2016 v 16:08  

28. února 2016 13:46

Stačí obyčejný selský rozum. I ten sedlák s vidlemi pozná, že taková inkluze patří na hnojiště dějin.

Vl.Václavík řekl(a)...
29. února 2016 v 23:48  

Aby to nebyla jen samá legrace: Nárůst počtu placených soukromých základních škol je především zprávou o tom, že s veřejnými základními školami něco není v pořádku.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
1. března 2016 v 0:19  

Ano, narůstá počet nezvladatelných spratků všech barev s nimiž si učitelé při nejlepší vůli většinově neporadí.

Stačí 5 jinak barevných, pastelky ztrácejících a spolužákům beroucích jejich potřeby, dětí a rodiče rádi dají dítě jinam a kdo nemá až tak hluboko do kapsy, zaplatí i to školné a ví, že jeho dítě bude relativně v klidu a s tím se pojí i řada dalších "věcí" (lepší prostředí, kvalitnější výuka...).

Kdo chce vidí, kdo nechce kálí na české školy a učitele.

Nicka Pytlik řekl(a)...
1. března 2016 v 1:43  

Aby to nebyla jen samá legrace: Nárůst počtu placených soukromých základních škol je především zprávou o tom, že s veřejnými základními školami něco není v pořádku.

To je především zpráva o tom, že není něco v pořádku s mnohými žáky a zejména pak jejich rodiči.
Prohlásit dlouholetou a úpornou snahu podnikatelů v oblasti vzdělávání o vyvedení z veřejných škol všeho, co vyvedeno být může, za následek, a ne příčinu nepořádku, vyžaduje už ale doopravdy značnou dávku bezostyšnosti.
A do naší legrace se nám ve svojí zapšklosti neserte, laskavěěě. Jak je někde veselo, věrozvěsti se hned naježí.

krtek řekl(a)...
1. března 2016 v 12:01  

Ty soukromé základní školy musí někdo zaregistrovat a přidat do sítě škol? Není tedy na vině i stát? A neříkáme to tu pořád, že inkluze, tak jak je připravovaná, povede k privatizaci škol, v tomto případě k přesunu části dětí na soukromé školy? Bude se týkat inkluze i soukromých škol a víceletých gymnázií? Jak bude na těchto školách realizována?