Učitelé základních škol budou zřejmě brzy řešit, jak vyučovat děti bez poruch pozornosti společně s dětmi, které některými trpí. Někteří změnu chválí, někteří ji kritizují. Jaký výsledek od společného vzdělávání očekávat? O tom jsme hovořili s ředitelem speciální školy v Rožmitále Pavlem Bártlem.
Zdroj rozhovoru Kateřiny Chourové s Pavlem Bártlem v Příbramský.Deník.cz vybíráme:
Pedagogové speciálních škol jsou na práci s dětmi se speciální potřebou výuky připraveni. Jaký dopad by to mělo na běžné učitele, kteří s tím zkušenost nemají?
Učitelé v „běžných" ZŠ jsou dle mého přesvědčení a znalosti od nás z Rožmitálu p. Tř. v drtivé většině kvalitní a snaží se i v dnešních nelehkých Cesta do školy. Ilustrační fotografie.podmínkách připravit děti co nejlépe pro život a předat jim maximum vědomostí a zkušeností. Ale práce se zdravotně postiženými dětmi má svá specifika, která i pedagogicky zdatní lidé dostanou „pod kůži" nejen studiem, ale i letitou praxí. Dopad by byl jistě individuální i vzhledem k tomu, kolik dětí s a s jakým druhem zdravotního postižení by se v té či oné třídě objevilo. Podle mého názoru by to znamenalo pro učitele další stresový faktor, méně času na individuální práci se všemi žáky, ohromné administrativní zatížení a otázkou je kvalita výuky.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
"Rizikem společného vzdělávání je zpomalení výuky"
O tom netřeba spekulovat. To je čistý fakt. Tito žáci nedají školní ŠVP. Jednoduše to nejde. M,F,CH,Aj, druhý cizí jazyk, Př,...Tady nejde už ani o zpomalení. Jde o trvalý pokles úrovně vzdělávání všech účastníků.
To je jako s tou rychlostí karavany velbloudů.
Ale to přece není nic nového, a určitě ne jen průvodní jev inkluze. Pokud se ve studijní skupině vyskytne větší počet 'zpomalovačů', zpomalí se celá skupina. Nezpomalené skupiny záhy zjistí, že je příjemnější také zpomalit. Co nevidět to kontaminuje celou společnost, viz princip 'každý svým tempem'. Řekl bych z vlastní skušenosti, že už je to tady. Případní urychlovači, coby novodobí trhači norem, budou ukončeni.
Hele právě poslouchám 'posun začátku vyučování'. Prý nejvyšší výkon na střední škole snad až od deseti hodin. Takže přece jen zaměření na výkon? Aha.
Čím později se začne, tím později se skončí. Tím se všechno posune do večerních hodin, a tím později se půjde spát. A co nevidět se začne učit až v podvečer.
'Kantorovi se zrána učí dobře, protože řada dětí ještě pospává.' Řekl před chvílí ředitel školy! Udělal tak ze svého(!) sboru pitomce.
Ondřej Liška při tom řekl, že svět se radikálně změnil. Ano. Jen ta pitomost je setrvalá... Ačkoli. i ta se mění. Bytní.
Pytlika tesat!
"Ondřej Liška při tom řekl, že svět se radikálně změnil"
To jako, že den bude mít dle novátorů 25 hodin?
božíčku,jaképak zpomalení,více již zpomalit nelze,nepředstírejte, vážení,že váš ústav jest rozjetý harvad,pidlujeme to všichni stejně,dále stále nevím ,proč pořád řešíte inkluzi jako začleňování žáků s nějakým zdravotním hendykepem,inkluze je o začleňování imigrantů (v německu to bylo u turků a kurdů,ve francii u arabů atd.),takže u nás se to týká začlenění romů a případně imigrantů,kteří k nám budou posláni z německa
Kdyby "inkluze" spočívala v pouhém začleňování dětí různých národností do vzdělávacího procesu, o nic by nešlo. Na bezplatné základní vzdělání mají nárok děti všech imigratnů ze zákona.
Tady jde hlavně o děti s mentálním postižením, které začlenění do běžných škol psychicky vážně poškodí. A je jedno, jestli jsou bílé, černé, hnědé nebo zelené.
Jen pro ilustraci: http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/vraceni-dotaci-hrozi-ctvrtine-vzdelavacich-projektu-tvrdi-nku_369218.html
Okomentovat