Kdysi šéfoval odboru speciálního školství na ministerstvu, teď kroutí hlavou nad inkluzí, kterou tam připravují. Martin Odehnal (63), dnes šéf odboru školství a evropských fondů na Úřadu MČ Praha 9, Blesku vysvětlil, co pro nás rezort »ukuchtil«. A k jídlu to prý není.
Z rozhovoru Olgy Nedbálkové a Very Renovica s Martinem Odehnalem v Blesk.cz vybíráme:
Na praktických školách nejsou žádní Romové, kteří mentální postižení nemají?
„Samozřejmě že tam být mohou, když pocházejí z nefunkčních rodin, kde vzdělání není vysoko v hodnotovém žebříčku. V tom případě je třeba se zaměřit na předškolní výchovu. Romové ale teď budou mít zamezen přístup do škol praktických, protože se je budou snažit natlačit do základek běžných. Pro ty skutečně postižené to bude tragédie.“
V běžných školách, kam budou chodit inkludované děti, dojde také ke změnám?
„Ministerstvo říká, že se může snížit počet dětí ve třídě, klidně na 17. Ale na to není kapacita. V běžné třídě tak můžete mít čtyři děti-cizince, které nemluví česky, do toho autistu, mentálně postiženého, hyperaktivní dítě. A dvacet dětí takříkajíc zdravých. Budou tam o sebe zakopávat dva asistenti, učitel a speciální učitel pro mentálně postižené dítě. Poklesne úroveň vzdělávání všech dětí. Vzroste tlak dostat ty »zdravé« na víceletá gymnázia.“
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
CLIL
(18)
cloud
(22)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
prezentace
(66)
Přijímačky
(216)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
Škola21
(3)
školství
(2922)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 comments:
„Skutečná účelná inkluze je, aby se děti stýkaly v předmětech, kde ten mentální deficit není problém, čili třeba mít speciální třídu na základní škole. Všichni budou spolu chodit na tělocvik, hudebku, výtvarku, tam, kde se mohou srovnávat. Ale ty náročnější předměty se budou učit zvlášť. A musí je to učit speciální pedagog, žádný asistent!“
A tak přesně to funguje i na školách v opěvovaném Finsku.
Překvapuje mne však hlavně skutečnost, že novináři Blesku si dokázali najít cestu k člověku, který školství rozumí a ví o čem mluví. Je ostudou všech novinářů z tzv. seriózních novin, kteří si cestu k těmto lidem najít neumí a zveřejňují jen názory tzv. odborníků Kartouze, Feřteka a jim podobných. Např. propagace inkluze provedená MF Dnes přes takovou menšinovou záležitost, jakou je církevní škola Husitské církve - ZŠ Archa, kde mají pět žáků na celém druhém stupni, je vyloženě blbnutí hlavy lidem.
Už řadu let je nejobjektivnéjším tiskem z oblasti školství Blesk a televize Nova(s výjimkou bulvárních událostí). Jde jim o čtenáře a o diváka a politik jim přes rameno nekouká. Nevýhodou je umělé zveličování a výroba senzací při bulváru.
V ostatním tzv. seriozním tisku se hájí různé zájmy(politické či finanční)a klidně lžou, jak když tisknou.
Post a Comment