Kulatý stůl SKAV a EDUin proběhne 21. ledna 2016 od 10 do 12,30 hodin v ZŠ Vodičkova, Praha 1, na téma Proč se zabývat auditem vzdělávacího systému?
Cílem kulatého stolu je hledat odpovědi na otázky:
- Co důležitého bychom měli z auditu vyčíst? A co v něm chybí?
- Jak se na to, co je v auditu uvedeno, přišlo a z čeho autoři vycházejí?
- K čemu nám obsah auditu může posloužit?
- Na co soustředit pozornost, aby došlo k pozitivním změnám v českém vzdělávacím systému?
Pozvaní účastníci panelové diskuze:
- Dominik Dvořák, vědecký pracovník, ÚVRV, Pedagogická fakulta, UK v Praze
- Bohumil Kartous, vedoucí komunikace, EDUin
- Jiří Kuhn, předseda Asociace ředitelů gymnázií, ředitel Gymnázia Bohumila Hrabala v Nymburce
- Stanislav Štech, náměstek, MŠMT
- Václav Trojan, vedoucí Centra školského managementu, Pedagogická fakulta, UK v Praze
Moderuje:
- Jindřich Kitzberger, ředitel ZŠ Duhovka, čestný člen SKAV
1 komentářů:
Už jsem tady na to upozorňoval, když eduíni s tím nesmyslem přišli na ČŠ poprvé. Slovo „audit“ je termín, legislativní zkratka. V žádném případě se nejedná o volně použitelné synonymum kdovíčeho. Náklonnost k nadbytečnému a nemístnému používání odborně vyhlížejících, nejlépe cizích, slov je obecně vnímána jako celkem neškodná náklonnost uživatele k sobě. Trpí-li tím „vedoucí komunikace“, není to jen trapné. Do veřejného prostoru totiž ta pošetilá záliba nepatří. Ne vždy je jen směšná. Může být nebezpečná, jestliže podkopává a rozvolňuje odbornou terminologii. Konstatuji, že u této party „co spolu mluví“ jde o průhledný záměr. Jak na ČŠ známo, prakticky souběžně a jen v mírně obměněném složení veřejně „diskutovali“, dokonce na půdě zákonodárce, o platnosti ústavního práva na vzdělání a odpovědnosti za ně. Ten právní paskvil také nikdo nenapadl. Nejspíš pro nedostatek „zkompetentněných“ na MŠMT. Můžete si vygůglit rozličné definice auditu, vždy najdete podmínku, bez níž nelze: jedná se o přezkum něčeho, co je závazné. Za zprávu z auditu nelze vydávat něčí vyprávění o něčem, byť by mělo formu hodnocení. Předmětem auditu je zpravidla dodržování platné právní úpravy (státní dozor) nebo úpravy jinak závazné pro auditovanou osobu. Auditorem je buď úřední osoba, nebo osoba z moci úřední k tomu oprávněná. Co ve školství snese přirovnání k auditu je pravděpodobně část činnosti školní inspekce. Hospitace připomínají tzv. vnitřní audit. Co si máme myslet, a co můžeme očekávat, od ministerstva, kde se nenajde nikdo, kdo by si mohl dovolit (stála by mu pověst úřadu za to) upozornit náměstka na zjevnou blamáž. MŠMT s Mgr. práv v čele si opakovaně v právu vykračuje jako slon v porcelánu. Paní ministryně nemá na školství čas, musí zajistit EU čerpání pro neziskovky skrz inkluzi. A na ČŠ jsme neškodně diskutujícími svědky toho, jak si parta samozvanců osobuje právo moderovat zákonodárnou iniciativu vlády České republiky.
Okomentovat