Velmi nadané děti nepotřebují být ve speciální škole, ale nutně potřebují jiný program, aby je výuka bavila. Když nemají práci, zlobí, říká Václav Fořtík. Dobrý učitel musí umět podle něj hlavně reagovat na potřeby třídy.
DVTV: Jeden typ výuky pro celou třídu není správný, děláme ze všech „stejné“ děti, říká odborník
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
4 komentářů:
Ano, to je správné, jen více odborníků, kteří (byť mají nepopiratelně vysokou inteligenci) nikdy prakticky neučili.
Nicméně říká pravdu.
Nevím, jestli se dá to, co říká, označit za pravdu.
Na několika místech de facto sám sebe nebo to k čemu nabádá, popírá.
Popisuje nějaký stav ve třídách, který ve skutečnosti je daleko složitější a realita je jiná. V závěru říká, že problém vyřeší (by mohla) připravovaná inkluze. Tak nevím.
Pominu označení pána za odborníka - nemůžu přijmout fakt, že člověk, který v prostředí, které popisuje neodučil ani rok, je označován za odborníka.
Má nepochybně zkušenosti s inteligentními žáky a jejich mimoškolní prací, do toho bych se neodvážil mu mluvit, ale to neznamená, že se orientuje v základních školách, kde (když to přeženu), na druhém stupni je opak toho, na co je zvyklý (ještě jednou, přeháním).
Anonymní, nechci se zaplétat do diskuze, bohužel na to nemám čas, ale pan Fořtík přímo řeší situaci v mateřských školách a na 1. stupni základní škol. Mluví o inkluzi ve škole, ne o inkluzi ve třídě.
Já myslím, že má pravdu.
Okomentovat