V části naší pedagogické veřejnosti panuje přesvědčení, že inkluze je plánovanou sebevraždou českého školství.
Ze článku Karla Holomka v Blog.Aktuálně.cz vybíráme:
Inkluze, tak jak je proponována, se nemusí podařit realizovat zcela v naznačených programech, ale je to cesta jak vybřednout ze stereotypů českého školství, mezi které patří i pýcha tradičního systému speciální pedagogiky. Nic proti tomu, klobouk dolů, ale doba, kdy tomu tak jednoznačně ještě mohlo být, je už dávno pryč!
Probůh! Snad se nám za těch 26 let budování demokracie podařilo změnit myšlení romských rodin směrem ke slušnému vzdělání, práci stovek a tisíc lidí z občanské sféry, kteří na programu vzestupu Romů pracují a kteří asistují při vstupu těchto dětí do dobrých škol. A také pedagogické veřejnosti, zbavené předsudků! To je věc racionální a finanční prosperity celého státu. Bez ní se nepohneme.
Přečtěte si: Členové lobby speciálních pedagogů se nás léta snaží přesvědčit, že doba na inkluzi ještě neuzrála
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
37 komentářů:
Pan holomek měl už nejméně dvacet pět let říkat všem na potkání, aby svoje ničím neomezené děti prostě do do těch omezujících škol neposílali! Sám je dobrým příkladem.
Pardon, to mylné malé písmeno v příjmení není zlomyslnost.
Vystupuje jako rasista. Nechce vidět nebo nevidí, co se děje.
Co kdyby podobní Holomci místo řečnění do novin chodili navštěvovat své rodné a povykládali jim o nutnosti vzdělání. Věta, že Romové dávnou chápou význam vzdělání je opravdu legrační.Asi tam měla být nějaká číslovka. Protože chování velké části tohoto etnika se zrovna s tímto uvědoměním neslučuje. Pokud by se jim rodiče věnovali,těžko by se kvůli nim musely dělat "speciální" testy inteligence a kognitivních schopností.Pokud by ombudsmanka (kromě sčítání dětí ) udělal taky statistiku jejich docházky do školy, myšlenka vyřčená panem Holomkem by také vzala za své. Proč si stále lžou? Naopak ,romské elity by měly zvýšit úsilí a přesvědčovat.
Pořád se politicky korektně lže. Ono to ale časem vyjde najevo, jen je otázka, jak dlouho to bude trvat a jaké budou následky.
Jednou ten politicky korektní socialismus skončí. V Německu už jim to s imigranty dochází, o severských státech platí to samé.
Vidíme, jak dokáží média a politici lhát a překrucovat fakta. totéž se děje u nás s cikány. Mlží se, překrucuje a zatlouká. Statistiky nejsou, spočítat je neumíme, jenom když se to hodí k oblbování lidí.
spočítat je neumíme
Ale umíme. Romčata určitě.
Podělte šesti, vynásobte dva a půlkrát, a je to.
http://eportal.parlamentnilisty.cz/Articles/6481-konecne-konkretni-cisla-o-romske-kriminalite-radeji-se-na-ne-ani-nedivejte.aspx
https://cs.wikipedia.org/wiki/Romsk%C3%A1_men%C5%A1ina_v_%C4%8Cesku
"Vysvětlení vysokého počtu Romů na zvláštních školách jsou různá. Některá hovoří o jazykové bariéře, hodnotovém systému a sociálně-kulturním handicapu.[43] Jiné vysvětlení nabízí například psycholog Petr Bakalář, který jako příčinu tohoto stavu uvádí nižší geneticky vrozenou inteligenci Romů oproti většinové populaci.[44] Ze strany některých autorů a sdružení je teze o tom, že mají základní školy praktické segregační charakter, odmítána. Poukazují zejména na skutečnost, že do nich nemůže být žák zařazen bez souhlasu svého zákonného zástupce.[45][46]"
"V současnosti policie nevede evidenci trestných činů a přestupků, ve které by sledovala etnický původ pachatelů.[47] Podle československých údajů z roku 1992 byl podíl Romů na trestné činnosti v ČR 16 %, tj. třikrát až pětkrát vyšší než jejich podíl v populaci, pokud se přihlédne k věku pachatelů (nejčastěji do 30 let), v absolutním srovnání byl podíl Romů zhruba osmkrát vyšší. Říčan (1998) uvádí, že 20–30 % ekonomicky aktivní romské populace získává prostředky k obživě nelegálně (prostitucí, překupnictvím a jinou majetkovou trestnou činností). Vězení pro dospělé jsou více než ze 60 % romská. Podíl recidivistů je u Romů vyšší. Podle Říčana se Romové dopouštějí velkého množství trestných činů a přestupků, jež se nestíhají pro liknavost policie a mezery v zákonech řešit.
