Mezi hojnými reakcemi na článek Respektu o potížích vzdělávání (Má smysl chodit do školy) převažovaly dopisy učitelů. Byl to ten lepší případ, protože i když v mnohém nesouhlasili, byli věcní a nebyli osobní. Ve veřejné debatě je to spíš výjimka.
Z článku Tomáše Feřteka v RESPEKT.cz vybíráme:
Ale dvě nové výjimky se najdou. Právě z rozčilení, že „o školství mluví v médiích samí laici“, vzniklo Učitelské profesní sdružení. Zastává spíše konzervativní názory, nicméně jeho stránky jsou užitečné právě proto, že je najdete pěkně pohromadě na jednom místě. Existuje i hezký videoklip, který sdružení představuje – ovšem něj divák poněkud znejistí, zde je míněn vážně, nebo jde o zvláště rafinovanou nadsázku.
Druhým příkladem jsou studenti pedagogiky na Masarykově univerzitě, kteří se o slovo hlásí už za studií iniciativou nazvanou Otevřeno. Ve svém prohlášení říkají jasně, o co jim jde. Většinově to vypadá spíše na zastánce pedagogických inovací než návratu k tradici, ale podstatné je, že jsou odhodlaní angažovat se veřejně. Jiná možnost stejně není. Jen si stěžovat, že o mém oboru nemluví na veřejnosti ti správní a kdo dvacet let neučil, ať mlčí, je dnes už jen nepřípadné a směšné.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
43 komentářů:
Kopíruji své komentáře odjinud:
Čerstvý doklad toho, proč opravdu nemá smyslu se s manipulátory a demagogy typu TF bavit.
-
Josef Soukal řekl(a)... 21. ledna 2016 11:25
Spíš mě ohromuje, s jakou bezostyšností Feřtek obrací realitu naruby - copak Česká škola má sílu velkých médií, kde je Feřtek pečený vařený a kde se názory učitelů objevují tu a tam jako kolorit ke stálému toku expertních mouder? Učitelské profesní sdružení vzniklo právě proto, aby byl hlas učitelů slyšen. A údajně konzervativní názory UPS? Oproti stoupencům permanentní inkluzivní revoluce nelze nebýt "konzervativní", ledaže nemáte rozum a svědomí. Ostatně naopak vůči tvůrcům kariérního řádu, nepochybně často současně pojišťovačům vlastních dobrých bydel, je UPS přímo avantgardou.
Takzvaná diskuse o školství často připomíná debatu angažovaných laiků a novinářů o tom, zda gravitační vlny opravdu existují. Jednotlivosti vytrhané ze souvislostí, svaté nadšení pro jednoduchá revoluční řešení, falešná dilemata atd., je únavné to stále připomínat. Jen pro příklad: Oprášená švihovka pod novým názvem Comenia script spolehlivě plní stránky novin a internetu, četl jsem jen jeden jediný fundovaný kritický komentář. Zřejmě proto, že nikdo z odborníků nemá čas ani chuť se takovými pitomostmi zabývat. Podobně je tomu s nesmyslným, umělým, falešným a zdánlivým rozporem vnitřní a vnější motivace, se známkami, s didaktikou matematiky, s lesními školkami, s dopravní výchovou, s migrační krizí atd. Neviním z toho novináře, respektuji, že mají nějaký styl práce. Jen těžko z toho lze vinit učitele - když je někdo přes den u dětí, asi bude jen těžko reagovat na telefonát nebo e-mail novináře, aby se hrome ale hned vyjádřil k lyžařskému výcviku nebo k povinné maturitě z matematiky. Možná to prostě jen nese doba a musíme si zvyknout na to, že reálný a mediální svět mají jen málo společného. Chápu však učitele, a v tom se ztotožňuji s kolegyněmi a s kolegy z UPS, že si už nechtějí nechat líbit, když tyto laicko mediální diskuse mají NAHRAZOVAT hlas odborné veřejnosti.
Pane Bělecký, který jediný "fundovaný kritický komentář" ke Comenia Scriptu jste četl?
"Právě z rozčilení, že „o školství mluví v médiích samí laici“, vzniklo Učitelské profesní sdružení." - Kdyby o něm jen mluvili, ale oni o něm i rozhodují.
