Nový systém měl zajistit, aby se i do běžných tříd přijímaly děti například s lehkým mentálním postižením nebo autismem. Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) však vyhověla kritikům a umožnila školám dvouletý odklad přijetí nového systému. Ministryně však nemusí mít dotažení inkluzivní novinky ve svých rukou - kvůli volbám v roce 2017.
Z článku Markéty Hronové iHNed.cz vybíráme:
Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) říkala, že odklad nepřichází v úvahu. Nakonec kritikům ale přece jen vyhověla. Platnost zákona nezměnila, v prováděcí vyhlášce však vymezila dvouleté přechodné období, kdy bude zákon teprve nabíhat. V praxi to znamená, že zákonný nárok na podpůrná opatření budou mít děti skutečně garantovaný až od září 2018.
"Máme dva roky na to, abychom zajistili, že jakákoliv škola kdekoliv v republice, kam přijde dítě s nějakou speciální potřebou, bude schopná zařídit to, co říká zákon. Myslím si, že dvouleté období je dostatečné," vysvětluje Valachová.(...)
S odkládáním změn nesouhlasí ani bývalý ministr školství Ondřej Liška. Ten před osmi lety na ministerstvu o inkluzi značně usiloval. "Je to krok zpátky, odklad ukazuje na to, co je pro české školství typické − polovičaté řešení," myslí si. Přitom když Valachová nastupovala na ministerstvo, vědělo se o ní jediné − že podporuje inkluzi. Měla k ní blízko, už když pracovala u ombudsmana. Její snaha o společné vzdělávání dětí ale postupně oslabuje. Ministryně nedávno vstoupila do ČSSD a stranu čekají důležité krajské volby. Dotažení odkladu navíc nemusí mít Valachová ve svých rukou kvůli parlamentním volbám v roce 2017.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Tak, že by konečně přišli na to, že je to nedomyšlené, nepřipravené a že nestíhají? Asi jim ale především došlo, že na to nemají peníze. Akorát jsem tedy zvědavá, jestli a jak to ohrozí čerpání peněz z EU fondů, čímž neustále ukvapený náběh inkluze obhajovali.
Ve dvouletém mezidobí, který na náběh inkluze získali, bych jim doporučovala nastudovat si, jak to ve skutečnosti funguje ve Finsku, a snažit se náš systém Finskému přiblížit. Prozatím by stačilo dosáhnout toho, aby se alespoň v oblastech republiky, kde je to možné, tedy tam, kde školy zejí prázdnotou, přesunuly třídy praktických škol z vyhnálkovů do poloprázdných běžných škol, aby děti s LMP nebyly odstrčené ve vesnicích, kam je problém dojíždět, a mohly se zapojovat s ostatními dětmi prozatím alespoň do mimoškolních činností. Vcelku si dovedu představit, že by se na naši školu, ve které je několik prázdných učeben, přesunuly dvě třídy praktické a speciální školy z obce, kde lišky dávají dobrou noc a kam jezdí čtyři autobusy za celý den. Toto postupem času půjde uskutečnit i v částech republiky, kde staví a přistavují školy kvůli babyboomu, které po jeho odeznění budou rovněž poloprázdné. No a pak se s tím může postupně začít pracovat ve směru propustnosti mezi třídami běžnými a praktickými, což ovšem, aby to bylo pružné a proveditelné, musí být v gesci kantorů těchto tříd a školního psychologa, cesta přes jakousi přetíženou PP poradnu je příliš zdlouhavá.
Jen je tu jedna obtíž, tato cesta není financovatelná z EU fondů, protože do prováděcího dokumentu Op VVV jsme si my pajtáši napsali, že budeme podporovat poute individuální integraci, takže děti a učitelé spadající do skupinové integrace neuvidí z EU ani floka.
Souhlasím s vámi, paní Adamová. Pouze mám jednu výhradu - necítím se být pajtášem. Proto by mne zajímalo, konkrétně KDO rozhodl a napsal, že se bude z EU fondů podporovat jen individuální integrace. Přece se to tam nenapsalo samo?
No to je otázka za několik milionů. A le státní tajemství to není. je to práce inkluzivistů,v čele s paní Laurenčíkovou a dalšími podobnými individui.
Bohužel to není otázka za několik milionů, ale otázka za desítky miliard.
Nejsou na to nějaké paragrafy?
U nás - čím větší škoda- tím mírnější nebo žádný postih ! Viz poslední Klausova amnestie.
Okomentovat