Uvidíme, kdy to smažou (z Wikipedie)
Romská kriminalita:
https://journals.muni.cz/anthropologia_integra/article/view/2198/1796
Anonymní, proč sem taháte eugenickou žumpu z parlamentních listů. To jsme klesli už úplně na dno?
Z posledního odkazu ještě ocituji:
"Za zcela klíčovou je ve vztahu ke specifické „romské“ kriminalitě možno považovat otázku identifikace pachatelů, respektive obětí. V daném ohledu by patrně bylo třeba nepodléhat (mnohdy zbytečnému či pouze módnímu) tlaku politické korektnosti a specifickou kriminalitu – třebas tu romskou (ve výše uvedeném smyslu ovšem) – za specifickou (tedy, romskou) označovat.
To a právě to je nezbytná báze a nepominutelné východisko pro jakékoli řešení současné, nikomu nevyhovující a obecně patové, respektive zhoršující se, situace. Ničí práva přitom nebudou dotčena, protože takové statistiky se nebudou týkat ničí (etnické, národnostní, náboženské ani žádné jiné) identity
.
Představa, že se někomu uděje újma, když jeho jednání bude označeno za kulturně (a o kultuře, ničem jiném, tu hovoříme) specifické, totiž vychází z (mylného) předpokladu, že mezi kulturou, identitou a „rasou“ leží rovnítko. Tak tomu ovšem není."
Je-li možné takto pohlížet např. na kriminalitu, není důvod si myslet, že vzdělání na tom bude výrazně jinak - to už je moje vlastní myšlenka.
Tajný běžte pomáhat svým kamarádům imigrantům, jeden už jim pomáhat nemůže:
http://zpravy.idnes.cz/soud-vydal-ke-stihani-do-belgie-cecha-ktery-vozil-migranty-do-britanie-1ks-/domaci.aspx?c=A160112_140338_domaci_jj
Jinak materál z https://journals.muni.cz/anthropologia_integra/article/view/2198/1796
od "PhDr. Marek Jakoubek, Ph.D., Katedra antropologických a
historických věd Fakulty filozofické Západočeské univerzity" je taky žumpa?
Vy přesně, ale do puntíku, splňujete parametry tech pomatenců, kteří všechno, co se jim nelíbí nazvou žumpou a z lidí udělají nácky a xenofoby.
Jak prosté - zavřeme oči a problém zmizí! Vivat sekret.
Nejvíce mě vadí, že se nám tu sloučili dvě zcela jiné záležitost. Úplně jiný problém je začlěňování Romů a úplně jiný problém je inkluze postižených. Něco jako hrušky a jabka, vážení tajemní tajemníci.Náš stát problém Romů hodlá vyřešit dle krále Šalamouna. Zrušením RVP pro LMP už nám nebude moci žádné stréc z Bruselu vyčítat, že segregujeme. Nám ale bohatě stačí náš pán velkomožný Dienstbír. Hleďte,co napsal (tedy jeko kanclík) jako připomínku k chystané vyhlášce - musím asi vkopírovat do dalšího okýnka:
Pokud příloha bude sice zrušena, ale její obsah bude zapracován do upraveného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, dojde pouze k formální úpravě, která je z hlediska práva každého dítěte na kvalitní vzdělávání v kontextu zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů, § 2 odst. 1 písm. a)., nedostačující. Navržené řešení je v přímém rozporu se závazky, ke kterým se Česká republika v kontextu rozsudku Evropského soudu pro lidská práva ve Štrasburku z roku 2007 zavázala. Tj. přijímat taková opatření, která povedou ke snižování diskriminace romských žáků ve vzdělávání. Těm je dle názoru soudu přisuzováno lehké mentální postižení primárně kvůli jejich etnicitě, a v důsledku toho jsou následně dosud vzděláváni dle programu pro žáky s lehkým mentálním postižením, aniž by k tomu byly mnohdy relevantní pedagogicko-psychologické důvody.
