Přečtěte si: Kraje se postavily Valachové: Na rušení praktických škol není nikdo připraven

čtvrtek 28. ledna 2016 ·

Do března by měli zástupci ministerstva školství a krajů vyhodnotit dopad tzv. inkluzivní novely školství. Ta počítá s přesunem dětí z praktických do běžných škol již od září letošního roku. Pro Blesk.cz to řekl jihomoravský hejtman a předseda Asociace krajů Michal Hašek (ČSSD). Také další oslovení politici v krajích mají s novelou problém.


Z článku Davida Klempíře v Blesk.cz vybíráme:

Ani sociálnědemokratická radní za Pardubický kraj Jana Pernicová není s plánovanou inkluzí spokojená: „Bohužel se domnívám, že při plánované hodinové diskusi paní ministryně s pedagogy našeho kraje 1. února těžko odpoví. Za hodinu nezvládne nic,“ říká. „Specifické podmínky pro vzdělávání jim (dětem v praktických školách – pozn. red.) mohou poskytnout právě pedagogové praktických a speciálních škol – malé kolektivy a kvalifikování speciální pedagogové. Tím je české školství ve světě jedinečné,“ dodala.

Mezi největší „nedodělky“ návrhu podle ní patří, že učitelům na základních školách chybí potřebné psychologicko-didaktické kompetence, je nedostatek psychologů, není jasná pracovní náplň pedagogických asistentů a je jich nedostatek. Školy také nejsou vybaveny kompenzačními pomůckami a budou zanikat praktické školy.

7 komentářů:

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
28. ledna 2016 v 8:10  

Ještě nikdy v historii tak málo lidí, nedokázalo ve školách tak mnoho - pokazit.

Josef Soukal řekl(a)...
28. ledna 2016 v 8:34  

Paní ministryni se podařila věc ve školství málokdy vídaná - spojit v odporu inkluzi i ty, kteří spolu v jiných otázkách vůbec nesouhlasí.

Josef Soukal řekl(a)...
28. ledna 2016 v 9:31  

... odporu k inkluzi...

Tajný Učitel řekl(a)...
28. ledna 2016 v 14:57  

Inkluzi NE! Specializovaná detašovaná pracoviště s proškolenými odborníky a penězi na speciální pomůcky s hygienicky a hlukově izolovanými romskými třídami se speciálně proškolenými romskými učiteli a asistenty. ANO!
Jednoho loterií vybraného integrovaného postiženého do každé normální třídy na ukázku, aby děti nezapomněly, jaké mají štěstí.

Jirka řekl(a)...
28. ledna 2016 v 15:40  

A ještě bych do loterie vložil jednoho učitele, který bez ohledu na reálné podmínky umí konat zázraky. Myslím, že kandidáta na tento post bych měl. Škoda, že nemá na hrudi S. Pak by stihl pomáhat nám všem.
Ještě si jdu prostudovat tu o Makarenkovi. Prý, když konal dobro, míval připravený odjištěný revolver. Břídil! Dobré slovo a upřímné úmysly změní svět - když to přežijete. Přeháním stejně jako vy - Tajný učiteli.

Zdeněk Bělecký řekl(a)...
28. ledna 2016 v 16:56  

Tajný dotaz tajnému: Zajímalo by mě, jestli tajný učitel někdy tajně učil jako tajný třídní na tajném prvním stupni a měl ve třídě s 28 žáky pět Vietnamců, jednoho Číňana, jednoho Makedonce, jednoho žáka s lehkým mentálním postižením, jednoho dysfatika, čtyři děti s různým typem a stupněm poruch učení a jedno dítě ohrožené vlastními rodiči. Tajná informace: Takových tajných tříd máme v tajné škole pět z dvaceti, v těch zbylých to je o fous lepší. Suma sumárum ze 470 dětí 70 ze třetích zemí, dalších 30 s odlišným mateřským jazykem, 12 s indikovanou asistencí pro zdravotní postižení, 15 s IVP, asi 30 zohledňovaných, ve škole 1 psycholog, šest učitelů se speciálně pedagogickou kvalifikací, 12 asistentů, 2 tlumočnice (Vietnam, Čína), 1 učitelka Ukrajinka. Ještě pro naše pedagogy máte nějaký tajný teoretický vzkaz k inkluzi, nějakou fašistickou či rasistickou nálepku nebo špetku pěkného teoretického moudra?

Pavel Doležel řekl(a)...
28. ledna 2016 v 17:34  

"Inkluzi NE! Specializovaná detašovaná pracoviště s proškolenými odborníky a penězi na speciální pomůcky s hygienicky a hlukově izolovanými romskými třídami se speciálně proškolenými romskými učiteli a asistenty. ANO!
Jednoho loterií vybraného integrovaného postiženého do každé normální třídy na ukázku, aby děti nezapomněly, jaké mají štěstí.
"

Kolego Tajný, vyjdu-li z vašeho přesvědčení, musím navrhnout inkluzi úplnou, tedy včetně zrušení segregace podle věku, možná později i podle živočišného druhu. Děti, dospělí i důchodci se přece musí naučit žít spolu a zvyknout si na sebe navzájem, stejně tak jako tygr s antilopou. Třeba tygr pak přestane antilopy žrát, protože to je pochopitelně projevem neopodstatněné nadřazenosti druhu a antilopa před tygrem zase přestane utíkat, protože to je nepřípustná xenofobie.

Jóóó, že křeček se nikdy nenaučí malou násobilku??? A koho to zajímá. Škola tu přeci není od toho, aby se všichni alespoň něco naučili, nebo aby se učili efektivně a neztráceli čas, ale od toho, aby se křeček naučil žít s medvědem a medvěd s křečkem a aby o sobě vzájemně věděli, že první druhému moc nerozumí a druhý si s prvním nemá co říct. Hlavně, že bude mít soudružka, nebo soudruh fajfku na lejstru.