Řídicí orgán OP VVV zveřejňuje ke dni 3. prosince 2015 avízo výzvy č. 02_16_012 Gramotnosti v prioritní ose 3 OP VVV. Avízem se rozumí verze výzvy informativního charakteru. Závazná verze výzvy a její dokumentace bude vyhlášena spolu se zpřístupněním žádostí o podporu v IS KP14+ dne 20. ledna 2016 .
Cílem výzvy je vytváření podmínek pro kvalitnější podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami s akcentem na žáky ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí. Projekty se mohou zaměřit na několik aktivit: podpora funkční gramotnosti žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v oborech středního vzdělání bez maturitní zkoušky, podpora vzájemného učení mezi školami a pedagogy, volnočasové aktivity na rozvoj gramotností. Žadatelům s inovativní myšlenkou bude umožněno podat žádost na výzkumně pilotní projekty s akcentem na sociálně znevýhodněné žáky.
Alokace na výzvu: 380 000 000 Kč
Minimální výše celkových způsobilých výdajů: 5 000 000 Kč
Maximální výše celkových způsobilých výdajů: 60 000 000 Kč
Text_aviza_vyzvy_Gramotnosti.pdf (302kB PDF)
priloha_c1_Indikatory.pdf (214kB PDF)
priloha_c2_Kriteria Gramotnosti.pdf (211kB PDF)
Pravidla pro žadatele a příjemce - část obecná (aktuální verze č.2 - platná od 24. srpna 2015) jsou k dispozici zde: www.msmt.cz/uploads/OP_VVV/Pravidla_pro_zadatele_a_prijemce/Pravidla_pro_Zadatele_a_Prijemce_verze_2.pdf
Pravidla pro žadatele a příjemce – specifická část pro avízo výzvy/výzvu Gramotnosti.
www.msmt.cz/uploads/OP_VVV/Pravidla_pro_zadatele_a_prijemce/Specificka_pravidla_Gramotnosti_0. _verze.pdf
Vzory právních aktů jsou uvedeny na: http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/prehled-vzoru-pravni-akty
Avízo výzvy OP VVV Gramotnosti
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Ve dvou minulých programových obdobích naše škola realizovala čtyři projekty z OP VK respektive OP RLZ. Zveřejněná avíza výzev a naše zkušenosti nás utvrzují v domněnce, že s každým dalším programovým obdobím jsou výzvy složitější a složitější, minimální částky na projekt vyšší a vyšší a realizace projektů díky požadovanému přebujelému partnerství organizačně náročnější a náročnější. To vše bohužel nahrává tomu, že projekty i pro ZŠ a SŠ realizují různé agentury, sdružení a vysoké školy, z čehož potom plyne, že přímo do škol a k žákům se dostává čím dál tím míň peněz. Čím je totiž proud peněz delší, tím je tenčí. Něco jako závislost odporu a proudu na délce vodiče, čím je delší vodič, tím je větší odpor a tím je menší proud.
No uvidíme, co nám MŠMT předvede ve slibovaných šablonách.
Obávám se, že v tomto systému může znovu nastat toto (navazuji na předchozí příspěvek z 14.48): Střední a velké projekty bude řídit někdo zvenku a zřizovatelé a ředitelé škol nebo jejich zástupci jim k tomu dodají tzv. projektové křoví z učitelů a případně i žáků. Sami pak budou tzv. mentory. Mentor je ten, kdo mentoruje ty pod sebou, např. k tomu aby se všichni dostavili na povinná školení a řádně plnili z nich plynoucí úkoly. Hlídá přitom taky, aby se včas odevzdaly pracovní výkazy. Za to mentor bere peníze. Když sám nemá čas dokončit svůj pracovní výkaz, dodělá ho za něj možná nějaký asistent... Část projektově angažovaných učitelů přitom možná bude i trochu odměněna, ale projekty je pracovně zatíží tak, že část běžné práce za ně budou konat ostatní, kteří z toho možná nebudou vůbec nic kloudného mít...
Mýlím se? Kde asi v takovémto systému tzv. čerpání EU dotací zůstane většina peněz? Jaká část z dotací přijde přímo k žákům a učitelům? Jaká část přijde různým manažerům, administrátorům, koordinátorům a jejich asistentům, poradcům a metodikům pro každý pidiproblém, mentorům, tutorům, lektorům, dodavatelům, expertním týmům, posuzovatelům atd.? Dělá se to tak proto, aby těchto lidí okolo učitelů a žáků bylo co nejvíc? Aby peníze šly jim a ne žákům a učitelům? Neumí MŠMT utratit EU dotace účelněji? Dá na toto MŠMT odpověď?
Zajímalo by mne, proč MŠMT nepřipraví více tzv. střešních projektů typu Peníze do škol avšak s mnohem a mnohem větším přínosem pro samotné učitele a žáky. Je myslím potřebné administrativně zjednodušeným způsobem dostat peníze přímo k žákům a učitelům. Řeší to někdo? Jak?
J. Týř
Nebudou podpořeny projekty, které v cílové skupině nedokáží zapojit žáky ze
socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí.
Žadatelům s inovativní myšlenkou bude umožněno podat žádost na výzkumně pilotní projekty...O co tady zase jde?
Okomentovat