Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Paní ministryně mne překvapila. Uvádí, že chce v roce 2016 připravit Vzdělávání 4.0 po vzoru Průmyslu 4.0. Má skutečně na mysli trend digitalizace s automatizace vzdělávání? Pokud ano, pak je nutno upozornit, že v ČR se ještě ani zdaleka neblížíme stavu, který je v zahraničí někdy označován jako Education 2.0 a už vůbec nejsme ve stavu, který je (občasně) označován jako Education 3.0. Vzdělávání za zbytkem oblastí lidské činnosti v digitalizaci jak známo pokulhává.
Navíc, pro tuto oblast již MŠMT strategii má, viz Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020.
ON
Co s tím teď uděláte? Přeskočit 2.0 a 3.0? Co na to pan Brdička?
Pan Brdička pořád čeká, kdy se začne realizovat 2.0. Přeskočit kteroukoli fázi je zcela nemožné. Takže je to jen líbivé vyjádření pro novináře, nic víc. Obávám se, že náš resort ničeho jiného není za současného stavu vůbec schopen. Děkuji kolegovi Neumajerovi, že mě na výzvu "anonymní časomíry" upozornil. Záznamy z brífinků paní ministryně rozhodně nesleduji.
Tomuto se říká brífink? U nás tomu říkáme slibotechna na druhou. Paní ministryně slibuje, jako by už dopředu věděla, že ČSSD prohraje volby.
Mně to přijde jako blázinec.
Asi takovej:
1.0: Obecně ve firmě známá jako "jedna bug nula" nebo "betaverze 2". Museli jsme ji vypustit, protože Vánoce již klepaly na dveře a bylo třeba náš program uvést na trh. Modlíme se, aby alespoň trochu fungovala a doufáme, že její fungování bude alespoň trochu připomínat údaje z marketingu.
1.1: Opravili jsme všechny nejzávažnější chyby.
1.2: Objevili jsme ještě pár chyb, které jsme opravili, nyní náš program konečně funguje tak, jak má.
1.3: Ech, při opravování nejzávažnějších chyb jsme udělali pár nových a ty jsme museli opravit také. Začínají nám v hojné míře přicházet stížnosti na kvalitu lokalizace do jazyka jedné malé středoevropské země, zadali jsme ji jedné tamní firmě, příště musíme spolupracovat s někým jiným.
1.5: Opravili jsme ještě pár drobných chyb, takže nyní už se konečně dá náš program používat aniž by neustále padal.
1.66: Přeci jen se našlo ještě pár chyb, takže jsme je opravili.
1.7: Předělali jsme celý program, vypadá nyní graficky lépe než předchozí verze a má několik rozšířených funkcí. Bohužel nelze od této verze použít uložené dokumenty ze starších verzí programu. Lokalizaci jsme zadali opět stejné firmě, není sice nejkvalitnější, ale nikdo jiný nám to tak levně neudělá.
1.8: Není překvapivé, že při těch velkých změnách jsme pár věcí pokazili. Ale tentokrát už jsme se věnovali důkladnému testování, takže snad opravením starých chyb nevznikly žádné nové.
1.9: Přidali jsme k programu několik nových funkcí a odstranili pár chyb.
2.0: Konečně máme produkt, se kterým jsme chtěli začít. Není to přesně to, co zákazník chce, ale pracujeme na tom.
2.1: Pardon, jedna se přeci jen objevila. Pitomej překlep a nevěřili byste, kolik problémů to udělá.
2.2: Nějaký štoural našel chybku, která byla už ve verzi 1.0, a nedal pokoj, dokud jsme ji neopravili.
3.0: Tak, konečně máme pocit, že to je to pravé! Většina zákazníků je s tímhle doopravdy spokojená.
3.1: Samozřejmě, pár věcí jsme zase zvrtali.
4.0: Přidáno několik nových funkcí. Je to teď dvakrát větší než na začátku a budete potřebovat více paměti a rychlejší procesor.
4.1: Už jen jedna nebo dvě chybky, opravdu!
5.0: Potřebujeme se zaměřit na nový produkt, ale máme základnu uživatelů, o kterou se musíme starat. Po této verzi snižujeme stavy na projektu.
6.0: Museli jsme opravit pár drobností, které byly v 5.0 špatně. Nebylo jich moc, ale protože jsme na to již dlouhou dobu nesáhli, můžeme tomu říkat velký patch. Abychom obhájili změnu hlavního čísla verze, přidali jsme také pár nových funkcí.
6.1: Protože odcházím od firmy a jsem poslední, kdo tady na tom ještě dělá, chtěl jsem, aby všechny věci, které ještě předělám, byly v praxi, než odejdu. Přidal jsem taky pár pěkných demíček, protože se poslední dobou v tomhle svém temném koutě pěkně nudím (stěžoval jsem si na osvětlení, ale marně). Říkají něco o zbytečném vývoji, ale hodlají to prodávat, dokud se na tom dá ještě něco trhnout. Nechávám kód v nejlepší možné podobě, kdyby s ním náhodou musel ještě někdo něco dělat, ale myslím, že se v tom stejně nikdo nevyzná.
Omlouvám se všem za příspěvek, ale ztrácím schopnost brát školství vážně.
Okomentovat