Poslankyně Anna Putnová opakovaně navrhuje, aby rodiny měly možnost učit své děti v plánu individuálního vzdělávání také na druhém stupni základní školy. V rámci změn školského zákona nyní předkládá návrh, který podpoří nejen poslanci TOP 09 ale také koaliční poslanci.
„Individuální vzdělávání na prvním stupni se osvědčilo. Děti, které se takto učí, vykazují nadprůměrné znalosti. Považuji za správné, a v moderní společnosti navíc za běžné, aby na individuální vzdělávání u mladších žáků navazovalo i individuální vzdělávání na druhém stupni základních škol,“ uvedla poslankyně a expertka TOP 09 na školství Anna Putnová.
Záměr individuálního vzdělávání odmítal předchozí ministr školství Chládek a vloni v únoru tuto variantu po pěti měsících diskusí sněmovna zamítla. Poslankyně a místopředsedkyně školského výboru sněmovny Putnová ale chce prosadit změnu znovu. Podporu má také v řadách koalice, tentokrát se k návrhu přidají poslanci dalších čtyř parlamentních stran.
„Uvědomujeme si, že individuální vzdělávání bude v případě starších žáků vždycky zcela menšinová záležitost. Pro představu o míře rozšíření této formy, je třeba uvést, že v roce 2013 se v rámci pilotního ověřování takto vyučovalo 74 žáků. Tato forma vzdělávání má přesto velký význam z pohledu diferenciace vzdělávací soustavy. Jasně také deklaruje, že za vzdělávání dětí jsou odpovědni rodiče a dává jim v tomto také možnost svobodně si vybrat formu vzdělávání svých dětí,“ míní poslankyně Anna Putnová (TOP 09).
Podle ní je nutné odmítnout argument, že děti nebudou dostatečně připraveny na profesní vzdělání či celkově do života. Stát má totiž prostřednictvím veřejných škol povinnost kontrolovat pokroky dětí a pravidelnými testy zjistit, jestli je tato forma pro dítě vhodná a žák prospívá. Kontrolní role veřejného školství tak zůstává zachována.
Martina Macková, tisková mluvčí TOP 09
Putnová: Chceme rodinám umožnit individuálně vyučovat i starší žáky
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
7 komentářů:
Vážená paní Putnová,
rád bych naučil své děti řídit auto. Stát by kontroloval jejich pokroky a pravidelnými testy zjistil, zda prospívají.
Obdivuji schopnost paní poslankyně Putnové vyhmátnout ty podstatné problémy našeho školství.:))))) J.Týř
I sexuální výchovu?
No konečně.
26. ledna 2016 17:42
Tajný učitel
Jistě, největší pokroky budou dozajista u pokusů v takové chemii, fyzice,...Už vidím celou sestavu pomůcek do jednotlivých předmětů a matičku s humanitním vzděláním vyučující lomené výrazy, soustavy rovnic,.. U těchto dětí evidentně chybí sociální kontakty. Není to jen otázka vzdělávajícího procesu. Kroužky tento kontakt nemůžou nikdy nahradit.
Nebude to nakonec o tom, aby se dětičky "neumazaly" o těch sociálně slabých? To už ani soukromé školy nevyhovují?
Nebylo by lepší, kdyby se rodiče trochu více zabývali výchovou svých potomků a jejich vzdělávání ponechali odborníkům?
děsím se toho aby nebylo povoleno mým vnučkám prodavačkám operovat rodinné příslušníky seniory 60+
Okomentovat