Mgr. Monika Šrámková je učitelkou matematiky, fyziky a ICT na gymnáziu.
Jaké jsou největší problémy českého regionálního školství?
- Peníze na pomůcky a vybavení a na mzdy.
- Kvalita učitele.
- Nedostatečná podpora učitele - kvalitní školení a přístup k moderním metodám.
Jak hodnotíte průběh přípravy společného vzdělávání?
Chybí lepší průprava v psychologických a didaktických disciplínách. Malá znalost různých metod práce - učitel zná teorii ale v praxi to neumí uplatnit.
Jaký je váš názor na povinný předškolní ročník v mateřské škole?
Zbytečné nařízení.
Jaký je váš názor na jednotné přijímací zkoušky na maturitní obory středních škol?
Souhlasím, současná podoba mi připadá i velmi dobře nastavena. Ukazuje, s jakými znalostmi žák přichází ze základní školy.
Další odpovědi naleznete v rubrice Anketa.
3 komentářů:
K bodu 3 by mě opravdu zajímalo, ve kterých předmětech NEMÁ dnes český učitel s odpovídající kvalifikací a působící na některé základní či střední škole možnost dozvědět se víc o moderních metodách výuky a osvojit si je.
Zahrnujete mezi ně rovněž předměty své aprobace (tj. matematiku, fyziku a ICT)?
je zajímavé ,jak hodně pedagogů volá po kvalitních učitelích a oni sami se považují za kvalitní ?
Zapište si (Hlaváčku):
1. Každý učitel, který odešel ze školy v produktivním věku, nejlépe před dvaceti a více lety, pořád JE tím nejkvalitnějším učitelem.
2. Ostatní, zůstavší učitelé, patří mezi učitelské spodky a jsou to "budižkničemové".
3. Existuje jedna výjimka. Učitel, stále učící, jež je tím jediným chytrým mezi hloupými. Jeho jméno ovšem není nikomu známé a je TAJNÉ...
Okomentovat