Přečtěte si: Druhý stupeň domácí školy bude možná jen pro děti vysokoškoláků

neděle 10. ledna 2016 ·

Rodiče žáků na druhých stupních základních škol zřejmě dostanou možnost vzdělávat svoje děti doma. Tuto variantu sice už několik let testují dvě desítky základních škol, teď by se měla otevřít. Podmínkou však bude, aby ten, kdo dítě učí, měl vysokoškolské vzdělání.


Z článku Ondřeje Leinerta v iDNES.cz vybíráme:

Ministryně školství Valachová zase připomíná, že na druhém stupni základní školy jsou odborné předměty jako fyzika nebo chemie. A pro rodiče je tak „složitější než na prvním stupni zajistit kvalitní vzdělávání mimo školu“. Právě na prvním stupni totiž už v současnosti děti doma individuálně vzdělávat lze.

„Vůbec není obtížné, aby si rodiče zařídili, že budou mít aprobovaného učitele nebo odborníka, který by vzdělání v patřičné oblasti zajistil,“ oponuje Putnová. „Nepředstavujme si to tak, že dítě sedí v kuchyni a jeden rodič všechno umí. Je potřeba, abychom tu variantu umožnili, a rodiče si cestu najdou,“ věří.

6 komentářů:

Unknown řekl(a)...
11. ledna 2016 v 10:10  

Nebude to diskriminace?

Nicka Pytlik řekl(a)...
11. ledna 2016 v 10:55  

Především dítka rychlokvašných magistrů by si šmákla.

Jiri Janecek řekl(a)...
11. ledna 2016 v 12:40  

Ministryně školství Valachová zase připomíná, že na druhém stupni základní školy jsou odborné předměty jako fyzika nebo chemie. A pro rodiče je tak „složitější než na prvním stupni zajistit kvalitní vzdělávání mimo školu“.
----
Trochu to mne pusobi jako by na fyziku a chemii zakladni skoly musel byt clovek nejaka bedna, zatimco trivium prvniho stupne dokaze naucit kdokoli, kdo umi cist a psat...

Ono stejne by bylo zajimave podivat se vzdelanostni strukturu rodicu, kteri vylucuji sve deti z hlavniho vzdelavacihio proudu. Tipuju 95 % vysokoskolacek.

-----
A taky by se mohly srovnat pocty deti v domacim vzdelavani a deti, ktere nekdy zmeni skolu, protoze se prestehuji. A pak srovnat medialni prostor, ktery se venuje problemum domaciho vzdelavani a treba mozneho casoveho rozhazeni uciva na ruznych skolach.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
11. ledna 2016 v 13:11  

Částečně je to tak. Pochopitelně realita je pestrá, ale často slyším na třídních schůzkách od rodičů, že oni tomu nerozumí a "už to klukovi/dceři nevysvětlí" a to je třeba sedmá třída, rychlost nebo něco podobného.

Mimochodem solidně vysvětlit to nemusí ani vysokoškolák/čka, pokud k tomu nemá vztah nebo je humanitně zaměřen. Nebo prostě není technický typ. Znám i takové, kteří mají VŠ matematika, hloupí nejsou, ale fyzika jde prostě mimo ně.

Samozřejmě ani ta VŠ to nezaručí.

Mimochodem, můj názor na jisté nekamarádění s matematikou na prvním stupni dávám za vinu učitelkám, z nichž málokterá měla sama matematiku ráda třeba na střední škole. Přestože jejich matematické znalosti převyšují náročnost matematiky na prvním stupni, nedělá to dobrotu (ale chápu, že nemohou mít rády všechno - nicméně ta matematika je dost důležitá, na rozdíl od "hudební výchovy"), takže jim to zase nemůžu vyčítat, protože já bych tam učit nemohl...

tyrjir řekl(a)...
11. ledna 2016 v 13:46  

Paní ministryně, zdá se, není v dohledné době schopna zajistit lepší koncepci, financování a organizování českého veřejného školství, aby z něj děti zbytečně neodcházely jinam. Namísto toho se dál a dál vymýšlejí čím dál hloupější opatření, která mají donutit rodiče, aby se jejich děti musely vzdělávat v mizerně spravovaných veřejných školách.

Paní Putnová má myslím svou dílčí pravdu: Co když si někdo, kdo má jen základní vzdělání a nemá v dosahu soukromou školu nebo VLG, najme domácího VŠ vzdělaného učitele? Bude nebo nebude smět to udělat?
J. Týř

PS: Co udělala a dělá paní poslankyně Putnová pro lepší financování českého veřejného školství? Myslím si, že moc toho nebude :-))

tyrjir řekl(a)...
11. ledna 2016 v 13:47  

Co UDĚLÁ paní poslankyně Putnová pro lepší financování českého veřejného školství?