Problém diagnostiky lehkého mentálního postižení zejména v souvislosti se školním prostředím, neleží pouze na úrovni jednotlivců, ale je způsoben systémově. Diagnostické kategorie jsou pro ČR závazně definovány Mezinárodní klasifikací nemocí. V systému zdravotnictví může pomocí této klasifikace diagnostikovat pouze lékař nebo odborný zdravotnický pracovník (klinický psycholog aj.) s příslušným vzděláním zakončeným atestační zkouškou, předtím pouze pod odborným dohledem. Podle aktuální vyhlášky je však klinická diagnostika rovněž náplní práce psychologů systému školských poradenských zařízení. Tento systém stojí mimo zdravotnictví a jeho pracovníci tak neprocházejí před atestační přípravou, neskládají atestační zkoušku, nezískávají odbornou způsobilost k samostatnému výkonu ve zdravotnictví.
Někteří mocipáni prostě nechápou, že je rozdíl mezi dítětem mentálně postiženým a romem (nebo i jiným etnikem, to je jedno). Chtějí, aby se kvůli Romům neupravovaly osnovy - tudíž by děti s LMP byly úplně totál mimo ve škole, staly by se úplnými ousidery , protože Pythagorovku nebo Ohmův zákon do nich nenatluče ani laureát Nobelovy ceny.
Anonymní, eugenika již byla dávno překonána, řekl bych velmi záhy po konci druhé světové války. To, že se v tom hodláte nimrat svědčí o tom, že splňujete parametry pomatenců, kteří by chtěli vrátit svět o 80 let zpět. Pokud hlásáte vy a vám podobní to co tady i ve škole, není divu, že ze škol vylézají holohlaví primáti schopni házet zápalné lahve do postýlek malých dětí.
Co to melete člověče?
Vážně netušíte? Zkazky o nižším iq a "méněhodnotných" lidech s "vrozenými" sklony ke kriminalitě apod., vedou k omlouvání činů v rozporu s deklarací lidských práv, například k segregací členů určitého etnika na všech stupních vzdělávání, na pracovním trhu či na trhu z nemovitostmi.
Pokud hlásáte vy a vám podobní to co tady i ve škole, není divu, že ze škol vylézají holohlaví primáti schopni házet zápalné lahve do postýlek malých dětí.
No, a je to tady... Jankůůů!
Tady máte názor jednoho "rasisty" od pramene. Akorát, že je jeden z nich, jeden z toho mála slušných. By mě dost zajímalo, co byste tak asi řekl jemu.
http://kotlar.blog.idnes.cz/c/265866/Soucasne-rasove-problemy-a-problematika-souziti-etnik-v-CR.html
"Nikdy nezapomenu na bezmoc, kterou jsem pociťoval během nekonečných dnů svého pobytu ve své vlastní rodině.
Díky této zkušenosti je můj názor na Romy téměř totožný s názorem těch, kteří mají vůči nim předsudky a vnímají je jako nepřizpůsobivé. V mém osobním životě se setkávám s faktem, že lidé o mně mají špatné mínění. Vzhledem k těmto předsudkům se musím za ostatní Romy stydět. To je také jeden z důvodů, proč se jim ve svém okolí co nejvíce vyhýbám. Mám strach a raději vyhledávám místa a lidi, kterým můžu ukázat, že v naší zemi jsou i slušní Romové, kteří mají své cíle a chtěli by něčeho dosáhnout.
Ale co vlastně vede k problémům soužití Romů a majoritní společnosti v ČR? Ze strany Romů je to jasné. Jejich nepřizpůsobivost a pohodlnost. Od mých rodičů vím, že těmto lidem jde pouze o to, aby měli velkou rodinu, jídlo, přátele a volné dny, které stráví sezením na náměstí za doprovodu romské hudby. Jsou takhle šťastní, a proto nevidí žádný důvod k tomu, aby se zajímali o studium, případně o práci."
