Britské listy zjevně trpí schizofrenií. Na jedné straně křičí, že by se měly trestat verbální trestné činy, na straně druhé předvádí nesnášenlivou a hrubou rétorika. Nedávno to předvedl Bohumil Kartous v textu o národní identitě.
Když popisuje strach české společnosti, píše, že „má jen malý smysl spílat lidem, že dělají chybu, když jim nikdo pořádně nevysvětlil, jakou chybu že to vlastně dělají“. A pak si vpravdě goeblsovským způsobem nachází obětního beránka: „To je mimochodem zcela prokazatelný zločin českého školství.“ Zločin! Tento mluvčí prý obecně prospěšné společnosti EDUin bez váhá plivne na práci stovky tisíc učitelů.
„Dalším zločinem české školy je, že učí děti podléhat umělým, neskutečným autoritám,“ pokračuje ve svém obecně neprospěšném útoku proti celému českému školství, proti všem českým učitelům. Bohumil Kartous zatím spílal celému národu kvůli xenofobii. Teď se mu podařilo plácnout dvě mouchy jednou ranou: za všechno může české školství. Umělá a neskutečná autorita si osobuje právo soudit české školství.
Půjčím si autorova slova: „Mám dojem, že to už přesahuje hranice pochopitelného strachu, že jde o čirou nenávist.“ Není toto názorná ukázka pokleslé žurnalistiky Britských listů? Není toto názorná ukázka toho, že čím slabší je myšlenka, tím silnější musí být slova? Pane Kartousi, je opravdu nutné brutálně a šmahem odsoudit celé české školství? A není právě toto názorná ukázka podněcování určité nenávisti?
Převzato z autorova blogu na iDNES.cz
Zdeněk Sotolář: Sprostý útok proti českému školství
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
18 komentářů:
Nevím jestli to projde, ale BK je pravděpodobně vůl(nevím, ale snad to zvíře neurážím).
Pane jo, už dlouho jsem nečetl něco tak obludně nenávistného. No, fašisti opravdu přitvrzují, běda, jak někdo nesouhlasí s tím, že učitelé jsou zločinci.
Na druhou stranu, kdyby se pan Feřtek v budoucnu stal třeba prezidentem, aspoň už víme předem, kdo bude jeho Ovčáček.
Doporučil bych pánům teoretikům a i mnohým politikům zajít mezi prostý lid. To by bylo ale překvapení.
Neházejte všechno na školství. To dnes nemá žádnou moc a je jen zdroj peněz pro příživníky.
Ustavičné multi-kulti hýkání pana Kartouse je myslím dost trapným pokusem o podněcování nenávisti k neslábnoucí skupině lidí se zdravým rozumem a možná i jakýmsi novým druhem multi-kulti fašismu :)))
Hystericky se rozčilujícího rádoby ovčáčka pana Kartouse je mi líto.
J. Týř
záměry nové globalistické multikulturní ideologie: ničení starých sociálních vazeb (rodina),ničení hierarchických struktur (autority),ničení kulturně-společenských tradic (od mateřského jazyka po folklor),destrukce sociálních hodnot (sociálního státu) apod. taková je prostě realita a podle toho musíme volit způsob naší obrany jinak dopadneme špatně
Destrukce sociálního státu je základním rysem neoliberalismu, který u nás prosadil velmi úspěšně V. Klaus (i do školství).
Britské listy nejsou názorové periodikum, ale protičeský projekt. Je lhostejné, bylo-li to tak od počátku, anebo do toho nějaký ten soros vstoupil až dodatečně. Čulík funguje v Glasgow jako zvláštní "bohemista", který nenávidí vše české. Potvrdí to každý vzorek jeho "tvorby". V bezpočtu variací, v nichž porovnává "české" s "civilizovaným", vytvořil sbírku nejtrapnějších protičeských pamfletů, které se ve veřejném prostoru vyskytují. Ale, co naplat, je to šéfredaktor, a Kartous, nájemný bouřlivák, ale jinak známý šplhoun, se přece někde musí zviditelnit. Proč však jeho pitomé a nenávistné bláboly opakovaně straší na České škole, to nechápu. Má snad Eduin, potažmo Kartous, nějakou smlouvu s Českou školou? O každé jejich kulaté sesli se tu referuje, kam si ji postaví, koho na ni posadí, a co se z ní ozvalo. Neziskový Eduin s dotovanými Blisty se hledaly, až se našly. No, a co je nám do toho? Hubu jim zavírat netřeba, proč ale reprodukovat jejich propagandu? Bez toho bychom se snad obešli.
