Nejen kolem známek a chování potomka ve škole. Nedávné pololetní třídní schůzky se točily i kolem četných dotazů na jiné, nové téma – inkluzi. Společné vzdělávání všech dětí, včetně těch zdravotně či sociálně znevýhodněných, totiž v českých základních školách začíná už letos v září.
Z článku Michaely Kabátové v Lidovky.cz vybíráme:
Právě nedostatek kvalitních informací je podle odborníků důvodem, proč se rodiče startu inkluze obávají. Někteří tak podle nich mají dokonce dojem, že se v září zásadně promění osazenstvo třídy a ta bude plná „těch jiných“ dětí.
„V tomto ohledu poněkud selhává ministerstvo školství, tedy ve schopnosti efektivně reagovat a vyvracet scestné informace,“ sdělil LN Bob Kartous ze vzdělávací společnosti EDUin. Se začátkem nového školního roku se podle něho ve skutečnosti nic převratného nestane.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Co na to říct? Dokud budou neschopní novináři schopní nanejvýš reprodukovat klišé a polopravdy "odborníků", do té doby bude značná část veřejnosti žít v blahé nevědomosti a přesvědčení, že ti, co se brání plánům ministerstva, nemají rádi děti, znevýhodněné obzvlášť.
V MF Dnes Feřtek, v LN Kartous. Bouvard a Pécuchet. EDUin vskutku nemá vůbec žádný vliv na utváření mediálního a společenského povědomí o školství v ČR, kdepak. Vůbec.
Učitelé a ředitelé škol doposaváde nevědí, jak má inkluze od září konkrétně probíhat, s čím mohou počítat, neexistují prováděcí předpisy, ale Bobík už má jasno - nic převratného se nastane. Je to opravdu odborník. Fifinka Laurenčíková dementuje na Facebooku novinové zprávy místo tiskového odboru či mluvčího MŠMT. Myšpulín a Pinďa zatím v ilegalitě mlčí. Vítejte v českém školském komiksu, pokračování příště.
Pokud se rodiče bojí, že žáci s mentálním postižením budou brzdit výuku ostatních žáků, bojí se právem. Čas, který učitelé budou věnovat žákům s postižením musí ušetřit na těch ostatních. A nebude ho málo, výuka žáků s mentálním postižením je hodně náročná práce, zejména pokud k tomu člověk nemá psychopedickou kvalifikaci a dostatek zkušeností.
výuka žáků s mentálním postižením je hodně náročná práce
To si ani nedovedu představit. Úplně mi stačí výuka žáků s postižením studijním a pracovním.
Okomentovat