Přečtěte si: Rodiče se bojí tříd s „jinými“ dětmi. Obávají se, že budou brzdit výuku

pátek 29. ledna 2016 ·

Nejen kolem známek a chování potomka ve škole. Nedávné pololetní třídní schůzky se točily i kolem četných dotazů na jiné, nové téma – inkluzi. Společné vzdělávání všech dětí, včetně těch zdravotně či sociálně znevýhodněných, totiž v českých základních školách začíná už letos v září.


Z článku Michaely Kabátové v Lidovky.cz vybíráme:

Právě nedostatek kvalitních informací je podle odborníků důvodem, proč se rodiče startu inkluze obávají. Někteří tak podle nich mají dokonce dojem, že se v září zásadně promění osazenstvo třídy a ta bude plná „těch jiných“ dětí.

„V tomto ohledu poněkud selhává ministerstvo školství, tedy ve schopnosti efektivně reagovat a vyvracet scestné informace,“ sdělil LN Bob Kartous ze vzdělávací společnosti EDUin. Se začátkem nového školního roku se podle něho ve skutečnosti nic převratného nestane.

4 komentářů:

Josef Soukal řekl(a)...
29. ledna 2016 v 13:11  

Co na to říct? Dokud budou neschopní novináři schopní nanejvýš reprodukovat klišé a polopravdy "odborníků", do té doby bude značná část veřejnosti žít v blahé nevědomosti a přesvědčení, že ti, co se brání plánům ministerstva, nemají rádi děti, znevýhodněné obzvlášť.

Vladimír Stanzel řekl(a)...
30. ledna 2016 v 7:46  

V MF Dnes Feřtek, v LN Kartous. Bouvard a Pécuchet. EDUin vskutku nemá vůbec žádný vliv na utváření mediálního a společenského povědomí o školství v ČR, kdepak. Vůbec.

Učitelé a ředitelé škol doposaváde nevědí, jak má inkluze od září konkrétně probíhat, s čím mohou počítat, neexistují prováděcí předpisy, ale Bobík už má jasno - nic převratného se nastane. Je to opravdu odborník. Fifinka Laurenčíková dementuje na Facebooku novinové zprávy místo tiskového odboru či mluvčího MŠMT. Myšpulín a Pinďa zatím v ilegalitě mlčí. Vítejte v českém školském komiksu, pokračování příště.

Unknown řekl(a)...
31. ledna 2016 v 23:59  

Pokud se rodiče bojí, že žáci s mentálním postižením budou brzdit výuku ostatních žáků, bojí se právem. Čas, který učitelé budou věnovat žákům s postižením musí ušetřit na těch ostatních. A nebude ho málo, výuka žáků s mentálním postižením je hodně náročná práce, zejména pokud k tomu člověk nemá psychopedickou kvalifikaci a dostatek zkušeností.

Nicka Pytlik řekl(a)...
1. února 2016 v 2:02  

výuka žáků s mentálním postižením je hodně náročná práce

To si ani nedovedu představit. Úplně mi stačí výuka žáků s postižením studijním a pracovním.