Jak obstojí český vzdělávací systém ve srovnání s mezinárodním? Co nebo kdo brání odstraňovat nerovnosti ve vzdělávání? O tom hovořila odbornice na vzdělávání Jana Straková z Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání.
Český rozhlas: Stát musí zajistit kvalitní vzdělání všem, varuje před diferenciací vzdělávání odbornice
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
CLIL
(18)
cloud
(22)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
prezentace
(66)
Přijímačky
(216)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
Škola21
(3)
školství
(2922)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 comments:
Za 30 let pohledů na svou výplatní pásku a slibů všeho možného jsem nabyl přesvědčení, že stát nás musí nechat akorát umřít.
"odbornice na vzdělávání Jana Straková "
Sedí s dramaturgem a scénáristou Feřtekem v jedné lavici? Sedí o lavici vepředu?
Pan dramaturg a scénárista je EXPERT. Je to víc než ODBORNICE?
Přebíjí tady kluk dámu nebo dáma kluka?
Tolik otázek. Dnes ani neusnu.
Typicky "výzkumně grantoužoroutsko dodavatelská" propaganda?
V naprosté většině času paní Straková mluví jen a jen o tom, jak je důležitá tzv. rovnost šancí, jak to učitelé nechápou, jak málo málo si věří, jak potřebují školení a vnější podporu atd. atd. Jen jednou tuším (v 19.min.) krátce řekla "..My vám dáme víc peněz..". Otázka ale zní: KDY, JAK a KOMU? Paní Straková myslím kypří jakousi novou "výzkumně grantoužoroutskou a externě dodavatelko poradenskou zahrádku." Nechápe nebo nechce chápat, že to, o čem mluví, učitelé chápou, dělat to chtějí, ale nemohou to dělat kvůli podfinancovanému a divně koncipovanému a organizovanému školství, kterémužto svrabu i ona svou demagogií přispívá? Na takovouhle demagogii už školy a učitelé nalétli u RVP reformy - projektových hloupostí hodně, ale finance především pro ty, kteří ten zmatek vytvářeli a na reformě se přiživovali.
Nejprve musejí (měly by) být školy řádně financovány a učitelé spravedlivě zaplaceni. Pak budou školy a jejich zřizovatelé dělat to, co je potřeba. Opačně to efektivně fungovat nemůže.
Paní Straková si myslí, že výzkumníci a externí poradci a dodavatelé vyčerpají EU dotace, učitelům zesložitějí práci, děti a učitelé za to a na to moc nedostanou a zřizovatelé to pak doplatí z tzv. "rezerv"? Takhle pracují výzkumníci z Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK Praha?
To, co paní Straková v tom rozhovoru předvedla, je myslím asi "Výzkum něčí hlouposti."
ČÍ HLOUPOSTI?!
J.Týř
Odpoví paní Straková na výše uvedenou výhradu k nevěděckému a neetickému charakteru její "mediální prezentace?" Jaké stanovisko má k takovéto prezentaci Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK Praha, PedF UK Praha a samotná Univerzita Karlova? Jaké stanovisko mají k takovémuto eduoutskému pojetí prezentace pedagogického výzkumu ostatní Pedagogické fakulty v ČR?
J. Týř
K tomu viz též
http://www.ceskaskola.cz/2016/01/novorocni-anketa-ceske-skoly-odpovida_43.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/01/novorocni-anketa-ceske-skoly-odpovida_8.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/01/prectete-si-platove-rozdily-v-cesku-kdo.html
http://www.ceskaskola.cz/2014/10/nova-tarifni-tabulka-pro-pedagogy-od-1.html#comment-9145778859248223768
http://www.ceskaskola.cz/2016/01/novorocni-anketa-ceske-skoly-odpovida_43.html#comment-107749904989949364
1/I když budu sebe vzdělanější nebo sebešikovnější, nezajistí mi to stejný přístup k bohatství. Nemohu být tak naivní, abych si myslela ,že mám stejné právo zbohatnout a prosazovat to přes např. ministerstvo financí.
2/Trochu mi to chvílemi zavánělo jednotnou školou
3/Proč tedy paní, která určitě má co mluvit do vzdělávací politiky tohoto státu nelobuje na MŠMT za stejný postup zkvalitnění školství, jako tomu bylo v opěvovaných skandinávských zemích? Tam bylo pořadí asi takovéto:
a - zlepšení výstupů z pedagogických fakult (změněná výuka budou cích pedagogů směrem k jejich větší provázaností s praxí
b - velmi zřetelné zvýšení prestiže především ve formě odměňování
c - pozvolný nástup inkluzivního vzdělávání formou dobrovolnosti ze strany rodičů a žáků. Zajištění tohoto procesu veškerým možným personálním zajištěním (speciální pedagog, pak teprve asistent, další pomáhající profese...), zajištění ve spolupráci se zřizovateli (kteří měli peníze na výstavbu i nových škol či totální rekonstrukce těch stávajících)
Když si přečtete novou vyhlášku, již dopředu se MŠMT sychruje (sichruje?) možností - překročení počtu dětí ve třídách, neposkytnutí podpůrných opatření v důsledku nespolupráce zřizovatele, nespolupráce krajského úřadu, nemožností sehnat apod.
Jak potom chceme něco dokázat předělat. Zase je to stále stejné - učitelé, vy MUSÍTE, DĚLEJTE NA KOLENĚ ,NOSTE Z DOMOVA CO NEJVÍC VLASTNÍCH VĚCÍ, KROUŽKUJTE ZADARA,.... dosaďte si ze své praxe co se děje u vás
Stát musí zajistit kvalitní vzdělání všem, i těm postiženým !!!
Stát nemůže zajistit kvalitní vzdělání všem, protože když je někdo idiot, tak kvalitně vzdělán prostě být nemůže. Stát může nanejvýše idioty narvat do Strouhalovy posluchárny a tam jim docent Pekárek může přednášet o teorii pole, nebo Maxwellových rovnicích. Osobně se ale obávám, že by to bylo plýtváním času těch idiotů a co je horší, hlavně plýtváním času docenta Pekárka. Proto se v rozumných společnostech idioti učí zavazovat si tkaničky u bot a lidé na hranici geniality studují nějaké ty obtížnější partie exaktních, přírodních či jiných věd.
Nechápu, proč se paní Straková nevěnuje raději tomu, co vystudovala a vytváří tady nějaké obludné sociálně inženýrské konstrukty nevalné kvality.
Post a Comment