Všichni školští reformátoři vykřikují jak se učí špatně, ale ani jeden z nich neukáže, jak to dělá dobře. Chci navštívit hodiny matematiky na negymnaziální střední škole v plné třídě(víc jak 25 běžných nevýběrových žáků) a vidět práci moderního učitele, který mi ukáže, jak moderní metody fungují, jak se všichni žáci rádi učí. Jak má díky tomu špičkové výsledky vzdělávání. Když to bude třída učňů budu ucvrkávat blahem a i vstupné rád zaplatím.
Proč je tolik školitelů? Ať ČŠI organizuje exkurze do pokrokových škol?
Aktivisté, jste nejvzdělanější, víte jak se to má dělat tak jděte příkladem a hurá do škol!!!
Chci napravit své pomýlení. Chci se stát přesvědčeným reformátorem!
Promo video, které natočilo Učitelské profesní sdružení, opravdu stojí za vidění:
https://www.youtube.com/watch?v=zLJhoo8TZt0
Za geniální tah považuji zvláště angažování krásné, mladé a štíhlé dívky, která diváka klipem provází. Když cupitá na vysokých podpatcích školní chodbou a po schodech, je prostě neodolatelná!
Teď už jen zbývá, aby na svých dnech otevřených dveří promítaly videoklip pedagogické fakulty a ostatní pracoviště připravující učitele. Nejlépe ve smyčce, ať nikomu nic neuteče.
Spolehlivě tím odradí ty uchazeče o studium učitelství, kteří mají všech pět pohromadě. O zbytek se postará povinná státní maturita z matematiky…
Jak je u TF (a jemu podobných) zvykem, poněkud ignoruje kontext, ve kterém uvedené výroky padnou. Většinou je to tehdy, když laik jako on rozdává knížecí rady o tom, jak učit, či o metodách, jimiž se má učit. Tedy nejde ani tak o to, že někdo mluví "o jejich práci", jak TF uvádí, ale že jim s prominutím pindá "do jejich práce". Zůstanu-li u v článku zmíněné medicíny, pak by mě každý lékař jistě hnal sviňským krokem, kdybych mu radil, jak mě má léčit konzervativně, jak operačně, jakou zvolit medikaci atp.
Pane Botlíku, možná by bylo lepší, kdybyste místo jeduplných invektiv vůči videu UPS zareagoval na příspěvek Pavla Doležela z 20. ledna 2016 12:09 u článku "Svět podle Sotoláře" zde na ČŠ, protože, jak upozorňuje kolega Krátký v diskusi pod ním, "příspěvek pana Doležela přímo volá po reakci"; případně se můžete vypořádat s postřehem kolegy Sotoláře o testech Kalibro tamtéž z 20. ledna 2016 12:18. Bude to určitě smysluplnější a užitečnější činnost. A abych použil vaši zbraň, můžete přitom potřásat svou hustou a bujnou kšticí.
Gratuluji UPS. Zdá se, že obava EDUINu o ztrátu monopolu na vyjadřování se ke školské problematice začíná být reálná.
Doporučuji přečíst páně Feřtekův článek celý.
I když v podstatě o zájmu o názor učitelů vypovídá už úvodní fotografie. Je na ní klasická scéna z Žákovy studentské komedie - brunátný učitel stojící u zkroušeného studenta.
Současně ovšem takto zvolená fotografie vypovídá i o naivitě feřtekovského vidění
školního prostředí. Musel použít fotografii z černobílého filmu. Současná, barevná, by totiž vypadala přesně opačně - zkroušený učitel, na kterého si otvírá ústa žák.
Botlík tady pindá cosi o krásné, mladé ...
Šmankote a ona tam není!!!!!!!!!!!!!!!!!
Takovou ironickou kritiku si nechte příště od cesty, jeden Vám věřil.
(nic proti stávajícímu obsazení, jenom jsem chtěl vidět tu mladou, krásnou...)
Nějak to nepobírám. Někdo někomu brání, aby se k čemukoli vyjadřoval?
Tady jde spíš o to, že se vede diskuse o tom, kdo větší pitomostě mele.
Zkusím příležitostně přimět nějakého lékaře k tomu, aby mne bez ohledu na charakter choroby léčil pomazáním směsí popela z modřínového dřeva a kravské moči.
Zdraví mám jenom jedno.
Ostatně, neměl by už konečně někdo poradit také našim fotbalovým trenérům? Tam jsou rezervy, panečku.
