Asistent do každé třídy, kde bude zapotřebí. To je sen rodičů postižených dětí i mnohých kantorů. Příští rok se podle všeho už dočkají. Rodiče se od září 2016 už nebudou muset handrkovat s psychology a školami o doporučení na asistenta. Základní školy se zase nebudou muset doprošovat o peníze.
Z článku Jiřího Macha v Novinky.cz vybíráme:
Pro rodiče je občas také matoucí funkce asistenta. Poté, co si na úřadech vybojovali doporučení na asistenta k jejich dítěti a případně se na něm i finančně podíleli, tak nechápali, že se plně nevěnuje jen jemu, ale i jiným postiženým dětem. „Je to schizofrenní situace,“ řekla Právu speciální pedagožka Eva Čadová z Asociace pracovníků SPC, která se problematikou zabývá.
„Asistent je doporučen ke konkrétnímu žákovi, přitom je asistentem pedagoga. Ten je manažerem hodiny a měl by asistentovi přidělovat role, které se týkají postiženého žáka i těch ostatních,“ uvedla. „Tyto role by neměly spočívat v tom, že bude u dítěte sedět 45 minut, protože to může vést k nižší samostatnosti žáka a to je k jeho neprospěchu,“ vysvětlila.(...)
Podle Čadové jsou nejčastěji řazeni do sedmé platové třídy, kde v závislosti na zkušenostech může dostat 12 960 až osmnáct tisíc měsíčně. Podle některých odhadů má asistent průměrně jedenáct tisíc.
„Nevím, jestli vysokoškolsky vzdělaný člověk se zkušeností může takovou práci dlouhodobě vykonávat. V okamžiku, kdy se bude muset starat o rodinu, tak mise končí,“ řekla ministryně Valachová. Podle ní by tito asistenti měli být řazeni alespoň do deváté třídy.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
16 komentářů:
"Asistent do každé třídy, kde bude zapotřebí. To je sen rodičů postižených dětí ..."
Ptal se někdo rodičů postižených dětí na jejich sny?
Já se jich občas ptám, jejich snem většinou je, aby se už přestalo blbnout s tou inkluzí.
To mame stejnou zkusenost.
Tak nevím, jestli na některých školách nebude pro pedagogy finančně výhodnější přechod do kategorie asistent pedagoga. Např http://ozo.tul.cz/zapisy/Vnitrni-mzdovy-predpis-TUL-uprava-od-2010-04-01_1.rtf Tabulka mzdových tarifů skupiny A, akademičtí pracovníci: A2, odborný asistent bez vědecké hodnosti 13.800 Kč, mzdové rozpětí do 18.000 Kč
Maminko ale já do té normální školy nechci. Ale děťátko, mě se zdál sen jak tam dostaneš svého asistenta. A maminko co je to ten asistent? No to já nevím, ale máš na něj nárok. A co je to nárok. No to v tom snu nebylo....
Platové ohodnocení asistenta pedagoga- slušné, vzhledem k tomu, že se jedná vesměs o lidi sesbírané z úřadů práce s roztodivným sš vzděláním, evidentně taky inkluze.
A jak konkrétně pomohou asistenti postiženým?
Kopírováním pracovních listů?
Dohlížením, zda napsal datum?
Narovnáváním ručiček při psaní?
Soustavným napomínáním - piš, čti, dávej pozor?
Nějak mi opravdu uniká ten ÚŽASNÝ PŘÍNOS ASISTENTŮ.
Prosím o vysvětlení!?!?
Upřesním - tohle chápu tak u dítěte s lehkým smyslovým postižením bez další kombinace. Možná u tělesně postiženého s normálním intelektem. neumím si představit děti s LMP, těžsím mentálním postižením, s kombinovanými vadami, autisty (hlavně ty, co nesnáší větší počet lidí než 10 kolem sebe a hluk).
Ale paní Jano, tohle "inkluzionistům za každou cenu" nevysvětlíte. Oni si myslí, že na speckách jsou jenom chytří cikání, kteří se tam dostali omylem a pak nějaké bíle děti ze sociálně vyloučených skupin. A jsou tam drženi násilím a izolováni od okolního světa a proto si potom nemohou najít práci.
Co jim to tady vykládáte o autistech, těžké retardaci a podobně. Nikdy nic takového neviděli, nikdy s takovými dětmi nepracovali, jenom plácaj ty svoje bláboly.
A myslí si, že jim to žerem.
Finta je v tom, že speciální školy dostávají několikanásobně vyšší dotace na žáka. Takže pokud se ministrovi podaří zrušit řekněme 20% míst na speciálních školách a děti přesunout na základní školy, tak "ušetří". A bez jakékoliv další změny v rozpočtu bude moct (mediálně) tvrdit, že učitelům přidá (rozuměj - rozpustí ty "přebývající" peníze). Celý projekt inkluze se tak smrskne do předvolebního tanečku, ve kterém se kupují (budoucí) voliči.
Paní Karvaiová, já nemám s asistenty mnoho zkušeností,ale myslím, že ve školách budou hlavně proto, aby postižené dětí příliš nerušily výuku, a aby je jejich nepostižení spolužáci nemlátili a nešikanovali.
No něco podobného mě napadlo. To bude ale inkluze!?!?
Tak já znám školu, kde už to rok probíhalo. Paní ředitelka mě to komentovala asi takto. Nikdo mě nikdy neřekl, co má vlastně ten asistent dělat. Ani mě, ani jemu. Za rok jsem vystřídala celkem tři. Kromě starostí o to dítě je to pro učitelku jenom další starost navíc. Vůbec nechápu jak mě tady po škole může pobíhat někdo, koho jsem si sama nevybrala, o kom nic nevím, nemá žádné vzdělání, děti mu svěřit nesmím, a navíc to jsou i lidi s IQ tykve.
Ale jako doprovod třeba na olympiády? Paráda! Nemusí se suplovat.
Za chvíli bude v některých školách v každé třídě několik asistentů. Jak je možné, že to dříve speciální školy včetně základních škol praktických zvládaly bez asistentů?
Bude dost speciálních pedagogů pro vznik specializovaných tříd ve školách? Budou si moci učitelé doplnit k aprobaci speciální pedagogiku, aby mohli dobře vyučovat děti s LMP? Pokud je (bude) toto splněno, budou asistenti myslím vítáni.
Mají asistenti pomáhat jen postiženým dětem? Ostatní děti, včetně talentovaných dětí, individuální péči nepotřebují? Nebylo by účelné mít asistenty, kteří by ulehčovali práci učiteli (dozory, různá administrativa atd.), aniž by jejich přidělení bylo vázáno na jednotlivé žáky?
Nebylo by účelné, aby každý učitel měl stálého kvalifikovaného asistenta (např. na poloviční úvazek) a podle situace ve třídě pak případně i další asistenty?
J. Týř
Proč mají mít nárok na asistenta jen postižené děti? Proč nemá mít nárok na asistenta každý učitel pro lepší individuální práci se všemi dětmi včetně dětí talentovaných? J. Týř
Okomentovat