Ještě jeden "rasistický":
http://kotlar.blog.idnes.cz/c/302142/Jsem-tady-a-jsem-za-to-vdecny.html
"Já jsem bez vyrůstání s rodiči a rodinou šťastný, vděčný a vím, že můj budoucí život bude mít smysl. Jsem si jist, že kdyby nebylo dětského domova, rozhodně bych doma nikdy nedošel k věcem, jako studium na gymnáziu, ke svým současným koníčkům, zážitkům. Rád bych proto zmínil, že děti v DD nejsou chudáčci a co se týče zázemí v domově (letní zahraniční dovolené, akce, výlety, dárky, apod.) jsou na tom děti v DD mnohdy lépe než jiné děti ve svých rodinách. Pro „obyčejné“ děti v rodinách například ani neexistuje tolik nadací, které pomáhají finančně plnit přání, které si dítě přeje. Avšak veškerý „servis“ bere mnoho dětí v DD jako samozřejmost, něco, co jim bylo dáno a nikdo nemůže vzít. Tím bych chtěl říct, že v tomhle ohledu jsou děti z rodin mnohem vděčnější."
Co na to pan Holomek?
Mimochodem, ocitoval jsem
- článek v veřejného média,
- text z Wikipedie
- text z práce člověka, který působí ve VŠ prostředí, která je přístupná přes https://journals.muni.cz/anthropologia_integra/index
A vida, je ze mne učitel holých lebek. Jak prosté.
"že ze škol vylézají holohlaví primáti schopni házet zápalné lahve do postýlek malých dětí"
Ale jděte!
Příliš multikultury, migrace, inkluze poškozuje!
http://sichtarova.blog.idnes.cz/c/491023/konec-svobody-slova-v-cechach.html
To je o vás a vám podobným - pane Tajný. Nejraději byste zavřel hubu všem, kdo nesouhlasí se "státní" politikou. A je jedno, jestli se tutlají problémy Romů nebo imigrantů.
Až tak to nesouvisí, ale přesto. Někde jsem zachytil vyjádření nějakého tamního vyššího policejního náčelníka na výtku, kde že byla policie. Tak že tedy jako byla, ale že na ty teroristy.
Připomnělo mi to můj dávný pobyt v Itálii, kdy jsme lehce zapařili, a slušně vylitý italský kamarád, řidič automobilu mne nabádal, abych si zapnul pásy, že támhle stojí karabinieri. A já povídám, ty se staráš o moje pásy, a ledvá mluvíš. A on že alkohol kontrolovali loni, a že letos kontrolují pásy.
Tak to chodí na tom světě.
Nemyslím, že by šlo o eugenické problémy. Jde o způsob života,předávaný z generace na generaci jako recept na bábovku. V sobotu jsem poslouchala nádherný rozhovor s paní Rakušanovou.Mluvila o událostech v Německu a také se dostala ke zdejší turecké menšině. Na plná ústa mluvila o tom, že Turci nedovolí své mládeži se přizpůsobovat a nikdo s tím nic neudělá.Vliv rodin je marginální.Dosaďte si za Turky Romy.Je to nemlich to samé.A to jsem schopná turky pochopit,protože tam žije teprve 4 generace. Jak je možné, že etnikum, které zde žije po staletí se stále nenaučilo pořádně česky. To se za jednu generaci naučil každý český emigrant do USA nebo Německa.
Paní Karvaiová, u Romů to je s těmi generacemi prakticky stejné jako u Turků v Německu: "Krátce po válce se počet Romů v českých zemích odhaduje mezi 600 až 1000 osobami. První oficiální poválečný soupis cikánské národnosti z roku 1947 hovoří o 101 190 lidech romského etnika na území celého Československa, z toho 16 752 připadá na české země a zbylých 84 438 na Slovensko. Prudký nárůst romské populace v české části Československa byl zapříčiněn masovou migrací z bezútěšného prostředí romských osad na území Slovenska a potřebou dosídlit české pohraničí po odsunu Sudetských Němců. Většina Romů ale nechávala své příbuzenstvo na Slovensku, zasílala jim peníze a příležitostně je navštěvovala." (https://goo.gl/w4VpNF) U kočovníků se samozřejmě udržoval vlastní jazyk, navíc na Slovensku se mluví i maďarsky...
anonymní, akademická obec už není, jak úspěšně prokázal doc. Konvička, co bývala, na Wikipedii může psát kdokoli, média mohou být tendenční, president zpívá hymnu s propagátory násilí. Zbývá...vlastní hlava a srdce. Netoužím vám ani vám podobným "zavírat hubu", klidně si svoje názory šiřte dle libosti. Pouze mne děsí představa, že pedagogové, pokud učitelem jste, váš názor sdílí a chovají se podle toho i ve škole. Třeba k romským žákům. Můj příbuzný pracuje ve zdravotnictví a divil byste se kolik "nepřizpůsobivých a pohodlných" Čechů se léta urputně snaží podvodným způsobem získat třeba invalidní důchod.