Pane Wagnere, už si nepamatuji autora (myslím, že autorku) a název článku, ale byl zveřejněn na České škole, asi před rokem (se sklerotickou rezervou).
Botlík nepindá!
Já konečně pochopil, proč si nerozumíme!
Buď je jeho fantazie značně zjitřelá nebo možná jen fantazíruje ve svatém nadšení.
Koukám na televizní noviny,
jako osvětu(!) to chapci pojali.
Tím mne ale dojali,
byť semleli kraviny.
Pane Botlíku, myslím, že Vaše kritika údajného promo videa UPS je hluboko pod Vaši úroveň. Chápu, že jsme jenom lidi. Mrzí mě osobní útoky na Vaši osobu stejně jako osobní útoky na kohokoli včetně pana Feřteka a Kartouse, zvláště pocházejí-li od UPS :), ale snad jsem se nikdy ničeho takového nedopustil. Prosím držme lajnu.
Pane Bělecký,
já ale myslím svou kritiku zmíněného videa naprosto vážně, byť jsem použil ironii. JE HLOUPÉ. Nedokázal jsem se ani dodívat do konce a netuším, kdo je oním průvodcem. Zhlédnutí videa ale samozřejmě doporučím každému, kdo se se mnou bude radit, zda má smysl studovat učitelství. Aby viděl, jak málo rozumějí mladým a současnému světu lidé, kteří se rozhodli mluvit za učitele v médiích.
Na YouTube jsou zatím pod videem dva komentáře. Neznám ani jednoho z jejich autorů.
Aleš Vitinger napsal pouze „Ups...“. Použil tedy docela vtipně zkratku sdružení jako fonetický přepis zvolání „Ooops“, používaného Američany například tehdy, když do něčeho šlápnou...
Miloš Sysel tak stručný nebyl: „Docela hrozný. Mohli jste říct nějakému svému studentovi, myslím, že by vám klip vyrobil daleko lepší.“
Od chvíle, kdy jsem to video viděl já, stoupl počet shlédnutí asi o 130. Jak se tady dozvídám, nalákal jsem na ně dokonce i některé lidi, kteří jsou zde připraveni diskutovat k čemukoli, aniž by si vůbec pořádně přečetli, k čemu diskutují. Jestliže si UPS za videem stojí, mělo by mi být vděčné, ne? Lidé nejsou hloupí – udělají si názor sami, bez ohledu na to, co jim kdo říká. A pokud ne, je to, jak jinak, chyba školy. :-)
Pro srovnání vám doporučuji například toto: https://www.youtube.com/watch?v=g7b1Y05STiU
Pane Stanzle,
J. Krátkému, vašemu kolegovi z Asociace středoškolských češtinářů, páchne z klávesnice – jeho příspěvky ignoruji. P. Doležel tady sice zatím nikomu nesděloval, že je králem toho, co plave v žumpě na hladině (jako J. Krátký), ale na EDUinu podnikal neurvalé útoky běžně. Tehdy jsem ho tam upozornil, že na jeho příspěvky nehodlám reagovat. Pak jsem své předsevzetí porušil a vzápětí jsem je musel obnovit. Nebudu to už znovu zkoušet.
Pokud jde o J. Sotoláře, sám mě požádal, abychom se vzájemné ignorovali. Nechápu tedy, proč dohodu opakovaně porušuje. Test, o kterém se zmiňuje, je právě na školách. K testům se zásadně nevyjadřuji, dokud testování neskončí. Klidně se k tomu ale někdy v dubnu vrátím. Tedy pokud nezapomenu – nemám s tím žádný problém.
No, o zápachu z demagogie, manipulace a snahy ponížit oponenty toho pan Botlík ví hodně. Mohl by zde sám sebe citovat celý večer, a ještě by mu zbylo.
Jinak jako obvykle pytel výmluv a pokus odvést pozornost jinam; viz test - na tom, že využívá něco, co si jinde O. Botlík usmyslel kritizovat, není nic, co by na vysvětlení muselo čekat do dubna. Přistižen při omylu či nesmyslu, O. Botlík umlká. Ostatně jeho obranou je útok.
Chtěl bych požádat všechny diskutující, aby mne vzájemně ignorovali.
Taková RVPI (tj. Rada Vzájemné Příspěvkové Ignorace).
Volejte i nadále přímo zaměstnavateli.
