V úterý 1. března 2016 se od 18 do 21 ve Vile Flora bude konat letos již druhé Setkání zakladatelů a podporovatelů nových zajímavých škol.
Tentokrát se zaměříme na otázky hledání a vzdělávání učitelů, vytváření týmu a společné vize. Na jednotlivých příkladech budeme ilustrovat zdravý a nezdravý vývoj sociálního organismu, časté chyby, které se dělají, a jak jim předcházet. Co to znamená snažit se spolu realizovat ideály svobody, rovnosti, bratrství ? Proč se tyto ideály nedaří realizovat v praxi?
Uslyšíte několik příběhů zakládání nových škol – plánujeme pozvat zástupce waldorfsky-intuitivních tříd na státní ZŠ v Letohradské, soukromé „učitelské“ školy Jedna Radost v Poděbradech, soukromé „rodičovské“ školy v Purkrabce, lesní komunitní škola (HÁJENKA V MECHU A KAPRADÍ)
Hosté: Michaela Rybová nebo Kateřina Mrzenová (Purkrabka), Pavel Kraemer (Institut) , Jindřich Monček (Jedna Radost), Kryštof Hajn (Letohradská) , Veronika Friebová (HÁJENKA V MECHU A KAPRADÍ)
Místo: Vlašimská 13, Praha 3, metro Flora
Podrobnosti naleznete na modernivzdelani.cz/jak-zalozit-alternativni-skolku.
1. 3.: Jak založit alternativní škol(k)u
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
22 komentářů:
Nějakou dobu už nosím v hlavě inovativní představu alternativní soukromé luční školy domácího vzdělávání waldorfského typu s prvky Montessori podle Daltonského plánu 'Jedna báseň, jeden vzorec' pro komunitně inkluzivní vyčleňování asociálně sloučených laborantů.
Můžu se přidat?,něco podobného mě taky napadlo.Už jsme dva.
Umím si utřít zadek, spláchnout, utřít nudli, jíst lžící, příbor trénuji, tkanička mi občas povolí, obléknu se sám, rukavice někdy ztrácím, po obědě rád spím a doufám, že ze mne vaše Alternativa konečně udělá osobnost. Jen tak na okraj, jaké bude školkovné? Doufám, že si ho budu moci odečíst z daní.
PS: Nechci říkám jen v kriminálních případech.
Vedoucí je Pytlík, já jsem personál.
A já budu mluvčí.
Mám to slíbené.
:-)
Do luční waldorfsko- montessoriovské školy se hlásím také.Budu dělat pedagogickou asistentku inkludovaným dětem.
..alternativní soukromé luční školy domácího vzdělávání waldorfského typu s prvky Montessori podle Daltonského plánu 'Jedna báseň, jeden vzorec' pro komunitně inkluzivní vyčleňování asociálně sloučených laborantů.
Dvě cesty se dělily, já šel tou,
kde jich šlo méně přede mnou
a pak bylo všechno jiné
Dvě cesty se dělily, já šel tou,
kde jich šlo méně přede mnou
a pak bylo všechno jiné
a vybíralo se tam mýto silné.
J. Týř:)))
" snažit se spolu realizovat ideály svobody, rovnosti, bratrství ?"
Rovnost, volnost, bratrství - tady se někdo snaží oživit myšlenky poslední čtvrtiny 18. století, přidat k tomu trochu reálného socialismu a rovnou skočit do komunismu. Zajímavá kuchařka. Kde se to prodává?
realizovat ideály svobody, rovnosti, bratrství
I kurikulární revoluce požírá svoje děti hlasitě krkaje.
Saturn hadra...
V jaké úpravě se bude podávat Nováčková?
Bude se podávat v menu - "Nejznámější škůdci českého národa a školství první poloviny 21. století."
A že jich tam je. O tom netřeba pochybovat.
"revoluce požírá svoje děti"
Stále čekám, čekám, čekám kdy dojde na Kláru a Kateřinu, Tomáše,....
Měl jsem správně napsat:
Kurikulární revoluce požírá naše děti.
Měli bychom ty škůdce začít sepisovat i s citacemi jejich názorů a teorií.
Měli bychom ty škůdce začít sepisovat i s citacemi jejich názorů a teorií.
...a pak vystavit na pranýř s cedulí "ZRÁDCI NÁRODA".
"Zrádci rozumu"
Národní hledisko do toho netahejte. Porád už.
28. února 2016 13:46
Stačí obyčejný selský rozum. I ten sedlák s vidlemi pozná, že taková inkluze patří na hnojiště dějin.
Aby to nebyla jen samá legrace: Nárůst počtu placených soukromých základních škol je především zprávou o tom, že s veřejnými základními školami něco není v pořádku.
Ano, narůstá počet nezvladatelných spratků všech barev s nimiž si učitelé při nejlepší vůli většinově neporadí.
Stačí 5 jinak barevných, pastelky ztrácejících a spolužákům beroucích jejich potřeby, dětí a rodiče rádi dají dítě jinam a kdo nemá až tak hluboko do kapsy, zaplatí i to školné a ví, že jeho dítě bude relativně v klidu a s tím se pojí i řada dalších "věcí" (lepší prostředí, kvalitnější výuka...).
Kdo chce vidí, kdo nechce kálí na české školy a učitele.
Aby to nebyla jen samá legrace: Nárůst počtu placených soukromých základních škol je především zprávou o tom, že s veřejnými základními školami něco není v pořádku.
To je především zpráva o tom, že není něco v pořádku s mnohými žáky a zejména pak jejich rodiči.
Prohlásit dlouholetou a úpornou snahu podnikatelů v oblasti vzdělávání o vyvedení z veřejných škol všeho, co vyvedeno být může, za následek, a ne příčinu nepořádku, vyžaduje už ale doopravdy značnou dávku bezostyšnosti.
A do naší legrace se nám ve svojí zapšklosti neserte, laskavěěě. Jak je někde veselo, věrozvěsti se hned naježí.
Ty soukromé základní školy musí někdo zaregistrovat a přidat do sítě škol? Není tedy na vině i stát? A neříkáme to tu pořád, že inkluze, tak jak je připravovaná, povede k privatizaci škol, v tomto případě k přesunu části dětí na soukromé školy? Bude se týkat inkluze i soukromých škol a víceletých gymnázií? Jak bude na těchto školách realizována?
Okomentovat