Přečtěte si: Baťa, Kolben a Čechov

Monday, January 25, 2016 ·

Onehdá se mě jedna paní redaktorka hned na úvod rozhovoru zeptala: „Jak se pozná, že má společnost kvalitní vzdělávání?“ To není lehká otázka. Každý si především pod pojmem „kvalitní vzdělávání“ představuje něco jiného. A výsledek vidíme až z odstupu času. A hodně to souvisí s celou společností.


Z komentáře Václava Klause ml. v Novinky.cz vybíráme:

Chudé a bez vývoje jsou ty státy, kde vládnou kasty, cechy a „komory“. Kde vládne sám stát a hýbe ekonomikou tam a zpět. Kde není pohyb nahoru a dolů, kde se musíte správně narodit nebo procházet mnohaletými študýrovacími a jinými martyrii, abyste měli právo se o nějakou práci vůbec ucházet. Kde každý policajt, co pouští bzučákem na služebnu, musí mít vysokou školu právnického zaměření a tak podobně.

To samozřejmě deformuje i školství. Každý rodič (i já) žene děti vzdělávacím systémem výš a výš. Když jim to nejde, hledá jim lehčí školu – ale ten titul mít musejí! Protože ta společnost je divná.


0 comments:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.