"Lidé nejsou hloupí" - to už jsem někde slyšel. Myslím, že od velitele hasičů v Hoří, má panenko. Ale zdá se, že názor už si řada z nich udělala sama i bez starostlivých slov O. Botlíka.
ad Josef Soukal: Na tom, že (test) využívá něco, co si jinde O. Botlík usmyslel kritizovat, není nic, co by na vysvětlení muselo čekat do dubna.
Mí nejlepší vysokoškolští učitelé mi radili, abych si v životě dával největší pozor na lidi, kteří mají příliš primitivní vidění světa. Ještě i na stará kolena tu jejich radu oceňuji.
Takže zase nic k věci? A že jindy máte řečí až hanba...
Ad video a UPS: Kritici videa, viděli jste "Vši ve škole"? A ve srovnání s profesionálním videem cílícím na rodiče si myslíte, že amatérské video vznikajícího sdružení cílící na učitele je naivní, hloupé, nepovedené? A propagační video VUT cílící na budoucí studenty?
Nějak mi tahle kritika nesedí - aso jako když budu na okresním přeboru vytýkat vesnici, že si uřízla ostudu, protože do běhu na lyžích proti Sáblíkové nenasadila nějakého koupeného koně.
Ad Feřtekův komentář: Když pan Svehla z Respektu napsal povrchní článek a sklidil kritiku učitelů, tak se ho pan Feřtek zastává s tím, že "učitelé nepřipouští diskusi". A to ještě nedošlo na kritiku věcných chyb v článku.
JESTLI NĚKDO NEPOCHOPIL, ŽE VŮBEC O ŽÁDNÉ VIDEO NEJDE, TAK JE.... dosaďte si ci chcete.
Jde o propojení učitelů ze všech typů škol a vzájemnou spolupráci. Inteligentní člověk pochopí hned, navzdory videím a pod.
Samozřejmě že si každý může z činnosti UPS vybrat, co chce, a hodnotit, jak chce. Příště to může být tak zásadní věc jako účes jeho mluvčích. Kdo by se zabýval něčím tak povrchním, jako je dialog dvou vyučujících ze specializovaných škol o inkluzi, který následuje. Ostatně má horší zvuk, což může některým expertům napovědět, jak málo své profesi rozumějí lidé, kteří se rozhodli hovořit k věcem, jimiž se celý svůj profesní život zabývají.
Dvaceti let za katedrou netřeba. Ale pokud někdo, kdo nikdy v životě neučil a pedagogiku nestudoval, chce poučovat někoho, kdo každodenně učí, tak je to na pováženou.
Ještě maličká poznámka k testu: Netušil jsem, že potvrdit, že ve vlastním testu využívám něco, co jinde vehementně kritizuji, by mohlo ohrozit probíhající testování. Co by se asi stalo? Češtináři, jejichž žáky test teprve čeká, by děti okamžitě začali učit rozpoznat počet vět v souvětí? Poprvé v životě by jim vysvětlili význam spojení "pravopisná chyba"? A nebo - považte! - musel bych přiznat, že jsem zase jednou doběhl sám sebe?
Člověk s primitivním viděním svět by to možná udělal. Ne tak O. Botlík. Ten si počká, zřejmě na apríla, aby to bylo všem úplně jasné.
ad Jana Karvaiová:
JESTLI NĚKDO NEPOCHOPIL, ŽE VŮBEC O ŽÁDNÉ VIDEO NEJDE, TAK JE.... dosaďte si ci chcete.
O video samozřejmě jde, paní Karvaiová. A jestli to někdo nepochopil, nerozumí současnému světu. Neboť zhlédnutí toho videa je nejjednodušší cestou, jak se dozvědět víc o názorech, které vznikající sdružení hodlá veřejně hlásat. Druhou možností je seznam členů sdružení a znalost toho, jak se veřejně projevují a jaké postoje zastávají. Třetí možností jsou texty na stránkách sdružení, k nimž se sdružení hlásí.
Mně vůbec nevadí ten strejda, kterého jste si pro video vybrali. Jak by taky mohl, když sám jsem podobný strejda, dokonce asi starší. A nevlaje mi bujná kštice, jak si jeden bystrozraký komentátor hned povšiml. Zas mám ale menší pupek… Vůbec také nejde o technickou kvalitu: i kdyby si UPS na to najalo režiséra, kostymérku, maskérku atd. se zadáním co nejvíc a nejvtipněji toho strejdu znemožnit, lepšího výsledku by nedosáhlo.
