Bořivoj Brdička: 2 roky od Memoranda Informační gramotnost pro žáky

pondělí 4. ledna 2016 ·

Je tomu již 2 roky, kdy bylo zveřejněno Jednotou školských informatiků iniciované Memorandum Informační gramotnost pro žáky a podepsáno téměř 90 odborníky pracujícími v oboru vzdělávacích technologií. Abychom nezapomněli, rozhodl jsem se před rokem zahájit pravidelné výroční informování nejen signatářů o tom, jak se daří naše doporučení realizovat – Vzdělávací technologie na začátku roku 2015. Byli jsme plni očekávání v naději, že po schválení Strategie digitálního vzdělávání vládou půjde všechno lépe. Nestalo se tak.


Celý článek na www.spomocnik.net.


1 komentářů:

Zdeněk Sotolář řekl(a)...
4. ledna 2016 v 18:57  

Velice souhlasím s vaším hodnocením pseudorevizí RVP.ZV: "Co je vůbec nejhorší, je fakt, že sem tam si někdo na nejvyšších místech vzpomene a nařídí udělat revizi v duchu právě prosazovaných specifických zájmů určité lobbistické skupiny (bohužel silnější než my)." Aktuálně pseudorevize inkluzivní. Stejně nesmyslná by však byla i nějaká revize informační. Dávno totiž nastal čas k revizi zásadní. Tyhle účelové, lobbistické a krátkodeché zásahy jsou k ničemu.