Je hezká, inteligentní a hravá. A nevyvolává v dětských duších stres. Do téhle budovy nechodí žáci jen za výukou. V jejím komfortním prostředí mohou trávit i velmi příjemné chvíle a rozvíjet svou fantazii.
Z článku Adama Gebriana v iHNed.cz vybíráme:
V obci Líbeznice, v místě, kde v uplynulých letech vzniklo hned několik krásných realizací, za jejichž množství by se u nás nemusela stydět ani krajská města, byla nedávno dokončena škola, která se obecné představě o tomto typu stavby docela vymyká. Jde o navýšení kapacity existující budovy školy, která slouží nejen Líbeznicím, ale i několika okolním obcím, a to hned o 240 míst. Vznikl kruhový autonomní pavilon situovaný v parku, s lehce excentricky umístěným vnitřním kruhovým atriem. Původně byla tato koncepce navržena studiem Projektil (ve vyzvané soutěži) pro potřeby mateřské školy. Její situace ale musela být řešena rychleji − nakonec podle návrhu architektů z ateliéru M1. Z předchozího projektu školky se tak stala škola.
Fotografie Martina Hrubého převzata z Libeznice.cz pod licencí Creative Commons Uveďte autora-Nevyužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Česko
10 komentářů:
Z předchozího projektu školky se tak stala škola. To mají určitě na svědomí odborníci na školství vzatí. Zní to jako by stavěli motorku a vznikl traktor.
Bude-li to tak pokračovat, přes buldozer se dostanou až k velkorypadlu v mostecké uhelné.
Podstatne je, ze maji skolu, kterou jim kraj i rada nonfertekovskych odborniku zavidi. A neni nic spatneho, kdyz v prubehu pripravy projektu investor zjisti, ze muze realizovat vetsi dilo. To s pedagogickymi odborniky nesouvisi, to souvisi s prachama... Za smutnejsi bych povazovala, kdyby se Libeznice rozhodly postavit dalnicni most a vysledkem by byla lavka pres potok. Takze tleskam!
"A nevyvolává v dětských duších stres."
Toto stačí, abych byl obezřetný.
Každého stresuje něco jiného. Kostel, nebo postel, škola, fabrika, policejní služebna, úřad, restaurace atp. Vždy určitě záleží na lidech, se kterými zařízení sdílíme. Přeji kolegům v Líbeznicích krásnou novou školu a tiše závidím, že se dokážou zavděčit všem. Zkrátka výjimky potvrzují pravidlo.
"toto stačí, abych byl obezřetný"
Myslím, že Vaše obezřetnost je zcela na místě. Z fotek interiéru je patrné, že třídy s malými okny bez výhledu ven působí jako kobky a že jim zatéká střecha. A takový vnitřní prostor bez zastřešení máme ve škole také a nikdo ho nevyužívá, protože se jedná opět o uzavřený prostor a všichni jdou radši s dětmi před školu na hřiště nebo do parku do otevřeného prostoru. Navíc je tam dost velký problém s údržbou.
Myslim si, ze okna ve tride jsou proto, aby vpoustela denni svetlo. Zaci maji koukat na vyuku a ne z okna. Ty tridy jsou velmi dobre koncipovane a vas pocit s domnelym zatekanim je jen nepochopeni struktur pohledoveho betonu. A pokud jde o hriste, tak libeznicka Duhovka predstavuje spickove reseny prostor venkovniho vyziti, ktery bohuzel ve starsim clanku neni zminovan. Ono prekvapive nemusi byt vse jen spatne.
Nesouhlasím s Vámi, pobyt dětí v takovýchto kobkách je pro ně po psychické stránce nevhodný. Asi máme málo klaustrofobiků, tak si musíme nějaké vychovat. Není nad pořádné okno, kterým se dá vylézt do školní zahrady pro jablko a pořádně vyvětrat. O tom zatékání si povíme až přijde pořádná zima a fest nasněží. A jestli ten plac uprostřed budovy považuje někdo za špičkově řešený prostor venkovního vyžití, tak prosím, ale mně to vážně celé připomíná spíš vězení než školu. Člověk v této budově má totiž jen minimální kontakt s okolním světem a to je pro děti rozhodně špatné. Možná by ta budova byla spíše vhodná jako hodinový hotel. Architekta této zrůdnosti bych zavřela až zčerná.
První dojem z té stavby je velmi dobrý. Souhlasím ale i s paní Adamovou v tom, že okna na obvodu stavby mohla být klasická a dvůr přírodnější a otevřený (půdorys stavby ve tvaru písmene C).
Vzhled je zvnějšku zajímavý,ale v čem spočívají ty inovativní metody?
Okomentovat