Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy k zabezpečení úkolů vyplývajících ze Zásad vlády pro poskytování dotací ze státního rozpočtu České republiky nestátním neziskovým organizacím ústředními orgány státní správy schválených usnesením vlády ze dne 1. února 2010 č. 92, ve znění úprav schválených usnesením vlády ze dne 6. srpna 2014 č. 657 a usnesení vlády ČR ze dne 15. června 2015 č. 470 o Hlavních oblastech státní dotační politiky vůči nestátním neziskovým organizacím pro rok 2016, vyhlašuje tento dotační program.
Pro rok 2016 je tematické zaměření Programu vymezeno těmito moduly:
- Modul 1: Podpora rozvoje občanských kompetencí v mateřských, základních a středních školách.
- Modul 2: Vznik a využití výukových materiálů (včetně audiovizuálních) s didaktickou hodnotou k výuce dějin 20. století.
- Modul 3: Vznik a využití výukových materiálů (včetně audiovizuálních) s didaktickou hodnotou k 700. výročí narození Karla IV.
Cílovou skupinou projektů jsou pedagogičtí pracovníci, děti a žáci škol. Příjemcem dotace mohou být spolky, obecně prospěšné společnosti a fundace.
Termín pro podávání žádostí o dotaci ze státního rozpočtu je 15. leden 2016.
6 comments:
Další přihrávka neziskovkám? Co na to pan Kartous?
◾Modul 2: Vznik a využití výukových materiálů (včetně audiovizuálních) s didaktickou hodnotou k výuce dějin 20. století.
◾Modul 3: Vznik a využití výukových materiálů (včetně audiovizuálních) s didaktickou hodnotou k 700. výročí narození Karla IV.
Nechápu, proč by měly materiály k výuce dějepisu zpracovávat NNO. My snad nemáme dostatek odborníků - historiků na VŠ a dostatek filmařů, kteří by audiovizuální materiály zvládli na profesionální úrovni? Fakt by mě zajímalo kolik "odborníků" na dějiny 20. století a dobu Karla IV. po NNO pobíhá. Ale nemám obavy, ono se jich po vyhlášení dotačního programu určitě doat vyrojí.
Eva Adamová
I takoví Bobíci Kartousové, Feřtekové a spol. chtějí být z něčeho živi. A já jsem si bláhově myslel, že prioritní osou vzdělávacího systému je učitel - žák. A takto se zcela legálně ztrácejí peníze ve školství. Tady je ta černá díra.
Tyto materiály, které zde jmenujete, má už dávno každý dějepisář v knihovně.
Účelnost a efektivnost využití EU dotací by myslím stála za důkladnější rozbor nezávislou kontrolní institucí: České školství je podfinancované, pochybně koncipované a organizované a MŠMT ČR přitom jako nejvyšší správní a řídicí orgán dává velkou část EU dotací na myslím dost pochybné věci.
J. Týř
http://www.ceskaskola.cz/2015/12/udalosti-ct-kantori-kteri-jdou-s-detmi.html#comment-7247449210740922238
http://www.ceskaskola.cz/2015/12/dvtv-skola-vyvolava-v-detech-stres.html#comment-7446683208793692923
"Nechápu, proč by měly materiály k výuce dějepisu zpracovávat NNO."
Myslim, ze CvT ma nejakou historicko-ideologickou divizi, ten to 20. stoleti nejak zvladne.
---
Mne prijde (navic nad vec samu) celkem hloupy ten termin. Dneska to nekdo zaregistruje, na vanocni besidce mozna rekne reditel dejepisarum: "Nejak to pres Vanoce promyslete". Jiste, je mozne, ze to nekdo pres Vanoce v case volna sepise a v lednu se to stihne projednat, ucesat, schavlit a poslat...
Ale radsi bych videl tak mesic na rozmysleni, mesic na zformulovani a mesic na ucesani, aby to mohlo za neco stat...
Realizátorem projektů (a příjemcem dotací) pro tvorbu výukových materiálů budou tedy nestátní neziskovky. Ty si pak zřejmě za levný peníz zjednají skutečné odborníky těch VŠ a bude to vydané pod značkou neziskovek? Nebo snad budou vědecké kapacity úplně vynechány a ty výukové materiály spáchá někdo jiný bůhví jak?
Tohleto je řádná péče o veřejné školství v pojetí MŠMT? Neziskovky budou tedy krmeny a kompetentní vědecké týmy obcházeny? Myslím, že by se školy i ty vědecké týmy měly hodně hlasitě ozvat, aby MŠMT na tyto otázky jasně a srozumitelně odpovědělo.
J. Týř
Post a Comment