Podstatné je neverbální sdělení, které to video obsahuje. Odkazuje totiž na typy učitelů, jež má video oslovit jako svou cílovou skupinu. Jen namátkou.
a) Hodiny a zvonek jsou ve škole tím hlavním.
b) Jakmile zazvoní (a třísknou dveře), musí nastat hrobové ticho. Dokud zase nezazvoní.
c) Nejdůležitější povinností toho strejdy je zapsat správně do třídnice.
d) Sedí sice u monitoru, ale není jasné, k čemu ho využívá. Zkouší vyvolat dojem, že „jde s dobou“.
e) O žáky nejspíš vůbec nejde – na videu nejsou vidět a objevují se tam jen jako rušivý kravál v pozadí. Asi tedy tomu strejdovi hodně vadí.
f) Proč otravuje s tou tabulí a píše tam dvakrát totéž?
g) Strejda má asi potřebu „bejt důležitej“ a vyvolat dojem, že sděluje něco zásadního. Neřekl vlastně nic a tváří se, jako by spolkl chrousta.
h) Charakteristickým atributem jeho práce je frontální výuka. Nejlépe za pultíkem.
"Nejdůležitější povinností toho strejdy je zapsat správně do třídnice. "
No vidím, že opravdu dlouho neučíte. Víte, co dokáže zaměstnanec ČSI s třídní knihou?
Zkuste nezapsat (nebo zapsat nepřesně), a jste synem smrti...
Požádal jsem pana Botlíka, abychom se vzájemně ignorovali, protože skrze mou osobu (já si totiž s expertem dovolil opakovaně nesouhlasit) začal napadat Učitelské profesní sdružení. Dnes vidím, že moje snaha odvrátit takové útoky byla zcela naivní. Jeho nenávistných útoků stále přibývá; dlouhý seznam "hříchů", které vypozoroval z videa UPS, je toho zjevným důkazem. Teď už nemusím nic říkat a dělat, pan Botlík cítí pach krve a jde tvrdě po vybrané oběti.
Starého vzteklého knírače holt novým kouskům nenaučíš. Na to, aby se vypořádal s někým, jako je třeba Pavel Doležel, odborně nemá, tak aspoň zvedá nožičku a značkuje tam, kam podle svého mínění dosáhne. Jen mu přitom nesmíte přišlápnout ocásek, to potom sebelítostivě kníká.
Bože, ten Botlík je neskutečný...
Já si myslím, že lidé se umí ztrapnit sami.Pokud někdo jest nadutý a má pocit bezmezné pravdy (své vlastní), bude své invektivy stupňovat do té doby,až ho všichni přestanou brát vážně.Jednoho kandidáta již máme, další bude nejspíš následovat.
Jiná možná interpretace videa:
1/Hodiny a zvonek slouží k tomu, abysi lidé ve škole seřídili hodinky a mobily
2/Jakmile zazvoní, má školník za úkol třísknout dveřmi, aby odradil podomní prodejce.Hrobové ticho slouží k tomu, abychom slyšeli, jestli se chodbami neplíží někdo, kdo chce napadnout žáky.
3Pán za katedrou zapisuje absentující žáky (dáno pokynem ministerstva, sám si to nevymyslel)
4/Odklání se od monitoru, aby ho vůbec bylo vidět.Předtím psal esej na téma:Jak nezblbnout ze všech předpisů ve školství (ve Wordu).
5/Žáky do natáčení videa nezatahujeme, mají právo se v klidu nasvačit a pokecat na chodbě.Je to jejich svoboda.
6/Tabule slouží některým jedincům, kteří si pletou pojmy a dojmy. Hlavně těm, co nechápou sdělení některých videí.
7/Pán na videu sdělí jednoduché skutečnosti, protože ví, že inteligent si pak v klidu počte na webových stránkách a dohledá si další materiály sám.Chrousta nespolkl, předtím mu ředitel oznámil, že jako obvykle zadarmo ,musí vyplnit 50 stránkový dotazník pro ministerstvo a to nejlépe včera.
8/Jelikož je na jeho bedra nakládána čím dál větší práce, bez nároku na nějaké další ohodnocení finanční, pod tíhou pracovní náplně (která začíná připomínat všechno možné, jen ne učitelování) se musí ,chca nechca , opřít o pultík, aby do důchodu vydržel
Klidně napíšu ještě 15 verzí.Fantazii mám.
