Otázka:
Jak škola dostane finanční podporu na zajištění podpůrných opatření? Jak dlouho bude tento proces trvat? Bude to pružné?
Odpověď:
V řešení – proběhne jednání s paní NM Matuškovou.
Otázka:
Co když se žák/student během školního roku přestěhuje? Bude „nové“ škole poskytnuta adekvátní finanční podpora na realizaci PO?
Odpověď:
V řešení – proběhne jednání s paní NM Matuškovou.
Otázka:
Jak to bude nejen v případě stěhování či přechod na jinou školu v případě dalších PO, např. kompenzační pomůcky. Přece v Pardubicích neodevzdá dítě tablet, aby ho pak hradecká škola tři měsíce nakupovala …
Odpověď:
V řešení – proběhne jednání s paní NM Matuškovou.
Otázka:
Jaká je role krajského úřadu při schvalování využití asistenta pedagoga krajem (§16, odst. 11 školského zákona)? Co vlastně schvaluje?
Odpověď:
V řešení – proběhne jednání s paní NM Matuškovou.
Otázka:
Může krajský úřad neschválit využití asistenta pedagoga, kterého doporučilo ŠPZ, nebo upravit rozsah jeho činnosti ve škole?
Odpověď:
V řešení – proběhne jednání s paní NM Matuškovou.
Otázka:
Je normovaná finanční náročnost podpůrných opatření pro kraj závazná?
Odpověď:
V řešení – proběhne jednání s paní NM Matuškovou.
Otázka:
Jak bude škola řešit situaci v případě, že státní příspěvek na zajištění práce asistenta pedagoga nebude dostačovat na plat asistenta pedagoga ve vyšší platové třídě?
Odpověď:
V řešení – proběhne jednání s paní NM Matuškovou.
Otázka:
Jak je ošetřena odpovědnost při práci asistenta pedagoga – odpovídá za všechny děti učitel, nebo odpovídá pouze za skupinu dětí, se kterou aktuálně pracuje a asistent pedagoga odpovídá za žáka/skupinu žáků se kterým aktuálně pracuje?
Jde o situace např. na školním hřišti, nebo na škole v přírodě, kdy vzdálenost mezi asistentem a učitelem je velká (např. děti se zdravotním postižením s asistentem mají jinou rychlost, nebo jinou trasu, než se přesunou na společné místo) a přitom riziko např. úrazu je vyšší. Učitelé se obávají, že nemají situaci pod kontrolu a přesto za ni nesou odpovědnost. Z tohoto důvodu odmítají účast děti se zdravotním postižením na takových aktivitách.
Odpověď:
V řešení s odborem legislativy
Otázka:
Bude asistent pedagoga přidělen k dítěti, nebo na školu? Pokud se žák přestěhuje, bude škola muset rozvázat pracovní poměr s asistentem pedagoga? Bude muset žák v novém místě mít nové doporučení na asistenta pedagoga pro novou školu, tak aby nová škola mohla získat finanční prostředky na jeho podporu?
Odpověď:
V řešení s paní NM Matuškovou
Otázka:
Jak bude finančně zajištěna existence školních poradenských pracovišť na školách? Jaká budou kritéria pro podporu školního poradenského pracoviště?
Odpověď:
Nutné řešit s panem ředitelem Píclem a paní NM Zapletalovou.
Otázka:
Jak bude škola postupovat v případě, kdy ŠPZ doporučí nákup kompenzační pomůcky?
Odpověď:
V řešení s paní NM Matuškovou
Otázka:
Kdo ponese odpovědnost za zajištění podpůrných opatření, která spočívají ve staveních úpravách?
Odpověď:
Zřizovatel školy
Otázka:
Jaké finanční zdroje jsou zajištěny pro podporu realizace podpůrných opatření – stavebních úprav?
Odpověď:
Zřizovatel školy
Otázka:
Budou finančně podporováni pracovníci školních poradenských pracovišť alespoň na větších školách, nebo budou tito odborníci finančně zajištěni vždy jen jako podpůrné opatření?
Odpověď:
Nutné řešit s panem ředitelem Píclem a paní NM Zapletalovou
Otázka:
Budou učitelé pracující s dětmi se SVP lépe odměňováni? Nejen ti ve speciálních školách?
Odpověď:
Ne.
Otázka:
Jak bude zajištěna zdravotní péče žáků s chronickými chorobami (mimo podpůrná opatření) - aplikace léků, dietní opatření atd.?
Odpověď:
Není zahrnuto ve vyhlášce a není vyřešeno.
Otázka:
Jaké změny přinese nová úprava ve výkaznictví?
Odpověď:
Nutné řešit s panem ŘO Jelenem. Zde by bylo též dobré zahrnout rovnou i výkaznictví romských dětí a LMP.
Zdroj: důvěrný přítel na MŠMT ČR
Otázky a odpovědi ke společnému vzdělávání: Výňatek ze Seznamu otázek a odpovědí k implementaci § 16, které nebyly doposud zveřejněny
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
V nejvyšší nouzi se obraťte na lampárnu Českých drah v Kolíně.
Myslím, že osádky v dopravních prostředcích T 34 měly větší pořádek, než jaký je v těch odpovědích a v celkovém zajištění tzv. společného vzdělávání... :)))) J. Týř
https://cs.wiktionary.org/wiki/bordel_jak_v_tanku
http://hobby.idnes.cz/tank-t34-z-televizni-reklamy-dpf-/hobby-dilna.aspx?c=A150831_130723_hobby-dilna_bma
Oni vlastně neví vůbec nic.
Já mám třeba taky otázku. Co má udělat učitel při realizaci pracovních činností, když mu žák během vyučování vyleze z dílny oknem? Sice v přízemí, ale jeho nesprávně nasměrovaná aktivita trvala cca 10 sekund. Uvažuje někdo i takto, že šest žáků s ADHD na jednoho učitele je mnoho??? Dokáže si někdo představit, čeho jsou tyto děti schopny???
Odpověď bude asi v tom smyslu, že ji najdu na "Riaditeĺstve petrolejovej lampy".
Myslím, že je velice poučné se podívat na obdobné problémy v Rusku. Už jenom proto, že rozvrat v názorech na vzdělávání je (vzhledem k naší bývalé příslušnosti k sovětskému bloku) velmi podobný.
Přímo ukázkově si to lze přečíst (je to otitulkované) na http://outsidermedia.cz/v-v-pjakin-otazky-a-odpovedi-ze-dne-28-12-2015/ od času 30:48
Okomentovat