Asistenti pedagoga jsou i v současnosti financováni jak normativně, tak mimonormativně. Otázka systémové podpory (nejen) formou asistenta pedagoga bude řešena jednak novelou školského zákona s účinností od 1. 9. 2016, tak připravovanou reformou financování regionálního školství.
Další finance na asistenty pedagoga můžou krajské úřady využít z novelizované směrnice, kterou se stanoví zásady pro rozpis financí ze státního rozpočtu školám a školským zařízením.
Nově umožní krajským úřadům navýšit objem povinné rezervy až na 3,1 %. Tyto peníze tak můžou krajské úřady použít na případné dofinancování asistentů pedagoga.
Více zde.
Zdroj: MŠMT (Upozorňujeme čtenáře, že odkazovaná stránka MŠMT se průběžně mění.)
Otázky a odpovědi ke společnému vzdělávání: Bude MŠMT přispívat běžným školám na asistenty (případně další odborné pracovníky), kteří budou ve školách od 1. září 2016 zapotřebí?
Wednesday, December 30, 2015
·
Labels:
asistent pedagoga,
FAQ,
financování,
inkluze,
MŠMT,
společné vzdělávání
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
CLIL
(18)
cloud
(22)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
prezentace
(66)
Přijímačky
(216)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
Škola21
(3)
školství
(2922)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 comments:
"připravovanou reformou financování regionálního školství"
Stále nemá nikdo pořádně potuchy, jak vlastně bude vypadat nový systém financování. Nebo jsem něco přehlédl? Na to, že se to chystá od 1.9. 2016 docela zajímavé zjištění.
Hlavně by se měl konečně někdo chytit za nos a stanovit asistentům "úvazek" asi jako vychovatelkám ŠD (cca 30 hodin) a netvářit se stále, že u nich neexistuje nepřímá pedagogická činnost. Stanovení v rozsahu 20 až 40 hodin je alibismus ze strany státu (MŠMT), protože když nedají ředitelům peníze, tak všichni víme jak to dopadá. Buď se děje jen pouhé hlídání dětí (to určitě nic k lepšímu neposune) a nebo se jedná o otrockou práci asistentů v jejich volném čase.
Je to všechno šité horkou jehlou a nití, která se brzo zpřetrhá. Pak se dílo rozpadne na cucky. Viz. množinová reforma, RVP-ŠVP, inkluze, nový způsob financování školství, kariérní řád,...Někdy mně to připadá jako by vše řídila paní Columbová.
Hlavně by si měly kompetentní orgány a osoby uvědomit,že pokud normálně fungovalo speciální školství, nebyli ve školách žádní pedagogičtí ani jiní asistenti potřební.
Postižené děti vzdělávali kvalifikovaní speciální pedagogové a nepostižené děti kvalifikovaní učitelé.Úroveň vzdělávání, které bylo vedeno odborně, byla nepochybně vyšší.Skutečné finanční náklady by už konečně měl někdo objektivně spočítat.
CatCatherine25 to vyjádřila velmi přesně.
Jenže se v těch speciálkách navzájem neobohacovali, chápete?
Nejde jen o prachy na asistenty, ty se určitě díky EUkačkám najdou, ale kdo budou ti asistenti? Jakou budou mít kvalifikaci? K čemu vlastně ve třídách budou?
Pane Sotoláři, to je, oč tu běží......
Tak jak se věnují postiženým dětem v praktických školách je v Evropě unikátní. Pracují tam vysoce vzdělaní a obětaví lidé, kteří vskutku naučí většinu žáků triviu. Na běžné ZŠ v kolektivu okolo 30 žáků nemají žádnou šanci. A že ministerstvo tvrdí, že počet žáků ve třídách bude menší? Na to MŠMT finančně nemá. Na to by potřebovali nejméně 6-8% z rozpočtu a desítky miliard navíc. Podle toho, jak vypadá státní rozpočet na rok 2016 je to sci-fi.
Proto také patříme mezi země s nejmenším počtem negramotných občanů. To se ovšem záhy změní.
Post a Comment