Otázky a odpovědi ke společnému vzdělávání: Výňatek ze Seznamu otázek a odpovědí k implementaci § 16, které nebyly doposud zveřejněny

Thursday, December 31, 2015 ·



Otázka:
Jak škola dostane finanční podporu na zajištění podpůrných opatření? Jak dlouho bude tento proces trvat? Bude to pružné?
Odpověď:
V řešení – proběhne jednání s paní NM Matuškovou.

Otázka:
Co když se žák/student během školního roku přestěhuje? Bude „nové“ škole poskytnuta adekvátní finanční podpora na realizaci PO?
Odpověď:
V řešení – proběhne jednání s paní NM Matuškovou.

Otázka:
Jak to bude nejen v případě stěhování či přechod na jinou školu v případě dalších PO, např. kompenzační pomůcky. Přece v Pardubicích neodevzdá dítě tablet, aby ho pak hradecká škola tři měsíce nakupovala …
Odpověď:
V řešení – proběhne jednání s paní NM Matuškovou.

Otázka:
Jaká je role krajského úřadu při schvalování využití asistenta pedagoga krajem (§16, odst. 11 školského zákona)? Co vlastně schvaluje?
Odpověď:
V řešení – proběhne jednání s paní NM Matuškovou.

Otázka:
Může krajský úřad neschválit využití asistenta pedagoga, kterého doporučilo ŠPZ, nebo upravit rozsah jeho činnosti ve škole?
Odpověď:
V řešení – proběhne jednání s paní NM Matuškovou.

Otázka:
Je normovaná finanční náročnost podpůrných opatření pro kraj závazná?
Odpověď:
V řešení – proběhne jednání s paní NM Matuškovou.

Otázka:
Jak bude škola řešit situaci v případě, že státní příspěvek na zajištění práce asistenta pedagoga nebude dostačovat na plat asistenta pedagoga ve vyšší platové třídě?
Odpověď:
V řešení – proběhne jednání s paní NM Matuškovou.

Otázka:
Jak je ošetřena odpovědnost při práci asistenta pedagoga – odpovídá za všechny děti učitel, nebo odpovídá pouze za skupinu dětí, se kterou aktuálně pracuje a asistent pedagoga odpovídá za žáka/skupinu žáků se kterým aktuálně pracuje?
Jde o situace např. na školním hřišti, nebo na škole v přírodě, kdy vzdálenost mezi asistentem a učitelem je velká (např. děti se zdravotním postižením s asistentem mají jinou rychlost, nebo jinou trasu, než se přesunou na společné místo) a přitom riziko např. úrazu je vyšší. Učitelé se obávají, že nemají situaci pod kontrolu a přesto za ni nesou odpovědnost. Z tohoto důvodu odmítají účast děti se zdravotním postižením na takových aktivitách.
Odpověď:
V řešení s odborem legislativy

Otázka:
Bude asistent pedagoga přidělen k dítěti, nebo na školu? Pokud se žák přestěhuje, bude škola muset rozvázat pracovní poměr s asistentem pedagoga? Bude muset žák v novém místě mít nové doporučení na asistenta pedagoga pro novou školu, tak aby nová škola mohla získat finanční prostředky na jeho podporu?
Odpověď:
V řešení s paní NM Matuškovou

Otázka:
Jak bude finančně zajištěna existence školních poradenských pracovišť na školách? Jaká budou kritéria pro podporu školního poradenského pracoviště?
Odpověď:
Nutné řešit s panem ředitelem Píclem a paní NM Zapletalovou.

Otázka:
Jak bude škola postupovat v případě, kdy ŠPZ doporučí nákup kompenzační pomůcky?
Odpověď:
V řešení s paní NM Matuškovou

Otázka:
Kdo ponese odpovědnost za zajištění podpůrných opatření, která spočívají ve staveních úpravách?
Odpověď:
Zřizovatel školy

Otázka:
Jaké finanční zdroje jsou zajištěny pro podporu realizace podpůrných opatření – stavebních úprav?
Odpověď:
Zřizovatel školy

Otázka:
Budou finančně podporováni pracovníci školních poradenských pracovišť alespoň na větších školách, nebo budou tito odborníci finančně zajištěni vždy jen jako podpůrné opatření?
Odpověď:
Nutné řešit s panem ředitelem Píclem a paní NM Zapletalovou

Otázka:
Budou učitelé pracující s dětmi se SVP lépe odměňováni? Nejen ti ve speciálních školách?
Odpověď:
Ne.

Otázka:
Jak bude zajištěna zdravotní péče žáků s chronickými chorobami (mimo podpůrná opatření) - aplikace léků, dietní opatření atd.?
Odpověď:
Není zahrnuto ve vyhlášce a není vyřešeno.

Otázka:
Jaké změny přinese nová úprava ve výkaznictví?
Odpověď:
Nutné řešit s panem ŘO Jelenem. Zde by bylo též dobré zahrnout rovnou i výkaznictví romských dětí a LMP.

Zdroj: důvěrný přítel na MŠMT ČR

5 comments:

Zdeněk Bělecký said...
December 31, 2015 at 2:24 AM  

V nejvyšší nouzi se obraťte na lampárnu Českých drah v Kolíně.

tyrjir said...
December 31, 2015 at 3:03 AM  

Myslím, že osádky v dopravních prostředcích T 34 měly větší pořádek, než jaký je v těch odpovědích a v celkovém zajištění tzv. společného vzdělávání... :)))) J. Týř
https://cs.wiktionary.org/wiki/bordel_jak_v_tanku
http://hobby.idnes.cz/tank-t34-z-televizni-reklamy-dpf-/hobby-dilna.aspx?c=A150831_130723_hobby-dilna_bma

Lexxa said...
December 31, 2015 at 9:28 AM  

Oni vlastně neví vůbec nic.
Já mám třeba taky otázku. Co má udělat učitel při realizaci pracovních činností, když mu žák během vyučování vyleze z dílny oknem? Sice v přízemí, ale jeho nesprávně nasměrovaná aktivita trvala cca 10 sekund. Uvažuje někdo i takto, že šest žáků s ADHD na jednoho učitele je mnoho??? Dokáže si někdo představit, čeho jsou tyto děti schopny???
Odpověď bude asi v tom smyslu, že ji najdu na "Riaditeĺstve petrolejovej lampy".

Unknown said...
December 31, 2015 at 5:24 PM  
This comment has been removed by the author.
Leo K said...
January 2, 2016 at 9:55 AM  

Myslím, že je velice poučné se podívat na obdobné problémy v Rusku. Už jenom proto, že rozvrat v názorech na vzdělávání je (vzhledem k naší bývalé příslušnosti k sovětskému bloku) velmi podobný.
Přímo ukázkově si to lze přečíst (je to otitulkované) na http://outsidermedia.cz/v-v-pjakin-otazky-a-odpovedi-ze-dne-28-12-2015/ od času 30:48

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.