Neuvěřitelně bizarní zprávu vydala agentura ČTK – konstatuje se v ní, že Česká školní inspekce zjistila, že romské děti jsou na základních školách masově segregovány a diskriminovány. Zároveň zpráva cituje pochvalné až nadšené reakce šéfa školní inspekce a ministryně školství. Tak nevím: Možná je to jen extrémně špatně napsaná tisková zpráva. Možná – a obávám se, že je to pravdě blíž – se všichni zbláznili. Nebo se rozhodli manipulovat. Nebo si odmítají připustit reálný stav věcí.
Z článku Michala Komárka v Romea.cz vybíráme:
Zcela stranou ovšem zůstává vysvětlení, v čem jsou srovnatelné – totiž v „pokroku žáků“. Jak konstatuje šéf školní inspekce Tomáš Zatloukal – inspekce nesrovnává absolutní hodnoty, ale musí přihlížet k „podmínkám školy“. Neboli: Nikdo přece nemůže očekávat, že romské dítě vyjde z „ghettoškoly“ se srovnatelnými znalostmi, vědomostmi, dovednostmi..., jako dítě, které chodí do „normální“ školy. Buďme rádi, že dosáhne „pokroku“ - že se naučí alespoň trochu číst a počítat.(...)
Aby bylo jasno: Samozřejmě nepopírám, že část romských dětí skutečně přichází do první třídy „zanedbaná“ a že školu začíná ve srovnání s řadou spolužáků z nevýhodné startovní pozice. Nepřu se samozřejmě ani o to, že v „ghettoškolách“ určitě působí řada vynikajících učitelů. Nezpochybňuji důležitost kritéria individuálního „pokroku“ ve vzdělávání, souhlasím s tím, že je absurdní požadovat, aby žáci opuštěli základní školu se stejnými znalostmi. Nevolám po jednotných osnovách, ani po srovnávacích testech. Netvrdím, že systém vzdělávání lze reformovat ze dna na den.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
15 komentářů:
"že část romských dětí skutečně přichází do první třídy „zanedbaná“ a že školu začíná ve srovnání s řadou spolužáků z nevýhodné startovní pozice."
Část? To znamená dílčí část. To ovšem není přesné. Má být VELKÁ část.
Kdo za tohle zanedbání nese odpovědnost?
Úsměvné, někteří si opravdu myslí, že vejdou do dějin. Tak hodně zdaru.
"Naše základní školy jsou skvělé - diskriminují a segregují"
A naše paní ministryně se svou partou diletantů vymýšlí rovněž jen samé skvělé věci - pravda, děti, jejich rodiče i učitelé na to nakonec dojedou...
M.K. Vystudovaný filosof a historik. Od roku 1998 v médiích - MF Dnes, Reflex, Česká televize, Respekt. Na rok a půl v Greenpeace jako programový ředitel. V roce 2015 v rámci projektu Rok jinak editor serveru Romea.cz
Aha, tak od ledna už bude zase zachraňovat velryby nebo se přiváže k Temelínu.
(Nerozuměl jsem té lehké mozkové příhodě.)
Romea, která již více než 10 let usiluje o budování vzájemné důvěry Romů a většinové společnosti prostřednictvím informování a vzdělávání zase trochu zabrnkala na nervy čtenářům. Zdá se, že chtěla říci asi:„Paní Valachová, pane inspektore pořád se málo snažíte, kdy už zavřete ty školy ve vyloučných lokalitách?“ Nebo mají jiné řešení?
6. prosince 2015 ve 21:30 hodin na ČT1 publicistický pořad 168 hodin
Rom bez domova Lukáš Kotlár
Super! Super!! Superstááár!!!
No nevim, ale ta ghetto-skola je prece normalni ZS, ktera ma tu smulu, ze stoji v ghettu. A liberalni system umoznuje detem, ktere chteji, z ni prchnout do nejake jine...
---
Jinak nechci sirit nejake rasove ci kulturni predsudky, ale rekl bych, ze mira alkoholismu, koureni a uzivani drog je mezi socialne vyloucenymi vyssi. A to i mezi tehotnymi zenami... Muze toto mit vliv na objektivne vyssi miru LMD mezi detmi z takoveho prostredi?
Nejste jediný, kdo si něco podobného a nejen kvůli alkoholu myslí:
http://zahranicni.eurozpravy.cz/eu/123073-co-stoji-za-velkym-poctem-romu-vlada-poslala-drsnou-odpoved/
To je hodně zajímavý odkaz.
