Středisko mediální výchovy získalo podporu Nadace ČEZ

pondělí 11. ledna 2016 ·

Projekt Střediska mediální výchovy zaměřený na vzdělávání učitelů, rodičů i děti ve využívání sociálních sítí získal finanční podporu Nadace ČEZ. Díky tomuto nadačnímu příspěvku teď středisko může zintenzivnit svou osvětovou a vzdělávací činnost.


Sociální sítě jsou nezbytnou součástí každodenního života dnešních dětí a mládeže. Navzdory rozšířenému názoru, že pro věkovou skupinu dětí mezi 10 až 15 lety jsou spíše hrozbou, se Středisko mediální výchovy snaží poukázat na jejich přínosné aspekty.

„Bezpečnostní rizika, které s sebou zapojení děti do sociálních sítí nese, nijak nepodceňujeme,” řekla lektorka střediska Martina Dobosiová. „Ovšem ve světě, kde jim děti hlavně díky mobilním aplikacím prakticky neuniknou, je lepší mladé lidi místo neefektivních zákazů spíše pozitivně nasměrovat a povzbudit k jejich správnému používání.”

Aby ukázalo pedagogům možnosti, které jim sociální sítě skýtají, Středisko mediální výchovy již v polovině ledna 2016 zahájí kurz „Sociální sítě jako výzva pro výchovu a vzdělávání”, který je akreditovaný Ministerstvem školství mládeže a tělovýchovy. Pedagogové se v něm naučí nejen základní orientaci v současných sociálních sítí jako je např. Instagram, Snapchat či WhatsApp, ale zejména se dozví, jak tyto sociální sítě zapojit do výuky a výchovy.

„Nedílnou součástí kurzu je i seznámení s psychologickými, etickými a právními souvislostmi používání sociálních sítí mladými uživateli,” dodala Dobosiová. „Pedagogové i díky tomu budou moci své žáky odborně motivovat k takovému využívání sociálních sítí, které bude pozitivně přispívat k rozvoji jejich osobnosti.”

Vzhledem k podpoře Nadace ČEZ může Středisko mediální výchovy také rozšířit své workshopy pro žáky základních škol. Ti v nich nenásilnou cestou získávají tipy, jak sociální sítě využívat nejen k běžné komunikaci a sdílení, ale zejména jak v nich objevit nové a podnětné možnosti svého rozvoje.

Středisko mediální výchovy vzniklo na Teologické fakultě Jihočeské univerzity jako reakce na data výzkumu, který prokázal, že mezi pedagogy panuje k sociálním sítím velmi rezervovaný postoj a že žáci v jejich používání vykazují před učiteli značný náskok. Cílem jeho práce je vedle vědeckého výzkumu zejména školit učitele, vychovatele a rodiče tak, aby se naučili sociální sítě využívat jako účinný nástroj výchovy a vzdělávání.

Více informací o činnosti Střediska mediální výchovy najdete na webových stránkách www.stremev.cz.

0 komentářů: