Bylo by šokující, kdyby zdravotnictví v České republice ignorovalo vědecký pokrok a odmítalo nové léčebné postupy, a trvalo na lékařské metodologii a praxi z doby před třiceti lety. Proč se tedy takovým způsobem chová Česká republika v oblasti školství? Proč se Češi nedokážou dohodnout, co by školy měly dělat? O tom hovoří s Břetislavem Svozilem, ředitelem základní školy v Deblíně a ředitelem projektu Open School Space Bohumil Kartous.
Rozhovor se vysílá na RegionalniTelevize.cz, která je k dispozici satelitem, pozemním digitálním vysíláním a na kabelu i na internetu, od pátku 22. ledna 2016.
Rozhovor Britských listů: Proč se Češi nedokážou dohodnout, co by školy měly dělat
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Další elitní školička. "Škola je otevřená všem zájemcům," samozřejmě kteří mají na školné. "Škola otevře dvě první třídy s maximálním počtem 18 žáků v jedné třídě." Samozřejmě, protože nás experti ujišťují, že na počtu žáků ve třídě vlastně vůbec nezáleží.
Školský zákon už neplatí? Pokud ano, tak o čem se Češi(?) chtějí dohadovat?
Ty řeči o tom, proč z Deblína odešel mne vážně dojaly. Zdůvodnění, že škola v Deblíně potřebuje po pěti letech působení skvělého pana ředitele Svozila stabilizaci a nepotřebuje další rozvoj, je přinejmenším podivné. Dobrý ředitel, který za sebou po pěti letech vidí kus dobré práce, ze školy sám hned tak neodejde, leda by byl blázen. Asi se spíš lišily vize pana Svozila od vizí zřizovatele.
Ale alespoň jsme se konečně dozvěděli odkud má Kartous informace o skvěle fungujícím školství ve Finsku a Ontariu, teď jde jenom o to, aby nám nahodil jak to tam do detailů funguje, abychom se také mohli něco přiučit a vykopat ze škol naše zparchantělé učitelstvo a nasadit tam vizionáře s kopou odznáčků z neformálního vzdělávání.
Já myslel, že to srovnání se zdravotnictvím vymyslel pan ředitel a ona to je hluboká myšlenka B. Kartouse. Měl jsem o něm pořád trochu iluze, už jsou teda pryč.
Proč to srovnání kulhá? Ve zdravotnictví se celosvětově (tedy mimo nejchudší části světa) používají stejné léky, stejné přístroje, stejné techniky. To jde dobře přejímat odjinud a vlastně se tomu nejde vyhnout. Podobně ve školství jsme převzali počítače,interaktivní tabule, kompetence, bakalářské studium.
Argumentace je asi taková, jako když kdysi jeden komunistický novinář kritizoval fakt, že se studenti SŠ spokojují s velmi průměrnými výsledky. Článek začínal: Průměr je, jak známo, nejkratší spojnice dvou bodů ležících proti sobě na kružnici ...
Pan ředitel nadace, spoluvydavatel tzv. Britských listů a pitoreskní postavička vzdělávacího aktivismu v Česku se myslím už delší dobu snaží dost trapným způsobem z "Čechů", českého státu, českých učitelů, rodičů a zřizovatelů škol dělat svým urážlivým mentorováním hlupáky. Zapomíná asi na to, že hrdá a moudrá Británie nepřijímá všechny EU vylomeniny a že ani Česko nemá důvod se každé hlouposti podvolovat. :)))) J.Týř
Okomentovat