V zajímavých prostorách studentského divadla JAMU na Orlí byla poprvé představena ukázka práce laboratorní školy LABYRINTH Brno. Ačkoliv nezávislých škol přibývá, LABYRINTH je projekt v ČR doposud ojedinělý. Stojí za ním „vícechapadlový“ vzdělávací projekt Open School Space, roli univerzitního partnera na sebe vzala Masarykova univerzita. Zápis proběhne od 25. do 27. ledna 2016 v prostorech Pedagogické fakulty MU (Poříčí 31).
Laboratorní škola LABYRINTH je první laboratorní školou v ČR. Ve světě už existuje síť vzájemně spolupracujících škol tohoto typu. Laboratorní školy jsou založeny na úzké spolupráci základních škol a univerzit. Principem vzdělávání je zde symbióza jednotlivců a institucí, které do vzdělávání vstupují a mohou ho obohacovat. Cílem je kvalitní vzdělávání postavené na participaci všech zúčastněných, zejména dětí. Laboratorní škola LABYRINTH je součástí IALS, Mezinárodní asociace laboratorních škol, spolupracuje s univerzitními pracovišti, neziskovými organizacemi, kulturními institucemi i firmami.
Co jsou laboratorní školy: Laboratorní školy se snaží přibližovat vzdělávání co nejvíce praktickému životu a motivovat žáky k celoživotnímu učení. Takový přístup je efektivní právě tehdy, když škola umožňuje rychlejší transfer témat z oblasti vzdělávání do praxe, zapojuje do vzdělávání odborníky, ukazuje, že vzdělávání je všudypřítomné a jen je třeba ho využít.
Co je Open School Space: Projekt Open School Space si bere za cíl posunout vzdělávání na úroveň odpovídající potřebám současnosti a doposud získaným znalostem o efektivním učení, a to nejen u dětí, nýbrž napříč generacemi. Projekt má více pilířů, škola LABYRINTH je jedním z nich. Dalšími pilíři je komunitní centrum, junior Hub a edustreet. V květnu 2016 uspořádá Open School Space první mezinárodní vzdělávací festival v ČR EduSpace.
Břetislav Svozil, ředitel školy LABYRINTH a iniciátor projektu Open School Space, řekl: „Představte si školu jako velké mraveniště. Z každého mravenistě vede řada cest, které směřují ke stejnému cíli. Některé jsou krátké, jiné plné zatáček a některé zase nesmírně dlouhé. Díky systému podpory, individualizace a diferenciace výuky si každé dítě v naší škole najde svoji cestu a roli a společně vytváříme komunitu, která funguje na vzájemné spolupráci, dobré komunikaci a soudržnosti. Vzdělávání pro budoucnost prostě vyžaduje změnu myšlení a otevřenost novým přístupům.“
První laboratorní škola v ČR se představila rodičům a dětem
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Jémináááčku! A co teď budou v takové škole dělat, když jim zakázali ty kyseliny a kahany?
Laborovat, laborovat:-)
Laborovat, laborovat
Jak taky jinak. Viz slovník cizích slov:
• pracovat
• mít s něčím nesnáze, těžce něco zmáhat
Nebo spíš labore inaptus?
Někde jsem to tu už psal. Praktické školy se neměly rušit, ale měly se přejmenovat na školy pracovní. Inkluzionisté by se nažrali, a potřebná dítka by zůstala celá.
Škola je údajně pro všechny, nabízí stipendijní programy pro děti hendikepované sociálně či zdravotně, ale také bilingvní - což pro mentálně hendikepované znamená stopku. Maximálně 18 dětí ve třídě a školné: "Školné umožňuje nižší počet žáků v třídě, účast rodilého mluvčího ve výuce, nadstandardní podmínky pro vzdělávání." A jinde: "Usilujeme o to, aby složení žáků ve třídách bylo co nejvíce rozmanité a blížilo se tak složení tříd ve veřejných školách. Nastavujeme tak vhodné podmínky ke snadnějšímu a efektivnějšímu šíření příkladů dobré praxe do veřejných škol." Líbivé pindy pani Mindy pro zamlžení podstaty, vytvoření další z exkluzivních škol. Stipendisté jsou nezbytným krycím prvkem.
Pane kolego Pytliku,
název pracovní školy by neprošel, jsou to školy všeobecně vzdělávací, s posíleným pracovním vyučováním. I název praktická škola už někomu připadal diskriminační.
Tento název byl původně určen(a stále se užívá) pro střední školy pro žáky s mentální retardací, kteří se nemohou vzdělávat na OU.
Název základní škola praktická si od toho odvodilo MŠMT, když chtělo přejmenovat zvláštní školy.Už tehdy jsem MŠMT upozorňovala na to, že se to bude plést. A plete se to i paní ministryni.
Ohledně základních škol praktických bych viděla možný kompromis: jako takové je zrušit a vytvořit z nich elokovaná pracoviště základních škol pod názvem třídy pro žáky s poruchami učení. Takové třídy by mohly vznikat i při běžných základních školách. Ale v žádném případě by se neměl rušit vzdělávací program pro žáky s LMP, to je ten největší nesmysl.
Okomentovat