Jak jsem napsal, v prvé řadě si to srovnejte v hlavě vy sám.
Dovětek - pochopitelně k romským žákům se nechovám tak jako k ostatním - daleko více by jich propadlo, mají "pozitivní nadržování" (tak jako celá komunita).
Stran zavřených v kriminálech - myslíte, že soudy prostě zavřou 8 x více cigánů určité věkové skupiny než "bílých" jenom kvůli tomu, že jsou to cigáni?
Vážně jste tak naivní?
Máte pravdu pane Wagnere.Pak mi ovšem vysvětlete, proč přistěhovavši se děti Vietnamců mluví jako rodilí Češi bez přízvuku? Vietnamci dospělí se také moc nesnaží, nebo jim vyhovuje to jejich "nelozumět", když přijde kontrola.Ale děti, to je něco jiného.Na druhou stranu jsem učila holčičku, která měla zakázáno mluvit doma cikánsky a musela pěkně po česku.Přitom babička absolutly negramotná maďarsko-slovenská Romka, matka absolventka zvláštní školy. Dívka už v poho,akorát se samozřejmě řešily stálé neomluvené absence.Prostě tenhle způsob života je pro ně ve velké většině nepřekonatelný.Přitom rodina milá, zdraví na dálku.
Možná by nebylo od věci, si při této příležitosti vzpomenout, jaká se mezi pedagogy zvedla vlna odporu proti tomu sortýrování dětí podle nějakých domnělých znaků. Co?
Nebudeme sortýrovat. Naprostý souhlas. Pro mě je žák jako žák. Pak ale musí být stejná pravidla pro všechny. Když dá informovaný souhlas nerom, je to v pořádku. Když dá informovaný souhlas Rom, je údajně zblblý od speciálních pedagogů a vymlouvá se na to, že nerozuměl česky psanému textu.A to si vyřiďte s nevládními i vládními organizacemi, které pořád něco takového vytahují na povrch. A taky není možné,aby se rušil vzdělávací plán pro děti s LMP s tím, že v praktických školách je moc Romů a proto je to diskriminace. To je hlavní problém.A dělají se čachry s testy v poradnách.A kulruní odlišností je i zanedbanost.Tohle se musí řešit úplně jinak jen k tomu není politická vůle.Proto to tady teď rozebíráme.
Nechápu co je eugenického na tom, nezaujatě pozorovat a zkoumat svět. Romové mohou mít nižší průměrný intelekt, Japonci zase vyšší. Černoši mohou mít v prměru více vyvinuté svalstvo, být v průměru vyšší a rychlejší. A co je proboha na tom? To už se zakáže říkat nahlas pravdu? Proč? Zamlčování pravdy pod jakoukoliv, byť sebeušlechtilejší, záminkou, je cesta do pekla a nikomu neprospěje. Smiřme se s tím, že lidé mají různé charakteristiky, jeden je lepší v tomhle a jiný v onom. A ty charakteristiky nejsou obecně nezávislé na etnickém původu, pohlaví a věku. Nevím, kde sedí ten dobroser, který zakazuje říkat pravdu, aby se to někoho náhodou nedotklo.
Na schopnosti nezaujatě pozorovat svět není nic špatného, problém je účelová interpretace údajných dat o intelektu apod, k podepření populárního a někdy konečného "řešení"nebo k vysvětlení/omluvení/podepření kroků, které vedou k rozdělování namísto ke sjednocování, k nenávisti namísto pochopení. Například asiaté by mohli vzít údajná data o jejich intelektové nadřazenosti a použít je ke zdůvodnění násilné expanze v zájmu vymýcení méněcenné, v tomto případě bílé rasy a vytvoření lebensraumu. To by už asi tolik nevonělo, ale oni jen nezaujatě pozorovali svět.