Klídek, prosím, tajní i netajní oblbovači myslím pochopili, že nepochodili a melou čím dál větší nesmysly. Netřeba jim baštit každou nahozenou udičku :))))
J. Týř
A kde jsou lidé, kteří chtějí a mohou vůbec debatovat o školství? Materiál slovenských expertů je více než zajímavý a více než diskutabilní. A místo, aby se debatéři vyjadřovali k němu, tak zde planě debatují o tom, kdo může debatovat.
Je samozrejmé, a nikto to nechce spochybňovať, že učitelia musia mať nad situáciou v škole kontrolu a že žiaci musia rešpektovať niektoré ich pokyny
A o čem chcete, pane Šteffle, debatovat?
Jakože o tom, ktoré pokyny by to maly byť?
Zítra to roztočíme, drahoušku?
Debata na České škole myslím někdy připomíná pavlačovou debatu, při které drbnám na obou stranách záleží hlavně na tom, aby si vjely do vlasů. S panem Štefflem tentokrát souhlasím: Od hloupého eduinského tématu, kdo může diskutovat (udička č.1), se diskuse přenesla přes páně Botlíkovu udičku č.2 o videu do osobní roviny a to oběma stranám zabralo tolik času a energie, že na závažnější věcná témata rezignovaly. I já mám otazník nad tím, jestli to nahození a zbaštění nahozených udiček i s navijákem je projevem neschopností nebo neochoty seriózně diskutovat. Ona to vlastně může být i kombinace obojího. Na obou stranách. J.Týř
PS: Jaký názor mají obě strany na ten slovenský školský problém?
Viz
http://www.ceskaskola.cz/2016/01/kampan-dost-nazor-expertov-zakladne.html
Pane Týři,
když na vás na pavlači nebo kdekoli jinde kdosi setrvale poštěkává a doráží, je těžké se udržet a nedržet vořecha alespoň metr od vlastních nohavic. Chápu, že vás tyhle příspěvky otravují, také mnohem raději píšu komentáře, které mají jiný než výše uvedený smysl.
...Argument o odučených letech je nesmyslný jednak proto, že jeho cílem je jen diskvalifikovat osobu, ne reálně diskutovat... Nesmysl to není, protože jeho cílem není nikoho diskvalifikovat, ale pouze zjistit, o jaké důkazy (pozorování, výzkumy apod) se se argumenty diskutujícího opírají (když už to diskutující neumí uvést sám od sebe). A 20letá praxe před katedrou je jistý argument o zkušenostech, v mých očích má rozhodně větší váhu než náhodné pozorování 1–2 dětí v průběhu návštěvy blíže neurčené školy nebo argumentování výsledky nedohledatelného šetření.
Palec nahoru, pane Pešate.
Pane Šteffle, pane Botlíku, už jsem zjistila, že zde toho moc nenadiskutujeme. Myslíte, že tyto diskuze čtou nějací nerozhodnutí učitelé, kteří by mohli najít svou cestu díky zdejším příspěvkům? Je trapné, že k výborným článkům se diskutuje takto neodborně, ale stav školství se o to více sám usvědčuje, i když jen pro lidi vně diskuze. Možná přispíváte pro to, aby náhodně sem zabloudivší se nezhrozili, cože to ovládá českou školu. Velmi ráda bych podporovala dobré snahy, ale nemám tolik času nazbyt. Spíš bych potřebovala poradit, jaké dobré školení si vybrat pro zlepšení svých metodických schopností. Absolvolala jsem kurzy i letní školy RWCT, ale pokud má škola nemá kvalitní ŠVP a spolupracující učitele, nepomáhají dostatečně. Cítím se stále dost ztracená v boji o smysluplnou výuku - tu vlastní.
Pěkný večer přeji.
Paní Kalabisová,
myslím, že pokud sem zabrousí někdo soudný, jistě brzy pochopí, že problém "kdo nám do toho smí mluvit" je jen zástupný.
Samozřejmě jde o to, že ten "někdo" říká něco jiného, než si "my" myslíme.
Pošlete mi prosím nějaký kontakt na sebe na kalibro@kalibro.cz -- to, co vás zajímá, už můžeme probrat neveřejně.
OB
Okomentovat