Hostem Studia ČT24 byl dnes Bohumil Kartous, vedoucí komunikace EDUin. Jedním z témat byl podpis memoranda o regionálním školství.
Záznam na webu České televize (od 10. minuty záznamu)
Hostem Studia ČT24 byl dnes Bohumil Kartous, vedoucí komunikace EDUin. Jedním z témat byl podpis memoranda o regionálním školství.
Česká škola jako nezávislý školský zpravodajský portál publikuje články především k ožehavým školským tématům, jako je aktuálně inkluze, reforma financování regionálního školství, kariérní řád pedagogů, nebo jednotné přijímací řízení. Česká škola umožňuje necenzurovanou diskusi čtenářů.
Copyright © 2000-2015· Albatros Media a.s.
Theme by Brian Gardner · Bloggerized by Zona Cerebral and GirlyBlogger · Modified by J4W
13 komentářů:
Pan Kartous jednou pomáhá MŠMT zamlčovat očividné nesrovnalosti a podruhé ostouzí učitele. Je to myslím takový nějaký podivný nevládně-vládní tandem EduIn-MŠMT. Tandem mnohdy fakticky opomíjející opodstatněné připomínky škol, rodičů a zřizovatelů. Opravdu česká veřejnoprávní média považují pana Kartouze za odborníka na regionální školství?! Odborníci nejsou v krajích, v učitelských profesních organizacích, v odborech, na vysokých školách, na MŠMT atd.? Mezi novináři a mediálními odborníky nejsou lidé, kteří by ten rozpor a tu nevyváženost ve zpravodajství o českém školství postřehli? J.Týř.
Ptejme se rovnou.
Plní Česká televize a její zpravodajství skutečně svou roli veřejnoprávního média, anebo je to pořád ještě médium "kamarádskoprávní"?
Což takhle uspořádat diskusní pořad o zdravotnictví a nepozvat žádného doktora?
Veřejnoprávní média jsou média, která by měla dbát na veřejný zájem
Bezesporu. Ale čtenáři, posluchači nebo diváci mají dbát, aby nečetli, neposlouchali nebo se nedívali na kdejakou pitomost. Nebo lépe, aby nevěřili kdejaké pitomosti.
http://www.novinky.cz/domaci/390547-tretina-ucnu-vzdelani-nedokonci-nudi-je-to.html
anonymní
http://www.novinky.cz/domaci/390547-tretina-ucnu-vzdelani-nedokonci-nudi-je-to.html
Takovou snůšku blábolů jsem dlouho nečetl. O ČŠI si myslím leccos, ale že by takové nesmysly (víc jak 50 neoml. hodin na žáka) měli ve zprávě, to snad ne.
Kolik ještě existuje v ČR škol s dvouletými obory? Většina už dávno zanikla, protože tito žáci vesele už řadu let dostávají výuční listy.
Co kdyby se k situaci místo slovutného odborníka p. Feřteka vyjádřil někdo, kdo na učilišti nebo odborné škole opravdu učí. To by musel autor článku zvednout zadek a jít se na realitu podívat.
„Význam experta na vzdělání nespočívá ani tak v kvalitě jeho expertízy jako v mediální pozornosti, jíž požívá,“ píše Konrad P. Liessmann v knize Hodina duchů. To je výstižný obraz i našich expertů. Například v EDUinu.
m vanek řekl(a)... Takovou snůšku blábolů jsem dlouho nečetl. O ČŠI si myslím leccos, ale že by takové nesmysly (víc jak 50 neoml. hodin na žáka) měli ve zprávě, to snad ne.
http://www.csicr.cz/html/VZ2014-15v2/flipviewerxpress.html str 93, tabulka 57. Neomluvených hodin 58,9 na žáka. A to je prosím průměr za všechny střední školy. Kolik to je na učilištích?
To by musel autor článku zvednout zadek a jít se na realitu podívat.
Nejste zde zdaleka jediný, kdo si myslí, že je realita je JEN to, co zná z vlastní zkušenosti. I když můžeme mít k činnosti ČŠI výhrady, přece jen viděli víc škol než Vy nebo já či kdokoliv další - oni jsou za to placeni. A pokud se někdo chce kompetentně vyjadřovat k realitě, měl by si zprávu ČŠI alespoň prolistovat. Třeba by se dozvěděl, jak často se v hodinách vyskytuje frontální výuka... (str. 81).
Pane Šteffle, máte pravdu. Taky by mne zajímalo, kde se to číslo vzalo, protože - snad - veřejná G a veřejné SOŠ mají takových případů maximálně jeden na třídu, což je hodně nadsazené.
A jak to evidují soukromé školy?
Pane Vaňku, učiliště mají i dvouleté a tříleté obory. A jsou na nich jak ti, co se chtějí naučit řemeslo, tak ti, které už jinam nevzali. Syn našeho táborového sedláka (u kterého máme louku) se učí opravářem zemědělských strojů a vypravěl, jak jeho spolužákyně až po čtrnácti dnech zjistila, že chodí do úplně jiné třídy. Že to nedošlo jí, chápu, ale že to nedošlo nikomu z učitelů, to mne znepokojuje.
"V lecčems... má expert na vzdělání jistě i pravdu. Co přitom ruší, je přístup všechno, nebo nic.. Expert na vzdělání je poslední vykupitel a spasitel... Proto debaty o vzdělání stále častěji připomínají podobu věroučných bojů a expert na vzdělání přitom hraje roli proroka. (...) V expertovi na vzdělání se tak praxe nevzdělanosti ukazuje ve své patologicko-blouznivé podobě."(Liessmann, Hodina duchů, s.36)
jeho spolužákyně až po čtrnácti dnech zjistila, že chodí do úplně jiné třídy.
Znepokojující by bylo, kdyby se jednalo o úplně jinou školu.
Pokud je pravdivý údaj 'Neomluvených hodin 58,9 na žáka.', pak se už nedivím, že si ve škole medíme, jak nám ti žáci pilně docházejí.
Ovšem takový údaj by znamenal jednu a půl neomluvené hodiny na žáka a týden. Nějak si to nedovedu představit. Průměrně by měli mít všichni žáci v republice chování uspokojivé.
"Plní Česká televize a její zpravodajství skutečně svou roli veřejnoprávního média"?
Samozřejmě neplní. ČT hraje vlastní politickou hru a nejzajímavější na tom je, že to není současná vládní politika. Některé debaty ani nejsou diskuze, pač si mezi sebou přitakávají jen debatéři jednoho politického spektra. A znovu opakuji, že miláčci redaktorů nejsou současní představitelé vládních stran.
Okomentovat