Jaké jsou tři největší problémy českého regionálního školství
- Nedokončená reforma financování regionálního školství,
- stárnoucí pedagogické sbory,
- nízká motivace žáků k jakékoli práci.
Česká škola jako nezávislý školský zpravodajský portál publikuje články především k ožehavým školským tématům, jako je aktuálně inkluze, reforma financování regionálního školství, kariérní řád pedagogů, nebo jednotné přijímací řízení. Česká škola umožňuje necenzurovanou diskusi čtenářů.
Copyright © 2000-2015· Albatros Media a.s.
Theme by Brian Gardner · Bloggerized by Zona Cerebral and GirlyBlogger · Modified by J4W
7 komentářů:
Vážený pane inženýre, možná byste si mohl přečíst něco o motivaci. Jinak bohužel prezentujete, mírně řečeno, překonané názory. A to by asi předseda Unie školských asociací ČR - CZESHA neměl.
Kognitivní věda udělala za posledních 15 let velký pokrok. Mj. se prokázalo, že behaviorální motivace (cukr a bič) funguje dobře jen u rutinních činností (lepení obálek, vyplňování formulářů apod.), u náročnějších věcí, které vyžadují logické uvažování, řešení problému, kritické myšlení či dokonce kreativitu, mohou dokonce škodit, a to i pozitivní motivace.
Doporučuji k prostudování např.
Daniel Pink: Pohon
Carol Dwecková: Nastavení mysli, tam se mj. dozvíte, že škola má být na žáky PRŮBĚŽNĚ náročná, ale že sumativní testování a zejména třídění žáků (např. přijímacími zkouškami) je demotivující, a to dokonce i pro ty úspěšné.
Souhrnná studia z roku 2012.
Možnost opravit chybu (opakovat zkoušku) je základem učení. Označit ji za nepedagogickou, to byl omyl vždycky. Sama možnost opakování navíc snižuje stres, a tím zvyšuje validitu zkoušky.
Přemíra možností, kterak opakovat zkoušku, vede zpravidla k tomu, že se ta zkouška chodí zkoušet.
Samozřejmě, čím větší četnost opakování zkoušky s poplatkem, tím lépe pro examinátora. Ejchu chu!
Každodenní zkušenost: Umožnění opakování zkoušky u žáků způsobuje zhoršení výsledků u prvního pokusu, ale zlepšení celkové známky (pokud o to tedy žák vůbec stojí).
Také je dobře naučit se dělat věci na 'první dobrou'.
Třeba dovést pasažáry na místo určení živé.
"Také je dobře naučit se dělat věci na 'první dobrou'."
Ano, to jistě ano. Třeba operaci slepého střeva, že? V autoškole se pasažeři nevozí. A i v autoškole je možnost opakovat zkoušku. Schválně si rozmyslete, k čemu by asi tak vedlo, zejméma v ČR, kdyby byl jen jeden pokus.
Škola je zde primárně přece od toho, aby se zde člověk učil. A to i chybami, že? A označit možnost opakovat zkoušku za nepedagogické, je prostě nonsens, který v souvislosti s tím, co bylo o motivaci řečeno před tím, že se autor výroku prostě mýlí. Víc jsem říct nechtěl.
Okomentovat