Domácímu vzdělávání se na lepší časy nesvítá. Postoj nové ministryně Kateřiny Valachové je, jak sama říká, rezervovaný. Na kýženou změnu školského zákona si příznivci homeschoolingu budou muset počkat.
Z článku Lucie Sulovské ve SvobodnéFórum.cz vybíráme:
Během lítého boje o nový školský zákon však Chládek vyjádřil pro něj asi nejzásadnější argument proti domácímu vzdělávání. Zneužití extrémisty. Jistě, zvláště doba, kdy je společnost vyplašena islamismem, je takovým názorům nakloněna. A protože nemůžeme toto právo brát jmenovitě nějaké skupině, sebereme ho preventivně všem. Vždyť těch extrémistů je ostatně víc, například konzervativní katolíci své děti učí doma často, přičemž jim mohou vštípit jiné hodnoty, než které jsou považovány za mainstream, z jiného rohu zase útočí pochybní alternativní rodiče žijící v souladu s přírodou. Zkrátka a prostě, kdo nejde s námi, ten jde proti nám. A ještě, aby to učil své děti.
Nová ministryně Kateřina Valachová míní v této oblasti pokračovat spíše v Chládkově linii než v té Fialově. „Budu samozřejmě čekat na výsledky pokusného ověřování a budu připravena o tom s koaličními stranami jednat. Můj postoj v tuto chvíli je ale značně rezervovaný, protože se domnívám, že v rámci druhého stupně se už rozvíjí takové kompetence dětí, že pokud bychom domácí vzdělávání zavedli v nějaké větší míře a bez náležitého sledování kvality, mohli bychom tím spíše uškodit než přinést užitek,“ říká.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Domácí vzdělávání, pokud není zajištěn kvalitní vzdělavatel, může dítě vážně poškodit, zrovna tak špatná škola. Bez jasných pravidel a kontroly to nejde.
Domácí vzdělávání má oprávnění, jestliže dítě ze závažných důvodů tělesného nebo psychického onemocnění nemůže chodit do školy.
CatCatherine25
Ale co když rodič nemá v dosahu vhodnou školu, do které by chtěl svého potomka umístit? Co když má jinou představu o vzdělávání než školy v okolí?
Případně co když má představu o umístětní svého dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním zařízením, které není v místě k dispozici?
Pokud mají rodiče zájem, aby se jejich dítě vzdělávalo v inkluzivním prostředí, asi těžko budou volit domácí vzdělávání.
CatCatherine - v případě, že nenajdou v okolí inkluzivní školu, tak pro ně může být domácí vzdělávání schůdnější. Vím o takových, a není jich málo.
Už vidím jak matička s humanitním vzděláním vyučuje CH,F,M,.. a to ještě bez pomůcek. Naivní to představa snílka.
Takže než svěřit žáka běžné základní škole, je lepší ho vyučovat kdekoliv, třeba i doma? A nebudou mu chybět kamarádi? Člověk je přece tvor společenský, nebo ne?
To se mi začíná líbit - logika velí, že nejlepší inkluze je domácí vyučování(!). Na tom něco bude.
Okomentovat