Helejte se, nechte debat o eugenice a neeugenice. Začalo to tím, že Nějaký Holomek plácá o inkluzi, docela hezky si vymýšlí a spojuje hrušky s jabkama. Začínat revoluci ve změně chování u etnika(sociálně slabých ) tím, že zbourám celý systém školství, uvedu do praxe chaotické řešení je blbina. Nejdřív se musí začít od sociální práce.Dlouhodobé sociální práce. Jestliže nám do škol stále a pořád budou nastupovat děti, které nic neumí (kromě kouření apod.) , může se školství přetrhnout a nic. Vsadím se, že kdybychom naše nepřizpůsobivé přesadili na čas třeba do opěvovaného Finska, že by nám je ještě s díky vrátili. A taky by nic nezmohli. I když tam by tito nejspíš ztratili brzy nárok na sociální dávky kvůli zanedbání. Místo, aby byli rádi, že se jim učitelstvo věnovalo alespoň na praktických školách nás žalovali. To ve Francii nebo Italii jsou v klídku. Tam jim toto etnikum do škol moc nechodí (zlatí naši) , negramotnost kolem 30 - 60%. Divím se, že po nich neskáče Evropá únie? Já se tu rozčiluji z toho důvodu, že velká část inkluze je dělaná na míru Romům. A kdo to odskáče? Děti s LMP a další. Sakra.
Například asiaté by mohli vzít údajná data o jejich intelektové nadřazenosti
A proč by to dělali sami asiaté, když to v té Americe už dávno vědí. Kolik jen je zaměstnáno třeba takových Indů v třeba takovém Májkrosovtu. Ale proč sem tahat Ásii, když v Evropě je to zřejmé. Čím dál na východ je populace spíš báťuškovitější, čím dál na západ spíš kujínovitější. Na jihu jsou pohodáři, na severu pracanti. Což je nakonec zjevné i podle imigrantotečí.
K podivu je ovšem především fakt, že třeba mentalita sever-jih platí i pro dílčí regiony. Zářně Itálie. A to je celá na Jihu. Co?
"...problém je účelová interpretace údajných dat o intelektu apod, k podepření populárního a někdy konečného "řešení" nebo k vysvětlení/omluvení/podepření kroků, které vedou k rozdělování namísto ke sjednocování, k nenávisti namísto pochopení."
Interpretace dat je něco jiného. Pokud mám dva vzorky dvou různých populací a průměrné hodnoty nějakého znaku se v nich liší, jsme schopni pomocí kupříkladu Studentova testu určit, jak pravděpodobné je, že k takovému pozorování došlo jen "náhodou", zatímco skutečné střední hodnoty tohoto znaku v populaci se neliší. Na tom je postaveno testování hypotéz, které se používá v medicíně při hodnocení léků, postupů, diagnostiky, terapií, ve výrobě, při hodnocení postupů, materiálů, strojních zařízení, ve finančnictví, zkrátka všude. Je dobrým předpokladem se domnívat, že pokud zmíněná pravděpodobnost klesne pod určitou hladinu, je možné danou hypotézu rovnosti středních hodnot zamítnout. To není o interpretaci dat. Interpretací je potom zkoumání důvodu takového pozorování, ale o tom jsem v článku nic nenašel. Další oblastí je, jaké závěry z pozorování plynou a jak je možné informací využít pro nějaké účely. Tyto účely ale s pozorováním světa nesouvisí. Někdo bude chtít méně inteligentní vyhladit, jiný jim pomáhat. To už je na každém jednotlivém soudruhovi. Ovšem zásadně odmítám zamezovat poznávání světa proto, že existují soudruzi prvního typu. Skutečnost, že existují různí soudruzi pro mě není dostatečným důvodem pro to, nepoznávat pravdu, nebo o ní zakazovat mluvit. To je mnohem větší nebezpečí, než všichni soudruzi prvního typu dohromady. Dokonce bych řekl, že řada z nich pochází přesně z toho myšlenkového pelechu, v němž se pravda upravuje heverem, nebo zahrabává do hnoje.
To PD. Myslím, že to popisujete naprosto přesně. Obávám se ovšem, že pro část "soudruhů" je pochopení a praktická aplikace něčeho tak složitého, jako je test nezávislosti příliš vysoký level.
Okomentovat