Příklady dobré praxe: Konštrukcia sifónu, jeho fungovanie a čistenie

čtvrtek 28. ledna 2016 ·

Slovenský národní projekt Podpora polytechnickej výchovy na základných školách - Dielne II přináší do škol řadu pomůcek a metodik. Vybrali jsme pro české učitele ukázku na téma Konštrukcia sifónu, jeho fungovanie a čistenie. Učební pomůcka hrazená z ESF byla do škol dodána za 271 €. Už chápete, proč slovenští učitelé stávkují?



Projekt Dielne II realizoval Štátny inštitút odborného vzdelávania, podívejte se v souvislosti s tématem do příručky Metodický manuál pre predmet technika na stránky 145-155, kde jsou i snímky prezentace. I vaši žáci jistě podobnou dvouhodinovku ocení!




Poznámka redakce: Údaj o ceně učební pomůcky a její snímek publikovala Marta Uhliarová Samsonová na sociální síti Facebook.

7 komentářů:

tyrjir řekl(a)...
28. ledna 2016 v 9:49  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
tyrjir řekl(a)...
28. ledna 2016 v 10:35  

Pozor prosím: Bylo to bylo placeno z EU dotací - Národný projekt: Podpora polytechnickej výchovy na základných školách. V tom případě je to myslím v korektním pořádku. Čerpat se prostě musí. Možná i proto, aby EU měla své poddané státy v hrsti například s různými kvótami nebo kontingenty.

Slovenským učitelům se taky divím, že stávkuji za lepší podmínky ve školách a větší platy. Asi si neuvědomují, jak pracné a nevýhodné by pro školské ministerstvo bylo vymyslet a realizovat smysluplné projekty, ze kterých by měli užitek žáci a učitelé. Rozpočto a grantožrouti mají právo chodit rádi do ZAMĚSTNÁNÍ. BÝT NUCENI k řádné práci - to by byla hrozná NUDA. Neznámkujme je prosím. Známkováním bychom to radostné objevování v zaměstnání změnili v PRÁCI!

J. Týř :-)))))

tyrjir řekl(a)...
28. ledna 2016 v 10:44  

Pane Tajný, Kartousi, Botlíku, Šteffle, pomozte mi prosím přesvědčit diskutující na České škole. Nechcete-li mi pomoci, radši mlčte. :-))))

tyrjir řekl(a)...
28. ledna 2016 v 11:30  

Poznámka: Sifón jako pachová uzávěra je pro vzdělávání systémově velmi důležité technické zařízení. Podobně jako zařízení pro klystýr, který je bohužel zatím vymyšlen jen pro výplach střev. Chtělo by to myslím ještě vymyslet podobně jednoduché Zařízení pro výplach mozku nebo Norimberský trychtýř. Pracuje už se na tom nebo ne?
J. Týř

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
28. ledna 2016 v 13:07  

Kdyby to bylo aspoň z plexiskla.

Jana Karvaiová řekl(a)...
29. ledna 2016 v 8:13  

Já bych tu mohla dát jiný příklad.Byla jsem na škole v rámci výzvy 57.Školení mělo název Nové metody technického vzdělávání. Školení stálo skoro 3000 ,- (když podle katalogu DVPP jsou jiná obdobná školení za 600,- - 800,-),
O nějakém technickém vzdělávání nepadlo ani slov. Pán školitel nám vykládal o obecných didaktických metodách (jako příklad uváděl hodinu zeměpisu). Měli jsme nachystané desky na křídovém papíře, kde se na konci skvěla úžasná reklama na pánovy vydané knihy. V celém průběhu dne byl pán upozorňován, že jsme si přišli vyslechnout něco zcela jiného. Nereagoval,pak již byl vzteklý. Jako jediný přínos tohoto školení vidím velmi dobré občerstvení a závěrečnou diskusi mezi námi účastníky.Shodli jsme se na tom, že kdybychom se sešli někde v hospodě (jen my,co jsme projekt dělali) a škola nám zaplatila cesťák a oběd , přišlo by to na třetinu nákladů a ještě bychom se dozvěděli ty opravdu užitečné informace.
Již chápu nutnost čerpat peníze z EU v plné kráse. Asi podobným způsobem budou použity peníze na inkluzi. proto také některé subjekty (nebudu jmenovat, tušíte o koho jde, žáci a běžné školy to nejsou), tak tvrdě prosazují inkluzi. Přijít o takévé kapesné by musel jen blázen.

poste.restante řekl(a)...
29. ledna 2016 v 13:27  

Závěrečné recepce a semináře k některým EU projektům, zhusta určené spíše pro vedení škol, byly taktéž ukázkou neúčelného mrhání peněz. Ale když Vám dají chlebíček s (falešným) kaviárem, tak je to příjemné. Obzvláště pak pro organizátory.