Obuté, neobuté... Oblečené, neoblečené… Tak nějak vypadá společné vzdělávání po Česku. Ale ministryně Valachová před kamerami a mikrofony září jistotou, jak se jí vše skvěle daří. Píár dokonalé. Ale skutečnost?
Připravovaná varianta společného vzdělávání je ve skutečnosti taková společná, nespolečná… Ministryně se zásadně nevyslovuje k námitkám na jednostrannost zaváděného společného vzdělávání, vytrvale mlčí o tom, že ze systému společného vzdělávání vypadává stále více žáků na víceletá gymnázia a na elitní soukromé školy. To ministryně nejen neřeší, ale raději ani nepojmenovává. Ministryní opěvované přínosy společného vzdělávání jsou tedy určeny pouze žákům základních škol? – Proč?
Podobné je to i s osudem praktických škol: ministryně nabízí a představuje velmi vychytralé rušení, nerušení… Stačí jednoduše na takové školy vytrvale neposílat žáky a ony ty školy samy vyhynou vyhladověním. Stačí jen žáky pod záminkou nabízených podpůrných opatření nějaký rok pozdržet na základních školách. Stačí si prostě počkat. A takový přístup možná ohrožuje i mnohé školy speciální – navzdory tomu, co ministryně sebevědomě prohlašuje.
Celé to naše společné vzdělávání je nebezpečně připravené, nepřipravené… Visí nad ním totiž šibeniční termín 1. 9. 2016. Jen blázen uvěří, že opravdu společné vzdělávání je otázkou pouze nějakých paragrafů a nějakých vyhlášek. Papír snese všechno. Skutečnou podporou by byla například přítomnost psychologů a speciálních pedagogů nejen v poradnách, ale na všech školách. Kde je však ministryně chce během pár měsíců do vypuknutí plošné inkluze sehnat? – Možná tak ještě rychlokvašené asistenty…
Převzato z autorova blogu na iDNES.cz
Zdeněk Sotolář: Inkluze podle chytré horákyně
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Opravdu chytrá horákyně?
Nevím, jestli lze označit jako chytrou tu horákyni, která zavádí a prosazuje opatření, jejichž důsledky si zřejmě sama nedokáže představit.
Proč zavádět společné vzdělávání, když přece víme, že všechni žáci potřebují individuální přístup a děti s postiženíím dvojnásob?
Společné vzdělávání do jisté míry funguje v mateřských školách, ale i tam jsou speciální třídy pro děti s těžšími formami postižení. Budou se také inkluzivně rušit?
V základních školách o společném vzdělávání nemůže být řeč,jak už bylo uvedeno výše, a to ani tehdy, když se zruší všechny základní školy praktické.
Tak o co tedy jde? Komu a čemu vadí základní školy praktické?
Tyto školy představují vysoký pedagogický nadstandard a velmi dobře fungující pedagogický systém, který vytváří gramotné občany ze žáků se závažnými vzdělávacími problémy. Snahy o jeho zrušení budou mít nedozírné důsledky pro celý vzdělávací systém, který se bude muset připůsobovat úrovni žáků s mentálním postižením.
Praktické školy se podle paní ministryně rušit nebudou. Tedy budou a nebudou.
Ode dne, kdy základní škola praktická ztratí svůj vzdělávací program a bude muset vyučovat podle RVP ZV, stává se základní školou. Ale běžnou základní školou stejně nebude, protože v ní budou převažovat žáci s mentálním postižením, pro které výuka podle RVP ZV bude nedostupná.
Tyto školy mají vlastní budovy, dobře vybavené malé třídy pro nízké počty žáků, kvalitní učebnice, vybavené dílny na pracovní vyučování a hlavně a především své speciální pedagogy, kteří jsou kvalifikovaní v oboru psychopedie, mají léta zkušeností z práce s postiženými žáky, znají i jejich rodiče a dovedou s nimi komunikovat.
Existuje jediný rozumný důvod, proč by se tyto školy měly rušit a s velkými finančními náklady budovat něco, o čem se předem ví, že to nebude k ničemu dobré?
Kolegyně, máte ve všem pravdu.
Jde vlastně o jediné. Co nejrychleji přesunout jistou minoritu na běžné ZŠ. A pokud možno ve 100%. O děti s LMP vůbec nejde. Europeníze jsou totiž mantrou současné vlády, která se snaží vyčerpat co nejvíce. Jistý problém tady vidím. A to je financování praktických škol. V momentě zavedení RVP bez přílohy LMP se školy stávají běžnými ZŠ. Budou zřizovatelé tolerovat třídu o 4 až 5 žácích na praktické škole, když vedle je běžná ZŠ? Je úplně jasné, že v tomto okamžiku je zřizovatelem ZŠ obec a ne kraj.
Existuje jediný rozumný důvod, proč by se tyto školy měly rušit ...?
Existuje jediný důvod - obyčejný osobní prospěch.
Maskovaný za vzletné fráze a krásné ideály.
Proč jen mi to připomíná socialistickou kolektivizaci?
A to jste ještě , kromě financování, zapomněli na vřazování těchto dětí. Jestliže se zdržovací rituály budou natahovat na skoro 8 let (neustálé posouvání po žebříčku podpůrných opatření, přepracovávání IVP a pod.) nebude mít žádné dítě doporučení na přechod do praktické školy.A když se náhodou bude rodič vzpouzet a nesouhlasit se školským poradenským zařízením a bude chtít a požadovat vřazení dítěte na praktickou školu, tak mu stát zatopí přes OSPODy nebo i soudy. Odporný hnus to je.
Vzpurným rodičům je třeba děti odebrat.
Skandinávie náš vzor! Finsko, Norsko, vsjo ravnó.
Okomentovat