??? Protičeský projekt? Je správným Čechem Zeman nebo Schwarzenberg? Zachoval si český národ páteř nebo svou existenci v uplynulých dvou totalitách? A ještěna okraj - o tom sorosovi víte odkud? Blisty jsou placeny těmi čtenáři, kteří je platí. Hlásím se k nim (a také finančně přispívám), protože jejich pohled (ozdrojovaný) jinde nenajdu, pokud nechci číst rovnou zahraniční tisk.
To, že Česká škola přebírá kde co, je dáno její redakční politikou, která mi někdy vyhovuje, někdy ne.
Zajímavé také je to, jak často se zjevují tito "specialisté a odborníci" na školství v médiích. V ČT jsou 3x častěji než zástupci MŠMT a obyčejní praktici. Je jim uctivě nasloucháno a jejich dezinformace (manipulace) jsou veřejně prezentovány celému národu jako fakt. Nejvíce to zaráží právě u veřejnoprávní TV.
Nechci se přít, ale prezidentské volby skončily bezmála před třemi lety a já jsem nepsal ani o Zemanovi, ani o Schwarzenbergovi, ale o Čulíkovi a BL, potažmo Kartousovi. Také jsem kdysi býval jejich „předplatitelem“. Ale Čulíkovy protičeské pamflety, založené na „rozborech“ Ženy za pultem, k tomu příšerná redakční práce tendenčního všeználka Dolejšího, byť ozdrojovaného, který BL používá jako svůj blog pro své arogantní výlevy o všem a o ničem, mne odtud doslova vyhnaly, mj. i proto, že odtud odešla i značná část autorů, na které jsem tam „chodil“. Jako čtenář BL víte, že se tam nevede diskuse. To ovšem neplatí pro Dolejšího, který si osobuje právo obořit se zde kdykoliv na kohokoliv. Často je to jediným důvodem uveřejnění článku. Ostatně Vaše vlastní věta třetí, cit.: „Zachoval si český národ páteř nebo svou existenci v uplynulých dvou totalitách?“ napovídá, že jste čtenářem BL. Víte vůbec, Vy krtku, co jste napsal? Umíte si představit tuhle větu z úst příslušníka jakéhokoliv jiného národa? Jak to někde plácá Ital, Francouz, Španěl, Skot, Švéd, Etiopan, Mexičan, Angličan, Číňan, Řek? Pochybuji, že by to bylo vůbec pro ty lidi srozumitelné, pokud vůbec přeložitelné do jejich řeči. To vztahujete i na své rodiče? Na mne a moje rodiče? Na všechny, o nichž jste se učil ve škole, když už diskutujeme na České škole? Tak buďte důsledný, vyházejte všechny české autory ze své knihovny, máte-li jakou. Kdo sem zasel tohle svinstvo? Kde jste se setkal a kde jste uvykl tomu kálení do vlastního hnízda? Nebylo to na BL? Pokud jde o toho „sorose“, toho jsem psal s malým, jen jako přezdívku hybatele. Nedejte se mýlit, BL nejsou financovány svými čtenáři. To je jen taková Čulíkova hra, ty příspěvky. Sám mi to napsal, když jsem si s ním dopisoval o „práci“ jeho Dolejšího. Nic ve zlém, netušil jsem, že svou obhajobu českého školství budu muset rozšířit na celý národ. Ačkoliv, i o něj si Kartous otřel svou nevymáchanou klávesnici.
Miloslav Novotný
BL už nečte nikdo z mých přátel. Došli jsme totiž k závěru, že takové slátaniny již nelze dále konzumovat. A nejsme vskutku jediní.
Pane Moudrý, to bylo opravdu moudré rozhodnutí, také jsem k němu dospěla, stejně jako většina mých kolegů a přátel.
Je zajímavé ,že nás je tolik.
V posledním článku pana Čulíka máme další vzkaz: "Češi jsou povětšinou zbabělci." Kam se zahrnuje sám, nevím.
Čulík je z líhně Karla "Spícího", právě odcházejícího. Ono se to kecá panu miliardářovi Karlovi o integraci, inkluzi,..."Češi jsou poseroutkové"! A potom někdo bude tvrdit, že žák neposlouchá svého učitele.
Promiňte, pane Novotný, ale četl jste Hrabalova Obsluhoval jsem anglického krále? A máte z něj pocit, že autor taky nadával na svůj národ? A Tesařův Mnichovský komplex? Já nemám rád, když mi někdo řiká, že jsou věci černobílé. Kdyby to jenom trochu šlo, jsem raději, když si lidé věci vyříkají, pokusí se pochopit toho druhého a najít nějaký rozumný průnik.
Sprostý útok je sprostý útok. Souhlasím s názorem, že vulgární útoky jdou dnes vůči českému školství jak od Pana Kartouse, tak i, bohužel, z některých dalších článků z tzv. Britských listů, které nepovažuji za příliš seriózní webové periodikum.
J. Týř
Okomentovat