Na úvod konference vystoupil ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal, který vymezil místo mezinárodních šetření v kontextu dalších činností České školní inspekce, náměstek ústředního školního inspektora Ondřej Andrys pak představil výsledky šetření TALIS 2013 jako inspiraci pro další aktivity České školní inspekce, na jejichž realizaci s Českou školní inspekcí spolupracovali významní externí odborníci z různých akademických pracovišť i dalších organizací. Následně byly představeny výstupy z pilotního vzdělávání vedoucích pracovníků základních škol v oblastech pedagogického leadershipu (tzv. vzdělávací lídr), prezentaci provedli vedoucí katedry Centrum školského managementu Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze Václav Trojan, ředitel Vysočina Education Roman Křivánek, vedoucí krajského pracoviště Národního institutu dalšího vzdělávání pro Plzeňský kraj Ladislava Šlajchová, školní inspektor České školní inspekce Pavel Faltýsek a ředitel ZŠ a MŠ v Dobroníně Ivo Mikulášek. Na tyto prezentace navázal děkan Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně Milan Pol a jeho kolegové z Ústavu pedagogických věd Bohumila Lazarová a Martin Sedláček, kteří představili výsledky šetření mapujícího pedagogické řízení vykonávané řediteli českých základních škol. Třetí blok byl zaměřen na zkušenosti s inovativní metodou vzdělávání učitelů matematiky v režimu tzv. lesson study, které prezentovali vedoucí katedry matematiky a didaktiky matematiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze Naďa Vondrová, vedoucí oddělení primární a předškolní pedagogiky katedry pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích Alena Hošpesová, někdejší děkanka Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni Jana Coufalová a Magdalena Krátká z katedry matematiky Přírodovědecké fakulty Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem.
Všichni vystupující z řad významných akademických pracovníků několika českých univerzit ocenili vysoce kvalitní a profesionální spolupráci s Českou školní inspekcí a podpořili její současné směřování i plány do dalšího období a ocenili také všechny učitele a ředitele škol, kteří byli do jednotlivých aktivit zapojeni.
Podrobnější komentáře k realizaci vzdělávacího programu pro ředitele základních škol (pedagogický leadership), inovativní metodě vzdělávání učitelů matematiky (lesson study) i mapování pedagogického řízení českých základních škol jsou k dispozici ve vydaných publikacích -zde-.
Ke stažení:
- Pozvánka s programem
- Prezentace: Mgr. Tomáš Zatloukal
- Prezentace: PhDr. Ondřej Andrys, MAE
- Pprezentace: Vzdělávací lídr
- Prezentace: Pedagogické vedení
- Prezentace: Lesson study
2 komentářů:
tragedie českého školství v kreativním provedení
"Všichni vystupující z řad významných akademických pracovníků několika českých univerzit ocenili vysoce kvalitní a profesionální spolupráci s Českou školní inspekcí a podpořili její současné směřování i plány do dalšího období a ocenili také všechny učitele a ředitele škol, kteří byli do jednotlivých aktivit zapojeni."
Proč české školství vypadá tak jak vypadá?
Co by asi řekli čeští učitelé v anonymním dotazníku?
Okomentovat