Rodiče žáků na druhých stupních základních škol zřejmě dostanou možnost vzdělávat svoje děti doma. Tuto variantu sice už několik let testují dvě desítky základních škol, teď by se měla otevřít. Podmínkou však bude, aby ten, kdo dítě učí, měl vysokoškolské vzdělání.
Z článku Ondřeje Leinerta v iDNES.cz vybíráme:
Ministryně školství Valachová zase připomíná, že na druhém stupni základní školy jsou odborné předměty jako fyzika nebo chemie. A pro rodiče je tak „složitější než na prvním stupni zajistit kvalitní vzdělávání mimo školu“. Právě na prvním stupni totiž už v současnosti děti doma individuálně vzdělávat lze.
„Vůbec není obtížné, aby si rodiče zařídili, že budou mít aprobovaného učitele nebo odborníka, který by vzdělání v patřičné oblasti zajistil,“ oponuje Putnová. „Nepředstavujme si to tak, že dítě sedí v kuchyni a jeden rodič všechno umí. Je potřeba, abychom tu variantu umožnili, a rodiče si cestu najdou,“ věří.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Nebude to diskriminace?
Především dítka rychlokvašných magistrů by si šmákla.
Ministryně školství Valachová zase připomíná, že na druhém stupni základní školy jsou odborné předměty jako fyzika nebo chemie. A pro rodiče je tak „složitější než na prvním stupni zajistit kvalitní vzdělávání mimo školu“.
----
Trochu to mne pusobi jako by na fyziku a chemii zakladni skoly musel byt clovek nejaka bedna, zatimco trivium prvniho stupne dokaze naucit kdokoli, kdo umi cist a psat...
Ono stejne by bylo zajimave podivat se vzdelanostni strukturu rodicu, kteri vylucuji sve deti z hlavniho vzdelavacihio proudu. Tipuju 95 % vysokoskolacek.
-----
A taky by se mohly srovnat pocty deti v domacim vzdelavani a deti, ktere nekdy zmeni skolu, protoze se prestehuji. A pak srovnat medialni prostor, ktery se venuje problemum domaciho vzdelavani a treba mozneho casoveho rozhazeni uciva na ruznych skolach.
Částečně je to tak. Pochopitelně realita je pestrá, ale často slyším na třídních schůzkách od rodičů, že oni tomu nerozumí a "už to klukovi/dceři nevysvětlí" a to je třeba sedmá třída, rychlost nebo něco podobného.
Mimochodem solidně vysvětlit to nemusí ani vysokoškolák/čka, pokud k tomu nemá vztah nebo je humanitně zaměřen. Nebo prostě není technický typ. Znám i takové, kteří mají VŠ matematika, hloupí nejsou, ale fyzika jde prostě mimo ně.
Samozřejmě ani ta VŠ to nezaručí.
Mimochodem, můj názor na jisté nekamarádění s matematikou na prvním stupni dávám za vinu učitelkám, z nichž málokterá měla sama matematiku ráda třeba na střední škole. Přestože jejich matematické znalosti převyšují náročnost matematiky na prvním stupni, nedělá to dobrotu (ale chápu, že nemohou mít rády všechno - nicméně ta matematika je dost důležitá, na rozdíl od "hudební výchovy"), takže jim to zase nemůžu vyčítat, protože já bych tam učit nemohl...
Paní ministryně, zdá se, není v dohledné době schopna zajistit lepší koncepci, financování a organizování českého veřejného školství, aby z něj děti zbytečně neodcházely jinam. Namísto toho se dál a dál vymýšlejí čím dál hloupější opatření, která mají donutit rodiče, aby se jejich děti musely vzdělávat v mizerně spravovaných veřejných školách.
Paní Putnová má myslím svou dílčí pravdu: Co když si někdo, kdo má jen základní vzdělání a nemá v dosahu soukromou školu nebo VLG, najme domácího VŠ vzdělaného učitele? Bude nebo nebude smět to udělat?
J. Týř
PS: Co udělala a dělá paní poslankyně Putnová pro lepší financování českého veřejného školství? Myslím si, že moc toho nebude :-))
Co UDĚLÁ paní poslankyně Putnová pro lepší financování českého veřejného školství?
Okomentovat