Diskutovanou otázkou současného českého vysokého školství je, zda by mělo vzniknout samostatné ministerstvo pro vědu. „Měl by vzniknout centrální orgán, který bude vědní politiku v ČR koordinovat. Obecně by však jeho role měla být spíše koordinační a strategická, protože nikde v celém světě žádný úřad vědu tzv. nevybádal,“ odpovídá na otázku Českého rozhlasu rektor Univerzity Karlovy Tomáš Zima.
Tomáš Zima: Stát by měl určit, kolik maturantů by mělo jít studovat vysokou školu
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
11 komentářů:
Jen to ne ! To už tu bylo před 25 lety a kolik křivd se stalo. Ne a znovu ne! Ať si vysoké školy stanovují požadavky z hlediska vzdělání, ale ne kvóty na přijímání studentů. Pane rektore takto nikdy!
Stát by měl určit, kolika maturantům a ve kterých oborech to zaplatí a zbytek ať si studuje za svý. Proč ne.
Co do toho melete křivdy? Nikdo nikomu nic nebude zakazovat, akorát bude muset obstát v konkurenci. Pak se na školu nedostane ne proto, že má tatu kulaka, ale že je pravděpodobně horší než jiný.
Já bych chtěl být třeba prezidentem. A nemůžu, už jednoho máme. To je křivda.
V Německu maturanta přijmou na VŠ, ale pak mu nic nesleví. Když neobstojí, tak bez milosti skončí. Tak by to myslím mělo být i u nás. Sociální inženýrství a kvóty jsou k ničemu. Spíš je nutné dohlížet, aby VŠ neustupovala z náročnosti studia, což se tam myslím z existenčních důvodů děje.
Mimochodem: jaký je časový vývoj postavení např. Univerzirty Karlovy v porovnání úrovně evropských univerzit?
J. Týř
Pane Týři, to můžete zjistit zde.
No, selsky rozum mi rika, ze pokud to stat plati, tak by zas az tak spatne nebylo, pokud by urcoval kolik ceho se vyprodukuje... Uz proto, ze kdyz se neceho produkuje zbytecne moc, je to casto na ukor kvality.
Minimalne aspon v oborech, kde je vetsina absolventu zavisla na verejnem systemu (ucitele, lekari)
Kvóty pro studenty vš jsou v rozporu s deklarací lidských práv. Že o tomto vůbec rektoři přemýšlejí je samo o sobě alarmující. Lidi nelze kategorizovat dle Gaussovy křivky, ani dle politických, sociálních, či finančních konstruktů. Jediným měřítkem je snad schopnost studovat, vzdělávat se a svoje vědomosti dokázat použít. Kdyby to dovedl třeba celý populační ročník, tak ať jde celý studovat vš. Čím více vzdělaných lidí, tím lépe pro všechny. Počet vysokoškolsky vzdělaných lidí, nebo lidí s maturitou přece sám o sobě není v nepřímé úměře s hodnotou vzdělání.
Copak to stát neurčuje už dnes dotacemi vysokým školám? Copak na práva v Praze nebo na lékařské fakulty je vzat každý?
Tajný, už jste se vrátil z Kolína nad Rýnem? Pomáhal jste gynekologům ze Sýrie?
Anonymní???? Fuj! Styďte se! Hloupé, nevtipné, urážející.
6. ledna 2016 16:48
Tajný učitel
Můžu s Vámi v mnohém souhlasit. Dodám jen, že tento systém na VŠ je potom třeba doplnit školným, sociálním stipendiem pro chudé inteligentní studenty se zájmem o studium. To však narazí na obrovský odpor. Navíc jsem si všiml, že třeba na takovém bezplatném studiu stomatologie máme docela slušné množství Slováků a jiných národností.
Okomentovat