Je prokázáno, že požívání alkoholu, užívání drog a kouření v těhotenství má velmi negativní vliv na vývoj plodu, zejména jeho centrální nervové soustavy. Ale působí na něj nepříznivě i špatná životospráva matky, nedostatek spánku v čistém prostředí, nevhodná strava s nedostatkem vitamínů a pod.
Péče o děti z extrémně nepodnětného prostředí by měla začít už v tomto prostředí ještě před jejich narozením. Ve škole se to už pak těžko dohání.....
Odkazů by bylo víc, ale nevím, jestli autor už nesedí... Kniha snad zakázaná není, nevím, nejsem specialista.
http://www.vzdelavaci-institut.info/?q=system/files/Psychologie_Romu-Petr_Bakalar.pdf
a zajímavá je i "obyčejná" Wikipedie:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Romsk%C3%A1_men%C5%A1ina_v_%C4%8Cesku
"Podle československých údajů z roku 1992 byl podíl Romů na trestné činnosti v ČR 16 %, tj. třikrát až pětkrát vyšší než jejich podíl v populaci, pokud se přihlédne k věku pachatelů (nejčastěji do 30 let), v absolutním srovnání byl podíl Romů zhruba osmkrát vyšší. Říčan (1998) uvádí, že 20–30 % ekonomicky aktivní romské populace získává prostředky k obživě nelegálně (prostitucí, překupnictvím a jinou majetkovou trestnou činností). Vězení pro dospělé jsou více než ze 60 % romská. Podíl recidivistů je u Romů vyšší. Podle Říčana se Romové dopouštějí velkého množství trestných činů a přestupků, jež se nestíhají pro liknavost policie a mezery v zákonech řešit."
Má někdo pocit, že je to lepší? Není pak i logické, že se o děti o něco méně starají, když násobně více sedí v kriminálech (STATISTICKY! - jistě to nejsou všichni).
Chceme - li se bavit o problému, není spatné znát výchozí situaci, ale tady se všichni tváří, že všechno je OK, jenom ty zas..né školy to těm Romům kazí...
Mimochodem, v dnešní ČT24 vysvětluje Kroupa, jak dochází k problému "politické korektnosti" ve směru k muslimům.
Přesuňte se od muslimů "jinam" a máte stejný politicky korektní průser, kde se nesmí nic nazývat "přesně", aby se náhodou někdo neurazil...
Je to jenom otázka času, než to lidem dojde a pak bude veselo. Le Penová je zářným příkladem - a co dělají "korektní politici"? DIVÍ SE.
Mimochodem podruhé - co dělají Rakušané? STAVÍ plot. A tak na tom světě žijem.
Na připomenutí:
Kancléř (rakouský) i po dnešním jednání své vlády znovu kritizoval Maďarsko za stavbu plotu na hranicích se Srbskem i za nedodržování dublinských pravidel upravujících způsob projednávání azylových žádostí v rámci Evropské unie.
Více na: http://zpravy.e15.cz/zahranicni/politika/rakousko-resi-jak-presvedcit-stredni-evropu-k-prijimani-uprchliku-1223335#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink
Doba se začíná měnit vééélmi rychle.
Politická korektnost není totéž, co oportunismus nebo bezpáteřnost spojená s vysíláním mozků různými pseudoargumenty. K obojímu jsou politikové různými objektivními i subjektivními faktory nemílordně nuceni. Zbývá jen doufat, že dostanou možnost nazývat věci pravými jmény. Občané jim v tom mohou svými postoji pomocí.
J. Týř
K odkazu na Slovensko.
Dělala jsem diplomku pro Mudr. Gutwirtha a jeho paní RNDR. Jitku Machovou. Oni dělali výzkum a statistiku výskytu předčasně narozených a dětí s vrozenými vývojovými vadami . Mimo jiné se to dělilo na romské a neromské etnikum. Vycházeli z hypotézy, že romské etnikum má více předčasně narozených dětí a také dětí s VVV. Což už měli po pár letech potvrzené,ale stále chtěli rozšiřovat statistický vzorek.Jednalo se se ryze vědecký výzkum nijak rasisticky nepodložený. Také se zabývali např. výzkumem podobného typu v krajích promořených špinavým ovzduším (ústecko,ostravsko). Když k tomu přidáme Matějčkovy závěry o psychické a sociální deprivaci, musí to být ODBORNÍKŮM dost jasné. Politickým blábolistům samozřejmě ne.
http://www.novinky.cz/veda-skoly/388483-kvalita-vzdelavani-v-ghettech-je-srovnatelna-s-beznymi-zs-zjistila-ceska-skolni-inspekce.html
Okomentovat