Rodiče žáků MŠ a ZŠ Kociánka: Dopis pro ministryni školství k odložení chystaných změn ve školství

úterý 15. prosince 2015 ·

Vzhledem k tomu, že MŠMT se snaží za každou cenu prosadit zrušení vzdělávacích programů pro děti se specifickými potřebami a jejich plnou integraci do hlavního vzdělávacího proudu a vedení školy v Centru Kociánka ve spojení s Asociací speciálních pedagogických center jen tiše čeká "na popravu", spojili jsme se s Asociací speciálních pedagogů ČR a poslali ministryni Valachové vyzývací dopis k nápravě stavu. Pokud k této nápravě nedojde, jsme připraveni podat žalobu na stát.

Vážená paní ministryně,

obracíme se na Vás v zastoupení našich dětí - žáků Mateřské školy a Základní školy pro tělesně postižené Brno, Kociánka, kteří se vzdělávají podle školního vzdělávacího programu, vypracovaného podle RVP ZV příloha LMP.

Požadujeme odložení Vámi deklarovaného záměru na zásadní změnu kurikulárních dokumentů pro vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením, a to do doby, kdy v souladu s ustanovením § 171 odst. 1 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), na pilotním vzorku škol důkladně ověříte, a nade vši pochybnost prokážete, že žáci s tímto druhem a stupněm zdravotního postižení dosáhnou lepších, nebo nejhůře srovnatelných výsledků v maximalizaci vzdělávacích pokroků a sociálního rozvoje, než žáci v kontrolním vzorku škol, a to ve smyslu Čl. 24 odst. 2 písm. e) Úmluvy o právech osob se zdravotním postižením (dále jen „Úmluva").

Připomínáme, že Úmluva, která pro Českou republiku vstoupila v platnost dne 28. října 2009, je součástí právního řádu ČR, a podle Čl. 10 Ústavy České republiky je „bezprostředně závazná a má přednost před zákonem".

Důvodem našeho požadavku je přesvědčení, že následky připravovaných změn by ve výsledku musely nutně vést k nenávratnému poškození našeho dítěte nejen v jeho další vzdělávací dráze a v jeho přípravě na plnohodnotný samostatný život, ale v posledku i v dramatickém zúžení spektra možnosti jeho profesního uplatnění v dospělosti.

Jako vzděláním právnička jistě znáte jednu z klíčových zásad právních: Affirmanti, non neganti incumbit probatio. Vy tvrdíte, že Vaše změny povedou ke zlepšení vzdělávání našich dětí, my důrazně oponujeme, neboť jsme přesvědčeni, že pravý opak bude pravdou. Důkazní břemeno je ovšem jedině na Vás: nuže, než přistoupíte k plošnému zavedení tak zásadních změn, prokažte jejich pozitivní dopady formou alespoň dvouletého pokusného ověřování!

Tento náš požadavek není žádným nezávazným „vstupem do diskuse". Představuje postup podle ustanovení § 5 zákona č. 150/2002 Sb., soudní řád správní, jako nezbytný, a zároveň poslední krok před podáním správní žaloby na MŠMT jako ústřední orgán státní správy ve školství.

Vaši odpověď očekáváme do pátku 18. prosince 2015. Pokud ji v tomto termínu neobdržíme, podnikneme příslušné právní kroky. Stejně tak v případě, že našim požadavkům nevyhovíte.

V Brně, dne 18.11.2015

S pozdravem rodiče :


Kontakt: Kamila Volejníčková
adresa: Hoblíkova 18, 613 00 Brno
tel: 603 254 358
email: kamzikv@seznam.cz

Zdroj: kocianka5.webnode.cz

5 komentářů:

Zdeněk NUTZ řekl(a)...
15. prosince 2015 v 9:51  

Fandím, konečně se někdo ozval. A další? Nebo bude naše školství řídit expertka nad expertky Klára Laurenčíková?

Unknown řekl(a)...
15. prosince 2015 v 14:04  

ano ,ano,to je to kouzlo demokracie,každý se může ozvat...napsat otevřený dopis,sepsat petici,lehce si zademonstrovat...kdo si hraje-nezlobí

Jan řekl(a)...
15. prosince 2015 v 17:12  

Ona ta, s odpuštěním, vaše demokraciem, spíše však demokratura, má i svá slabá místa, která lze demontrovat na mnoha příkladech.
Rozdělení Československa? Bez referenda.
Demokratický vstup do NATO? Bez referenda.
Demokratický vstup do EU? Bez referenda.
Demonstrovat si klidně můžete do aleluja. Máte-li čas, jste dost našvaní, klidně demonstrujte a sepisujte petice, stížnosti, či žaloby.
Vyjde to nastejno!
Podobně to nesporně dopadne i s inkluzí.
Jediným schůdným řešením je občanská neposlušnost!

Jana Karvaiová řekl(a)...
15. prosince 2015 v 18:24  

Doufám ,že k žalobě dojde a budu fandit.

tyrjir řekl(a)...
18. prosince 2015 v 3:36  

Sociálně výchovný i výukový aspekt nucené inkluze dětí s LMP do běžné třídy podle aktuálního konceptu MŠMT je sporný nejen pro dítě s LMP, ale i pro ostatní děti. Nedostatky a rizika inkluze podle současného konceptu nelze účinně vykompenzovat asistenty pedagoga a dalšími přídavnými službami. Jsem názoru, že rizika jsou jsou větší než ze strany MŠMT uváděné přínosy.

J. Týř

http://www.ceskaskola.cz/2015/12/udalosti-ct-penize-na-asistenty-pro.html

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.